Freelancers & Ondernemers

@Nineshots

Vroegtijdig inleveren doen ze sowieso niet. Vroegtijdig stoppen = wagen overkopen.

Je kan/moet de wagen privé overkopen of aan een 3de professionele partij, zijnde vennootschap of garage.
Aangezien mijn wagen op de vennootschap ingeschreven staat vermoed ik dat ze daarom beslissen om hem niet particulier te verkopen maar wel OF privé OF andere zelfstandige/garage.

Ze hebben een berekening gemaakt op basis van:
openstaand kapitaal + wederbeleggingsvergoeding + 21% btw = totale afkoopwaarde.

Conclusie: of je koopt de wagen privé over voor het resterende bedrag (en verkoop hem eventueel zelf)
Of je zoekt een derde partij om de wagen aan over te laten zijnde zelfstandige of garage.
Het verschil van totale afkoopwaarde - verkoopwaarde = ofwel opleggen naar de bank toe of in het beste geval storten ze nog een bedrag uit als hij voor meer verkocht is dan de uiteindelijke afkoopwaarde.

Ja supergoed! Wel serieus ontnuchterend. Een hybride is echt gigantisch veel duurder geworden dan een EV.

edit: de site eens wat beter bekeken en het brandstof gedeelte is wel compleet van de pot gerukt. +40l/100km voor een SUV.

Welke SUV had je dan gekozen? Want ze gebruiken het WLTP verbruik maal een factor (ongeveer 1,4 als je gemiddeld rijgedrag kiest)

Mercedes GLE, zowel diesel als benzine variant had ik gecheckt.

Bij de plug-in hybrides zit er inderdaad iets grondig scheef in hun theoretisch verbruik :crazy:

1769758578216.png

De diesel-hybride zal met lege batterij nooit bijna 5x zoveel verbruiken als de pure diesel met meer vermogen:

1769758639878.png

Ondertussen een mailtje gekregen van Telenet dat ze ook nog niet in orde zijn met Peppol.

Wat Peppol betreft stel ik me ook nog een andere vraag, wie heeft er eigenlijk allemaal toegang tot de inhoud van de facturen die via Peppol verzonden worden? Kan de fiscus bijvoorbeeld automatisch inzage krijgen hierin?

Ik zit bij Orange en die beweren in orde te zijn met peppol, maar ik krijg die factuur nog steeds gewoon binnen als pdf. Een kleine week later nog steeds geen peppol factuur binnen gekregen van hen.

Ook wel vervelend zo.

Stomme vraag, is het risicovol om met mijn vennootschap een tuinmachine te kopen wetende dat ik voor mijn activiteit dit niet nodig heb? Machine dient voor onderhoud van de tuin van mijn privéwoning tevens kantoor

Stomme vraag, is het risicovol om met mijn vennootschap een tuinmachine te kopen wetende dat ik voor mijn activiteit dit niet nodig heb? Machine dient voor onderhoud van de tuin van mijn privéwoning tevens kantoor
Je kan het onder verworpen uitgaven steken, maar ik weet niet of dat lukt met zaken die echt totaal niets met je vennootschap te maken hebben.

Ondertussen een mailtje gekregen van Telenet dat ze ook nog niet in orde zijn met Peppol.

Wat Peppol betreft stel ik me ook nog een andere vraag, wie heeft er eigenlijk allemaal toegang tot de inhoud van de facturen die via Peppol verzonden worden? Kan de fiscus bijvoorbeeld automatisch inzage krijgen hierin?
Vreemd, factuur van telenet komt hier gewoon via peppol.

Misschien eenmanszaak en BTW nr. niet doorgegeven? Dan zal het inderdaad niet werken éh. Amateurs.
Nee vennootschap. Maar ik heb de indruk dat veel grotere bedrijven die freelance vennootschappen niet serieus namen/nemen en die gewoon als eenmanszaak of particulier in het systeem staken en de BTW nummer er in een veldje aan toevoegden, wat nu uiteraard miserie geeft.

Ook van Orange en VAB ontvang ik de facturen nog per PDF.

Ik heb die hier toch doorgekregen via Peppol. Vennotschap met BTW nummer. Ik moest wel zelf de link leggen tussen met peppol in mijn Telenet account.

Iemand een idee voor wat te doen met 100k op vennootschap.
Dbi fonds doe ik al maandelijkse inleg, termijnrekening 1 jaar bruto is 1,42 en 2 jaar 1,9 bij BvB, gene vetpot maar beter als niets.
Iemand andere of betere ideeen dan die laatste?
Bij kbc zit ik ook al zakelijk, iemand een idee daar van de termijnrekeningen?

Iemand een idee voor wat te doen met 100k op vennootschap.
Dbi fonds doe ik al maandelijkse inleg, termijnrekening 1 jaar bruto is 1,42 en 2 jaar 1,9 bij BvB, gene vetpot maar beter als niets.
Iemand andere of betere ideeen dan die laatste?
Bij kbc zit ik ook al zakelijk, iemand een idee daar van de termijnrekeningen?
Waarom heb je langer dan een jaar 100k staan binnen je vennootschap? Is dit dan de eerste uitgaande factuur die 100k is?

Of verwacht je grote kosten te moeten doen?

Anders haal je dat uit de vennootschap he.

Terug
Bovenaan