Fraude El Kaouakibi

Stuntelige persconferentie vrij amateuristisch allemaal en de kleindere factuurtjes zijn hier en daar misschien wel weerlegd. Maar het was toch allesbehalve overtuigend. Waar ik het wel mee eens ben, moest ze echt onschuldig zijn dan is er heel veel fantasie gepleegd in de media en dan is de karaktermoord inderdaad wel gebeurd.

Stuntelige persconferentie vrij amateuristisch allemaal en de kleindere factuurtjes zijn hier en daar misschien wel weerlegd. Maar het was toch allesbehalve overtuigend. Waar ik het wel mee eens ben, moest ze echt onschuldig zijn dan is er heel veel fantasie gepleegd in de media en dan is de karaktermoord inderdaad wel gebeurd.
Mocht ze volledig onschuldig blijken, kan ze de media dan aanklagen en schadevergoedingen eisen?

Ja, en dat zal ze ook doen. En je gaat iedere politicus in bochten zien kruipen.

Kans dat ze volledig onschuldig gaat zijn is echter vrij klein (tenzij door procedurefouten), met hetgene nu al geweten is.

Mocht ze volledig onschuldig blijken, kan ze de media dan aanklagen en schadevergoedingen eisen?

Neen want een procedure laster- en eerroof is in principe iets dat voor het hof van assisen komt en dan nog... dan zal er waarschijnlijk beroept worden op vrijheid van de pers enz. Dit is een zeer dunne lijn en de kans dat ze dat wint is onbestaande.
Wat ze wel kan doen is een burgerlijk gaan als ze exact weet wie die lekken heeft gepleegd en wie leugens over haar verspreid in de media en dan kan ze eventueel een schadevergoeding eisen van eventuele inkomsten die ze zou mislopen. Maar ik denk dat het best in ieder geval is zich zeer nederig op te stellen.

Toch vrij zwakke verdediging imo.

105.000 euro tussen vennootschappen gefactureerd, geen probleem volgend JVDL want die prestaties zijn gebeurd. En dat moet één mailtje bewijzen? Dure begeleiding van een renovatie als je het mij vraagt als dat alleen al 105.000 kost. En dat maakt het onetisch clientelisme nog altijd niet goed dat je je eigen privevennootschap een contract gunt ter waarde van 105.000 euro subsidiegeld.

Ze is imo zo schuldig als iets, dit is gewoon gespartel in de hoop de schade te beperken. Die vervalste facturen, renovatie kast, keuken, "uitgeleende" meubelen, eigen loon van 100k (!!). Heel dat potje stinkt hard.

Ik ben vooral eens benieuwd wie er mee in haar val getrokken gaat worden (of door beschuldigen door SEK zelf, of dat er anderen ook onderzocht gaan worden)

Wat een uitleg ook van VDL. “Ik heb het gevraagd en zij zegt dat ze de adressen niet veranderd heeft. Dus we gaan het nooit weten.” Hoe kan je zoiets serieus nemen.

Wat een uitleg ook van VDL. “Ik heb het gevraagd en zij zegt dat ze de adressen niet veranderd heeft. Dus we gaan het nooit weten.” Hoe kan je zoiets serieus nemen.
Tja ze hebben wel een historiek van dat soort uitvluchten natuurlijk. :unsure:

Wat een uitleg ook van VDL.
" Vande Lanotte [...] blijft bij zijn eerdere punt. Als hij dat niet deed, dan hadden we dit rapport wellicht nooit gezien overigens: zij moest haar goedkeuring geven aan de publicatie ervan, weliswaar zonder dat ze er iets aan kon veranderen" verklaart alles hé.

Antwerps stadspersoneel moet cursus over integriteit volgen: “Staat los van Let’s Go Urban”

Kunnen we niet beter onze politici op integriteitscursus sturen? Of doen we dat niet omdat dat toch maar verspilde moeite en geld zouden zijn?

Koen Kennis was immers al langer Vlaams "kampioen" in het cumuleren van betaalde mandaten - zeg ervan wat je wilt, dat is op z'n best graaien en op z'n slechts corruptie - en Nabilla Ait Daoud was blijkbaar dermate goed bevriend met El Kaouakibi dat enkel een dwaas nog gelooft dat die van niets wist.

" Vande Lanotte [...] blijft bij zijn eerdere punt. Als hij dat niet deed, dan hadden we dit rapport wellicht nooit gezien overigens: zij moest haar goedkeuring geven aan de publicatie ervan, weliswaar zonder dat ze er iets aan kon veranderen" verklaart alles hé.
VDL slaagt er vooral in om de SP.A in verlegenheid te brengen terwijl hun betrokkenheid bij deze affaire toch eerder beperkt was. Weeral een fantastische zet om het gevoel van antipolitiek bij de bevolking verder aan te wakkeren. Ik weet dat hij voor eigen rekening handelt maar waarom hij niet stilletjes wordt teruggefloten door de partijtop is onbegrijpelijk... .

VDL slaagt er vooral in om de SP.A in verlegenheid te brengen terwijl hun betrokkenheid bij deze affaire toch eerder beperkt was. Weeral een fantastische zet om het gevoel van antipolitiek bij de bevolking verder aan te wakkeren. Ik weet dat hij voor eigen rekening handelt maar waarom hij niet stilletjes wordt teruggefloten door de partijtop is onbegrijpelijk... .
VDL zit sinds 2019! niet meer in de politiek en runt een advocatenkantoor. Na zijn laatste opdracht als 'informateur' zei hij de politiek definitief vaarwel. Ik snap niet hoe hij hiermee de SP.A in verlegenheid brengt?
Zijn job als advocaat staat toch totaal los zijn politieke functie vroeger? Laat staan dat de SP.A hem zou kunnen terugfluiten.

Laatst bewerkt:
VDL zit sinds 2019! niet meer in de politiek en runt een advocatenkantoor. Na zijn laatste opdracht als 'informateur' zei hij de politiek definitief vaarwel. Ik snap niet hoe hij hiermee de SP.A in verlegenheid brengt?
Zijn job als advocaat staat toch totaal los zijn politieke functie vroeger? Laat staan dat de SP.A hem zou kunnen terugfluiten.
Politiek gaat nu eenmaal om imago. De keizer van Oostende die een vermoedelijke fraudeur verdedigt? Veel kiezers die gaan denken dat alle politici maar één pot nat zijn.

Politiek gaat nu eenmaal om imago. De keizer van Oostende die een vermoedelijke fraudeur verdedigt? Veel kiezers die gaan denken dat alle politici maar één pot nat zijn.
Je kunt iemand die niet meer in uw partij zit niet verplichten iets te doen dat lucratief is hé... Wij zijn niet China.

Gazet van Antwerpen: Parlementslid El Kaouakibi 'vergat' inkomen uit Let's Go Urban aan te geven.
Ze blijft wel geven hé...

Je kunt iemand die niet meer in uw partij zit niet verplichten iets te doen dat lucratief is hé... Wij zijn niet China.

Gazet van Antwerpen: Parlementslid El Kaouakibi 'vergat' inkomen uit Let's Go Urban aan te geven.
Ze blijft wel nemen hé...
fixed that for you

geen koosnaampjes voor politici
Ik weet dat hij voor eigen rekening handelt maar waarom hij niet stilletjes wordt teruggefloten door de partijtop is onbegrijpelijk... .
Ik weet niet of dit een retorische vraag is of dat ge een antwoord wilt, maar Rousseau heeft die vraag gisteren beantwoord in De Afspraak: Vanaf 17:30.

Kort samengevat: Rousseau zegt publiekelijk dat hij vindt dat Johan zich hier niet had mee moeten moeien want uiteraard straalt dat af op de partij, maar dat Johan niet luistert omdat hij te graag op televisie komt ... maar gebruikt beroepsgeheim in de plaats als excuus.

Laatst bewerkt door een moderator:
Achja, wat kan je ook verwachten van iemand die al 30 jaar ofzo geen advocaat meer was en denkt dat hij de nieuwe Jef Vermassen is.

Terug
Bovenaan