Fraude El Kaouakibi

Reteduur communicatiebureau van Sihame: "Als we nu eens een camera-shake-effect erop zetten, dan lijkt dat amateuristisch gefilmd en dan hebben ze ni door dat ons Sihame ons een paar K gedropt heeft voor een professionele PR-campagne"
Ik heb echt wel de indruk dat er een PR-ploegske achter zit, met een communicatiestrategie.

Wat een tenenkrommend filmpje doorspekt met slecht toneel en druipend van narcisme. Hier kijkt toch iedereen doorheen?

Voor wie doet ze het? Ze maakt haar eigen gewoon nog meer belachelijk zonder dat ze het doorheeft :unsure:

Ik heb echt wel de indruk dat er een PR-ploegske achter zit, met een communicatiestrategie.
Zonder twijfel of is het tegenwoordig normaal dat we Instagramfilmpjes voorzien van subtitles?

Dit is gewoon slecht afgekeken van Bart De Pauw.

Wat een tenenkrommend filmpje doorspekt met slecht toneel en druipend van narcisme. Hier kijkt toch iedereen doorheen?

Voor wie doet ze het? Ze maakt haar eigen gewoon nog meer belachelijk zonder dat ze het doorheeft :unsure:

Zonder twijfel of is het tegenwoordig normaal dat we Instagramfilmpjes voorzien van subtitles?

Dit is gewoon slecht afgekeken van Bart De Pauw.
Je noemt daar narcisme en ik merk op dat Sihane doorheen de jaren geweldig veel narcistische trekken vertoonde.

Er zullen heel wat mensen in deze PR stunt trappen trouwens, het doet me wat denken aan die slechte YouTube apologies die doorheen de jaren de revue gepasseerd zijn.

Dit is toch gewoon lachwekkend... Alles is de schuld van een ander en zelf heeft ze zo enorm veel belangrijk werk gedaan.
Ik denk dat ze iets te veel naar de filmpjes van Bart De Pauw en Van Langenhoven heeft gekeken...

Los van haar spreekstijl, die ik echt ongelofelijk fake en gemaakt vind overkomen, iets wat mij al opgevallen was uit eerdere speeches die ik heb gezien van haar nog voor die hele heisa, vind ik het toch vnl tenenkrullend dat ze de kijkers van het filmpje en dus de facto het hele land lijkt te verwijten wat haar nu overkomt. En dat, omdat ze zich zo lang heeft ingezet voor 1000den jongeren, haar mogelijke fraude, eigengewin en fouten haar zowat moeten vergeven worden.

Pas op, ik begrijp de emotie die er voor haar bijkomt, je hoort die ook absoluut soms in haar stem of haar zuchten/ademen, maar ik kan niet begrijpen dat ze bij Open VLD in haar een wit konijn zagen, het komt allemaal zo fake als wat over.

Al die verontwaardigde reacties begrijp ik wel niet. Dit is toch exact het game-plan dat werd verwacht, niet?

Ik ben er helemaal geen fan van om politici publiekelijk uit te honen zoals wilde marginalen in oude Romeinse arena. De manier waarop Kitir al jaren wordt aangepakt stoort mij bv. enorm, ook al zal die ook heus wel fouten gemaakt hebben.

Maar hoe die El Kaouakibi nu een show zit op te voeren, en als reactie op de zitting achter (m.i. zeer terechte) gesloten deuren nu haar emotionele getuigenis naar buiten gaat brengen, bweikes. Die minutenlange promo-video weer een en al zelfverheerlijking en het slachtoffer liggen uithangen.

Al die zaken die ze aanhaalt (de beledigingen overal) mogen terecht aangekaart worden maar dat mens zou beter een beetje schaamte vertonen en dat doet ze totaal niet, vind ik.

En uiteraard zit die Goens weer op de kar te springen om er vooral zelf te gaan mee scoren. Nog zo'n walgelijk figuur.
Nu nog Jef Vermassen dabei en ge hebt la crème de la crème van opportunisten bij elkaar.

Ze speelt het via de media. Om eerlijk te zijn vind ik dit maar zwak.

Vrij degoutant.

Met 1 kanttekening: mensen die haatberichten sturen, bedreigingen uiten, of (nog erger) fysieke schade berokkenen, die mogen ook onmiddellijk bestraft worden. Het maakt niet uit wat voor misdaad er gepleegd is, dat soort belaging is niet ok.

Ik begrijp dus dat El Kaouakibi daar niet goed van is... MAAR ze mag dat echt niet gaan misbruiken om zichzelf in een slachtofferrol te plaatsen. Dat pakt misschien wel bij een deel vd bevolking, maar hopelijk niet bij de meerderheid noch op justitie.

Die tik tok filmpjes zijn zaaalig. Ideale wereld humor. Vooral die met DDT zijn nu al legendarisch 🤣
Kunnen die gelinkt worden? Ben niet mee met TikTok...

Ik snap ook niet goed wat ze probeert te bereiken? Toch niemand die een woord gelooft?

Wel jammer dat er ook een bende marginalen toen hebben ingeslagen, brieven met rattengif opsturen, hondenstront in brievenbus ouders ... Wie dat doet (of goedkeurt) is echt een dikke randdebiel, ongeacht wat voor uitschot Kouakibi zelf is

Vrij degoutant.

Met 1 kanttekening: mensen die haatberichten sturen, bedreigingen uiten, of (nog erger) fysieke schade berokkenen, die mogen ook onmiddellijk bestraft worden. Het maakt niet uit wat voor misdaad er gepleegd is, dat soort belaging is niet ok.

Ik begrijp dus dat El Kaouakibi daar niet goed van is... MAAR ze mag dat echt niet gaan misbruiken om zichzelf in een slachtofferrol te plaatsen. Dat pakt misschien wel bij een deel vd bevolking, maar hopelijk niet bij de meerderheid noch op justitie.
Na dat filmpje gezien te hebben ga ik ervan uit dat het een soort wanhoopspoging is om in plaats van politiek morsdood een soort van martelaar te worden, om daar later weer politiek garen uit te spinnen. Zo de focus leggen op al het goede wat ze zelf gedaan heeft en al het onrecht wat haar is aangedaan. En hetgeen waar het om draait, de fraude dus, wat weg te zetten als een onbenullig foutje.

Als je ziet hoeveel stemmen bepaalde "vocale" mensen als Donald Trump, Dries Van Langenhove, Thierry Baudet, ... krijgen, zou ik er niet van versteld staan moest dit filmpje bij een aanzienlijk deel van de bevolking een positieve invloed hebben op hun mening over Sihame.

Na dat filmpje gezien te hebben ga ik ervan uit dat het een soort wanhoopspoging is om in plaats van politiek morsdood een soort van martelaar te worden, om daar later weer politiek garen uit te spinnen. Zo de focus leggen op al het goede wat ze zelf gedaan heeft en al het onrecht wat haar is aangedaan. En hetgeen waar het om draait, de fraude dus, wat weg te zetten als een onbenullig foutje.

Als je ziet hoeveel stemmen bepaalde "vocale" mensen als Donald Trump, Dries Van Langenhove, Thierry Baudet, ... krijgen, zou ik er niet van versteld staan moest dit filmpje bij een aanzienlijk deel van de bevolking een positieve invloed hebben op hun mening over Sihame.

Ik vrees dat je gelijk hebt... De link met Donald Trump e.d. legde ik ook direct toen ik dit filmpje zag. Het hele calimero gedoe, nog een schepje conspiracy er bovenop en nul schuldbesef of zelf-inzicht.

Ik vrees dat je gelijk hebt... De link met Donald Trump e.d. legde ik ook direct toen ik dit filmpje zag. Het hele calimero gedoe, nog een schepje conspiracy er bovenop en nul schuldbesef of zelf-inzicht.
Deze zin uit haar speech viel me trouwens heel hard op:
"Rationeel had ik op dat moment, net zoals de jaren ervoor, nooit voor de politiek mogen kiezen,"

Daar lijkt ze de schuld van alles bij de politiek te leggen. Als in: ik stapte in de politiek, en plots werd ik meegezogen in een graaicultuur en opeens heb ik dan een beetje gefraudeerd. Het zou me niet verbazen moest ze ooit terug in de politiek gaan met als boodschap zoiets als dit: "Ik ben ooit meegetrokken in de politieke spelletjes van vriendendiensten en geldgraaien, maar ik heb daar veel voor moeten boeten en lessen uit getrokken. Kies voor mij en ik zal eens een einde maken aan al die corruptie in de politiek."

En er is 1 positief punt aan die speech: het feit dat we die nu kunnen bekijken toont aan dat er van censuur geen sprake is. Eric Goens zijn tweet mag hiermee wel grotendeels de vuilbak in denk ik.

Zo'n mensen moeten geen video's maken. En dan klagen dat ze veroordeeld worden voor het proces begint, want dit is evengoed proberen te beïnvloeden. Wat een slachtofferrol waar dat ze inkruipt. "Ik... ik... ik"

De gespeelde verontwaardiging van mensen als Willem-Frederik Schiltz had ik eerlijk gezegd ook niet moeten horen, toon wat nederigheid voor het in het zadel geholpen hebben van dergelijke fraudeurs via jouw partij, en het geven van belastinggeld aan die individuen. Het is gemakkelijk om andermans geld te laten stelen natuurlijk én daarna nog leuke nieuwe, duurbetaalde jobkes te krijgen.

Eric Goens is natuurlijk een sensatiemaker pur sang, maar ik kijk ergens toch uit naar z'n "documentaire", eens zien welke politici er gaan sneuvelen. De cynicus in mij denkt: hoe dichter bij de verkiezingen hoe beter, brand de boel maar af...
de trieste realist: hier winnen alleen de extreme partijen mee, en dat is ook niet goed voor de democratie. Maar wiens schuld is dat? De burger? Of de "elite" die figuren zoals Sihame El Kaouakibi zonder een deftige mea culpa in het zadel heeft geholpen? Als je moet kiezen tussen pest en cholera...

Terug
Bovenaan