LaCucaracha
Well-known member
Je zal die inderdaad 100% in kost kunnen brengen. Maar je zal wel de praktisch belastingvrije huur van een bureauruimte in uw huis verliezen. Je kan eventueel wat voor de grond claimen maar huur van grond zal eerder 50 EUR per maand zijn.
Daarnaast vraag ik mij ook af in hoeverre je s'morgens niet in een vochtige omgeving zal terecht komen. En is het makkelijk warm te houden in de wintermaanden?
Ik heb een nieuwbouwwoning gespot met praktijkruimte die ideaal zou zijn voor mijn kantoor (eventueel ook met oog op uitbreiding). Ik stond in december op punt een bod te doen maar toch niet gedaan. Ze staat nog altijd te koop (intussen zelf in prijs gezakt naar het bod dat ik voor ogen had). Vrijdag heb ik een algemeen update gesprek met de bank (jaarlijkse uitnodiging als zelfstandige), ga ik het eens op tafel leggen.
100*0.6 (40% forfaitaire kostenaftrek) *0.5 (hoogste marginaal tarief waar je zelfs met 45k toch aankomt) = 30% die er toch nog altijd afgaat.
100 brutohuur vennootschap waarvan 70 netto overblijft voor bedrijfsleider is by far één van de meest interessante manieren om geld uit je vennootschap te halen, maar "quasi belastingvrij" zou ik het nu ook niet noemen