Fraude El Kaouakibi

Geen idee, maar er zijn goedkopere prijzen :

Ik had enkel op autoscout gekeken. Op 2e hands inderdaad een 4-tal onder de 30k.
Lijkt me toch dat hun (hoogstwaarschijnlijk veel recentere) Tesla toch een stuk meer waard is.

Tja, een verkoop onder de radar en het geld doen verdwijnen, Sihame en haar partner zijn fraudeurs met ervaring hé... Knap van die bewindvoerster dat die er nog tijdig bij was. Doet je wel nadenken hoeveel zaken mogelijks wél al via officieuze kanalen verkocht zijn.

Zou me niet verbazen als er bij de OpenVLD ook enveloppen onder de tafel geweest zijn die niet in de boekhouding terug te vinden zijn van de partij.

Ik had enkel op autoscout gekeken. Op 2e hands inderdaad een 4-tal onder de 30k.
Lijkt me toch dat hun (hoogstwaarschijnlijk veel recentere) Tesla toch een stuk meer waard is.
Geen idee

Maar houden ze ook niet gewoon rekening met het feit dat het een openbare verkoop is waar dan nog kosten bijkomen ? En uiteindelijk moet je ook nog die prijs krijgen hé. Dus stel je de waarde wat lager in, in de hoop dat die zeker verkocht wordt. Indien die effectief meer waard is, en er is voldoende competitie dan kan de prijs nog altijd boven de instelprijs uitkomen natuurlijk.

Tja, een verkoop onder de radar en het geld doen verdwijnen, Sihame en haar partner zijn fraudeurs met ervaring hé... Knap van die bewindvoerster dat die er nog tijdig bij was. Doet je wel nadenken hoeveel zaken mogelijks wél al via officieuze kanalen verkocht zijn.

Zou me niet verbazen als er bij de OpenVLD ook enveloppen onder de tafel geweest zijn die niet in de boekhouding terug te vinden zijn van de partij.
In de reportage van VRT over de uitverkoop van JJ House werd al opgemerkt dat verschillende stukken van het interieur reeds verdwenen zijn.

In de reportage van VRT over de uitverkoop van JJ House werd al opgemerkt dat verschillende stukken van het interieur reeds verdwenen zijn.
Degoutant toch, gepakt en toch nog blijven voortdoen. Ze hadden die direct moeten vastzetten.

Degoutant toch, gepakt en toch nog blijven voortdoen. Ze hadden die direct moeten vastzetten.
In een andere context zou ze in voorhechtenis geplaatst worden en zijn dit recidive feiten. Met een paar van die verkopen kan ze natuurlijk de aankomende gerechts- en advocaatkosten betalen, ook al worden die wellicht deels onder tafel betaald door niet nader te noemen geaffilieerde politiekers. Ik mag hopen dat zulke zaken toegevoegd worden in het dossier met gevolg dat ze een hogere straf krijgt.

Toch pure waanzin dat ze haar tesla nog probeert te verpatsen en er geen kat aanwezig is als het faillissement officieel aangevraagd wordt.

200.000€ opeisbare schulden, veel geluk daarmee. Als ze de helft al kunnen buiten maken zal het veel zijn.

Een schuldenput van 220 000 euro, nog ruim 3 jaar aangesteld als Vlaams Parlementslid met een brutoloon van 200 000 en nog een paar tienduizend euro als onkostenvergoeding.

Je zou denken: simpel opgelost? Neen hoor, dat is populistisch van mij. De cynicus in mij ziet nog scenario's aankomen waarin Sihame El Kaouakibi zichzelf op het einde onvermogend laat verklaren. Zouden ze op z'n minst eigenlijk al enige vorm van loon tijdelijk achterhouden?

Een schuldenput van 220 000 euro, nog ruim 3 jaar aangesteld als Vlaams Parlementslid met een brutoloon van 200 000 en nog een paar tienduizend euro als onkostenvergoeding.

Je zou denken: simpel opgelost? Neen hoor, dat is populistisch van mij. De cynicus in mij ziet nog scenario's aankomen waarin Sihame El Kaouakibi zichzelf op het einde onvermogend laat verklaren. Zouden ze op z'n minst eigenlijk al enige vorm van loon tijdelijk achterhouden?

Als zij als zaakvoerder bewust gesjoemeld heeft kan ze nog persoonlijk aansprakelijk gesteld worden.

Als het recht zege zou mogen vieren in dit land wordt ze uit het parlement gesmeten en mag ze eens echt gaan werken om die schuldenput terug te betalen + alle onterecht verkregen subsidies. Anders zou de belastingbetaler indirect weer mogen opdraaien voor haar daden.

Als het recht zege zou mogen vieren in dit land wordt ze uit het parlement gesmeten en mag ze eens echt gaan werken om die schuldenput terug te betalen + alle onterecht verkregen subsidies. Anders zou de belastingbetaler indirect weer mogen opdraaien voor haar daden.
Als ze toch zo'n toponderneemster is, zal dat snel terugbetaald zijn. :unsure:

Wat is er nu waar van dat resort dat ze zouden hebben in vietnam of thailand of wherever?

Erika en haar moeder (Fleur) hebben daar (een investeringsband met) een bungalowpark, "Fleur de Vie", en er wordt dus onderzocht of daar subsidiegeld naartoe is getrokken.

Terug
Bovenaan