Journalisten waren bezig met de vastgoedtransacties van Sihame onder kaart te brengen. Dat is hen op een korte tijd heel goed gelukt.
Mocht ik als journalist toch bezig zijn met het uitpluizen van de vastgoedtransacties van Sihame, zou ik van eerste keer m'n onderzoeksgebied verruimen naar partijen. Wie doe je hiermee kwaad? Waarom zou dit niet mogen? Vb Apache die de link tussen NVA en Landinvest group onderzocht, wat is daar mis mee? Ik zeg enkel dat deze Sihamegate een aanleiding moet zijn aan journalisten om meer en dieper te onderzoeken.
Subsidies doorsluizen = graaicultuur. Als we toch in categorie graaicultuur zitten, kunnen we dat evengoed verder uitbreiden vind ik. Er is nog voldoende graaicultuur om te onderzoeken in BE. Wat meer onderzoeksjournalistiek kan echt geen kwaad.
Hoe dat ze dit doen maakt voor mij niet uit, zolang ze maar verder doen en niet stoppen met Sihame alleen. Dat zou pas heel jammer zijn. Laat die journalisten maar den bom ontploffen. Hoe groter, hoe liever, want pas dan zijn veranderingen mogelijk in dit apeland.