Fraude El Kaouakibi

Ook Gatz steunde in 2017 project van El Kaouakibi. Maar voor die 320.000 euro is nog steeds geen enkele factuur ontvangen​

Het enige wat ze doen is de feiten oplijsten.
Het is noch hun doel, nog hun plicht om duiding te geven bij die cijfers.
Er staan daar terechte subsidies bij die gewoon perfect te staven vallen. Maar er zijn er ook die niet te staven zijn. En die terecht aanhalen lijkt mij geen slechte praktijk.
Neen ze geven geen feiten ze maken zaken verdacht, indien ze louter feite gaven dan zouden ze enkel die tabel posten zonder commentaar.

En ja gezien ze deel van de media zijn is dat wel hun rol, echter willen ze dat niet want ze hebben geen interesse ind ef feiten louter in het verdacht maken en een bepaalde narrative pushen.

Ook Gatz steunde in 2017 project van El Kaouakibi. Maar voor die 320.000 euro is nog steeds geen enkele factuur ontvangen​

Voor diegene geen toegang tot het artikel: iets wat veelvuldig voorkomt zeker als het gaat om bouwwerken zoals hier. Men verwachtte hiervan geen facturen tot 2021/2022 .

Wat een bs. Heb zelf even bij stampmedia gezeten en ge moogt schrijven wat ge wilt. Scholen werken er trouwens mee samen voor extracurriculair krediet te krijgen voor studenten.
Waar slaat men dan de bal mis? Dat ze extreem-links zijn?
Kan goed goed dat het klopt of niet, maakt voor mij ook weinig uit hoor. De manier waarop men het schrijft daar gaat het het om.

We moeten ons gewoon durven afvragen of dergelijke subsidies nodig zijn. Indien deze echt nodig zijn dan graag, maakt niet uit of ze links, boven of paars zijn. Maar we moeten het in twijfel durven trekken en er kritisch naar durven kijken.

Voor diegene geen toegang tot het artikel: iets wat veelvuldig voorkomt zeker als het gaat om bouwwerken zoals hier. Men verwachtte hiervan geen facturen tot 2021/2022 .
In den bouw wordt er in schijven gefactureerd hoor. Bij voorontwerp, bouwaanvraag, definitief ontwerp, aanbesteding, uitvoering, voorlopige oplevering en definitieve oplevering hoor.

In den bouw wordt er in schijven gefactureerd hoor. Bij voorontwerp, bouwaanvraag, definitief ontwerp, aanbesteding, uitvoering, voorlopige oplevering en definitieve oplevering hoor.
Nogmaals in het artikel is de administratie redelijk duidelijk dat dit niks uitzonderlijk is in dergelijke gevallen. Ik ziet niet in de gesubsidieerde sector waar men zo'n zaken doe ik kan daar dus geen uitspraken over doen. Privé bouw is iets heel anders dan dit lijkt me.

Ik zou die overvloedige subsidiekraan toch niet onderschatten. Ik heb zelf een tijdje de boekhouding gedaan voor een VZW die ook subsidies kreeg, en jaarlijks werd daar letterlijk geld verbrast aan onnodige spullen, enkel en alleen om het jaar erop zeker te zijn van evenveel subsidies.

Let wel, die mensen waren van goede wil en die voelden zich daar totaal niet comfortabel bij. Maar ze hadden gewoon schrik dat de geldkraan ging worden dichtgedraaid en ze hun werking niet naar behoren meer konden verder zetten of mensen moesten ontslaan.

Hoe die subsidies juist bepaald worden weet ik wel niet.
Ik heb dat ook zo uitgelegd gekregen over de verschillende diensten van de overheid. elk jaar krijgen ze een bepaald bedrag aan werkingsgeld. En ze zorgen ervoor dat dit werkelijk ook allemaal opgebruikt wordt, ook al is het aan onnodige kosten, want anders krijgen ze bij de volgende herberekening sowieso minder. Geen idee of dit waar is, maar dat is wel wat een leraar me op school wijs heeft gemaakt

Nogmaals in het artikel is de administratie redelijk duidelijk dat dit niks uitzonderlijk is in dergelijke gevallen. Ik ziet niet in de gesubsidieerde sector waar men zo'n zaken doe ik kan daar dus geen uitspraken over doen. Privé bouw is iets heel anders dan dit lijkt me.
De scholendossiers die ik doe (ook gesubisdieerd) volgen ook wel dit stramien. De architect/ingenieur/aannemer moet nu eenmaal betaald worden van subsidiegeld.

Dit gaat soms echt tot in het belachelijk trouwens. Het kan heel goed zijn dat we x aantal klassen maar kunnen renoveren jaar X omdat er maar subsidies hiervoor zijn. Jaar nadien worden de volgende x aantal klassen uitgevoerd met nieuw subsidiegeld.
Dat was onder 'GO', nu ist AGION geworden en zijn de regels denk ik weer veranderd.

Ik heb dat ook zo uitgelegd gekregen over de verschillende diensten van de overheid. elk jaar krijgen ze een bepaald bedrag aan werkingsgeld. En ze zorgen ervoor dat dit werkelijk ook allemaal opgebruikt wordt, ook al is het aan onnodige kosten, want anders krijgen ze bij de volgende herberekening sowieso minder. Geen idee of dit waar is, maar dat is wel wat een leraar me op school wijs heeft gemaakt
Klopt. Vanop de eerste rij meegemaakt bij de Vlaamse Overheid. Degoutant.

Ik heb bepaalde overheidsinstanties geweten waar men nog rap ff 100k aan een firewall uitgeeft die dan in een doos stof zit te vergaren of zo, met wat chance, voor ne POC gebruikt wordt en daar ergens op nen bureau staat.

Dit is niet enkel bij de overheid zo hoor.
Ook in de privé komt dit veelvuldig voor. Wij krijgen ook x budget per jaar, te spenderen aan wat we maar willen (werkuren en opslag staat hier los van). Pre-corona was dat wel al eens aan een etentje met drankjes achteraf, niks beter voor de moraal!

Ook in de privé komt dit veelvuldig voor. Wij krijgen ook x budget per jaar, te spenderen aan wat we maar willen (werkuren en opslag staat hier los van). Pre-corona was dat wel al eens aan een etentje met drankjes achteraf, niks beter voor de moraal!
En als we ons budget niet opkregen dan kregen we het jaar erop minder... so big spendin'

Er stond vandaag in de krant een overzicht van alle subsidies die ze voor al haar VZW's heeft mogen ontvangen, ik las het vol ongeloof.

qxuCJUi.png

Mss moeten we zo een template gebruiken wanneer het verkiezingen zijn, zo een kort overzichtje van budgetten VS realisaties van actieve politici - wedden dat er heel wat zijn waar die rechterkolom zo goed als leeg is? Dat is eens iets anders dan kiezers te overtuigen met slogans, uitdelen van sleutelhangers, gaan aanbellen om te vragen hoe het met u gaat ... dat in combinatie met een aantal publieke debatten met 1 of 2 vooraf vastgelegde onderwerpen en voldoende tijd om wat diepgang te hebben - met als verplicht onderdeel een onderbouwde financiële haalbaarheidsstudie - want willen of niet: 99% van alle problemen kunnen opgelost worden met geld in huidig systeem.

Het politieke landschap zou er wellicht heel anders uitzien

Laatst bewerkt:
Klopt. Vanop de eerste rij meegemaakt bij de Vlaamse Overheid. Degoutant.

Ik heb bepaalde overheidsinstanties geweten waar men nog rap ff 100k aan een firewall uitgeeft die dan in een doos stof zit te vergaren of zo, met wat chance, voor ne POC gebruikt wordt en daar ergens op nen bureau staat.

En als we ons budget niet opkregen dan kregen we het jaar erop minder... so big spendin'

Toch vreemd dat de overheid en anderen nog nooit gehoord hebben van Zero Based Budgetting ..

Terug
Bovenaan