Fraude El Kaouakibi

Somers blijft toch helemaal niet stil? Zat vorige week nog in de VRT studio. Niet dat hij veel interessante dingen te zeggen had, maar eerlijk is eerlijk he.

Wel echt een geniaal filmpje inderdaad.

"Ik moet zeggen, Sihame, ik ben in mijn leven nog maar zelden mensen tegengekomen die zó een authentiek liberaal engagement hebben, maar in de beste betekenis van het woord." :rofl:

Laatst bewerkt door een moderator:
In de VS wordt elke kandidaat uitvoerig doorgelicht voor ie een (nationale) campagne gaat voeren. Bij Sihame is dat dus duidelijk niet gebeurd. Da's het enige wat je Somers (en vooral Rutten) kwalijk kan nemen.

Enfin, nieuwe dag, nieuwe episode. Vandaag: WannaWork.

Somers blijft toch helemaal niet stil? Zat vorige week nog in de VRT studio. Niet dat hij veel interessante dingen te zeggen had, maar eerlijk is eerlijk he.

"Ik moet zeggen, Sihame, ik ben in mijn leven nog maar zelden mensen tegengekomen die zó een authentiek liberaal engagement hebben, maar in de beste betekenis van het woord." :rofl:
De verbeterde versie werd hier al eens gepost: https://www.beyondgaming.be/threads/je-glimlach-van-vandaag.25/page-127#post-134263

Verder ja, cringeworthy was het al, met dat geforceerde "Sihaaaame in the building", maar het is duidelijk dat deze vlotte, jonge vrouw (°1986) een troef moest zijn om nieuwe mensen aan te spreken. Achteraf gezien toch wel een les voor elke partij(voorzitter) om eerst huiswerk te maken.

Ik vond dit filmpje beter en zeer toepasselijk in correlatie tot dit authentiek liberaal engagement :

Het enige nieuws dat een beetje problematisch is voor de VLD, in mijn ogen, is dat Kaouakibi eerst hoog op de verlanglijst stond van de N-VA (en dat zij ook ideologisch daar beter mee aansloot?), maar dat die naar het schijnt die beker aan zich hebben laten voorbijgaan omdat er geruchten waren dat er dingen niet klopten. Als de N-VA dat wist, waarom de VLD dan niet.

Maar goed, dat zijn geruchten en eigenlijk vind ik het zelfs goed van de VLD dat ze niet ineens voor De Grote Perceptieshow zijn gegaan en haar meteen hebben ontslagen. Dat doe je pas na een rechtszaak (onschuldig tot het tegendeel bewezen is).

Beeld je in dat je nu Johan VDL bent. Minister van Staat, professor rechten etc die in zijn goedgelovigheid voor het karretje van een fraudeur (TBD in court...) gespannen is.

Die moet toch onder de grond willen kruipen van schaamte.

Maar goed, dat zijn geruchten en eigenlijk vind ik het zelfs goed van de VLD dat ze niet ineens voor De Grote Perceptieshow zijn gegaan en haar meteen hebben ontslagen. Dat doe je pas na een rechtszaak (onschuldig tot het tegendeel bewezen is).
Maar ze hebben haar toch wel ontslagen voor de uitslag van de rechtszaak? Allez uit de partij gezet. In het begin klopte dit. Kzou haar ook het voordeel van de twijfel gegund hebben. Met alles dat er nu naar buiten kwam is het wel een beetje erover.

Al zijn dat niet dingen die ik van een ondernemer / zelfstandige niet verwacht had om eerlijk te zijn. Uiteindelijk maximaliseren van winst via alle truken van de foor te gebruiken. Ik vraag mij af, als ze buiten de politiek had gebleven of dit effectief zou opgemerkt geweest zijn...

Beeld je in dat je nu Johan VDL bent. Minister van Staat, professor rechten etc die in zijn goedgelovigheid voor het karretje van een fraudeur (TBD in court...) gespannen is.

Die wordt rood op zijn rug hoor, je gaat daar niets van merken

Het enige nieuws dat een beetje problematisch is voor de VLD, in mijn ogen, is dat Kaouakibi eerst hoog op de verlanglijst stond van de N-VA (en dat zij ook ideologisch daar beter mee aansloot?), maar dat die naar het schijnt die beker aan zich hebben laten voorbijgaan omdat er geruchten waren dat er dingen niet klopten. Als de N-VA dat wist, waarom de VLD dan niet.
Het is niet een "beetje problematisch" voor de VLD, maar een regelrechtige PR ramp. Ze hebben iemand binnengehaald door er geld voor neer te leggen (wat op zich al not done was) en dan blijkt die persoon nog eens massaal geknoeid te hebben met de subsidies die ze ervoor kreeg toegewezen. Net dat wat ze ging bestrijden (die "zelfverrijking") heeft ze net tot de zwaarste graad zelf gedaan.

Het is toch niet onder zijn neus gebeurd? Zodra de leden van het bestuur een vermoeden hadden (nog altijd niet de partij!), hebben ze een onderzoek ingesteld. Zodra bleek dat er dingen niet klopten, hebben die hun ontslag gegeven. En pas toen kwamen er grotere onderzoeken. Op dat moment is ze toch direct geschorst? Veel meer kun je toch ook niet verwachten.
Allé kom, zo dwepen met haar, het kwijl lebbert net nog niet tot op zijn schoenen. Als je jezelf zo profileert als grote beschermer en bepleiter van Sihame, dan zou je toch op zijn minst verwachten dat hij wat huiswerk had gemaakt en zich wat meer had verdiept in haar algemene bezigheden. Nu komt het over als extreem populistisch zoals we hem kennen: zie eens hier, hoe ik de diversiteit steun, kijk eens wat een progressieve open minded liberaal ik ben, het Vlaanderen van morgen met deze prachtige lesbische dame met exotische roots, kwijlkwijl...

Somers is altijd zowat de eerste om andere partijen en hun leden te ver- en beoordelen en te bekritiseren, al dan niet met in zijn ogen heel erg originele en gevatte opmerkingen en tools, maar nu komt hij quasi niet verder dan "onschuldig tot het tegendeel bewezen" en "de partijvoorzitter behartigt de partijzaken...".

Zie hierboven, normaal profileert hij zich heel erg graag wanneer het om andere partijen gaat, nu blijft toch heel erg op de vlakte.

Enfin, ik ben ook biased hoor, Somers is écht zo één van die politici waar ik echt niet kan naar kijken of luisteren, ik kijk nog liever een 24u interview marathon met Raoul Hedebouw en Peter Mertens dan dat ik 10min naar een speech van Somers moet luisteren.

die grappen schrijven zichtzelf :D

Ik vind heel dat verhaal met Vandelanotte hoe dan ook heel bizar. Alles wat we publiek weten en wisten wijst er op dat er 99,99% zeker fraude gepleegd is door Sihame. Je zou dan denken dat zo'n gepokt en gemazeld politiek figuur dat ook wel doorheeft. De Spa zit er voor niks tussen en plots gaat hij zich daar vanuit het niks daarin mengen. Ik had op dat moment echt gedacht dat hij over belangrijke info beschikte die de rest niet had, dat hij werkelijk haar onschuld ging kunnen bewijzen, of toch een kans maakte maar achteraf bleek dat hij werkelijk niks extra had.

zou de NVA dit bewust niet achtergehouden hebben om later een beschadigingsoperatie te kunnen doen richting ovld? beide voorzitters lusten mekander wel rauw na de laatste regeringsvorming.

Ik vind heel dat verhaal met Vandelanotte hoe dan ook heel bizar. Alles wat we publiek weten en wisten wijst er op dat er 99,99% zeker fraude gepleegd is door Sihame. Je zou dan denken dat zo'n gepokt en gemazeld politiek figuur dat ook wel doorheeft. De Spa zit er voor niks tussen en plots gaat hij zich daar vanuit het niks daarin mengen. Ik had op dat moment echt gedacht dat hij over belangrijke info beschikte die de rest niet had, dat hij werkelijk haar onschuld ging kunnen bewijzen, of toch een kans maakte maar achteraf bleek dat hij werkelijk niks extra had.
Tja hij sprak in eigen naam he en niet als ex-SP.a'er (ik denk niet dat een overstap van El Kaouakibi naar Vooruit er ooit nog komt, eerlijk gezegd :biglaugh: ), maar het is idd echt bizar. Compleet onnodig risico ook.

zou de NVA dit bewust niet achtergehouden hebben om later een beschadigingsoperatie te kunnen doen richting ovld? beide voorzitters lusten mekander wel rauw na de laatste regeringsvorming.
Dan had dat zolang niet geduurd voordat dit schandaal had losgebarsten.

Ik zou dat juist tijdens de verkiezingen hebben laten gebeuren de dag tot 2 dagen voor de verkiezing zelfs... instant OVLD onder de verkiezingsdrempel

Tja hij sprak in eigen naam he en niet als ex-SP.a'er (ik denk niet dat een overstap van El Kaouakibi naar Vooruit er ooit nog komt, eerlijk gezegd :biglaugh: ), maar het is idd echt bizar. Compleet onnodig risico ook.
Ja da's wel waar maar VDL is zo'n politieker die je niet meer kan loskoppelen van de SP.a. Als die iets zegt is dat voor veel mensen hoe dan ook de SP.a die iets zegt en dat zal ie ook wel beseffen.

Dat denk ik niet. Hoe langer ge eventuele bewijzen voor uzelf houdt, hoe groter de kans dat ge zelf meegesleurd wordt als het toch naar buiten komt. En geruchten lekken zonder bewijs is ook maar onnozel.

Ik denk dat ze gewoon op safe wouden spelen en nu genieten van de show.

In de VS wordt elke kandidaat uitvoerig doorgelicht voor ie een (nationale) campagne gaat voeren. Bij Sihame is dat dus duidelijk niet gebeurd. Da's het enige wat je Somers (en vooral Rutten) kwalijk kan nemen.

Enfin, nieuwe dag, nieuwe episode. Vandaag: WannaWork.
Ik wil geen trump discussie ontketenen, maar bij hem hebben ze zijn belastingsbrief niet eens gezien, dus ik vermoed dat "in de VS wordt elke kandidaat uitvoerig doorgelicht" toch niet echt klopt.

Zoals eerder al gepost heeft dat principe weinig te maken met de werking van OpenVLD, dat is een politieke partij en geen rechtbank waar strafzaken worden beslecht zodat ge een juridische uitspraak krijgt waar de staat iets mee is. Zoals hierboven al vermeld hebben zowel Lachaert als Somers de ene week op televisie de kaart van trial by media getrokken, om Sihame slechts een week erna uit de partij te zetten omdat het bewijs te groot en te onderbouwd werd. Ondanks dat ontslag is aan het principe onschuldig tot het tegendeel bewezen is niets veranderd, want dat geldt hier niet. Net zoals dat het geval is bij het ontslag van De Pauw bij de VRT. Of toch niet in die context dat gij lijkt te bedoelen.

Vreemd genoeg schermen de Souidi's met dezelfde retoriek. Ik herinner me niet dat Nieuw-Guinea voorkomt in Scarface, dus geen idee waarom ze ineens een stam uit dat land er moeten bij betrekken in hun persmededeling:
EydaoJmW8AU7tXb

Bizar. En een tikkeltje racistisch als ge van kwade wil zijt.

Neen, dat is gewoon overgenomen uit de Podcast van De Standaard met Brinckman. Die meldde dat er geruchten waren waardoor de N-VA op zijn minst terughoudender was bij het aantrekken van Sihame, om niet te zeggen dat ze er simpelweg van afzagen. Als de N-VA in Antwerpen iets weet, weet de VLD dat ook. Dat kan geen excuus zijn, laat staan een snood plan.

Kan goed zijn, gebeurt vaker. Is ook gebeurd bij een politieker in Oostende ;), tegen hem hadden ze ook jarenlang dingen zitten verzamelen om dan op een tactisch moment dat tegen hem te gebruiken.

Terug
Bovenaan