Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hoe werkt dat eigenlijk met sponsoring?
Ik heb hier zo geregeld wel eens wat dingen die ik sponsor, ne keer wa banners hier en daar of wa t-shirts.
Dan maak ik gewoon geen factuur, maar dat lijkt me ook niet echt de ideale gang van zaken want bij controle gaan ze ook vragen waar die banners zijn veronderstel ik.
Moet ik zo'n sponsoringspapierke vragen voor de verkoopwaarde van de items dat ik deze waarde in kosten kan steken of hoe gaat dat in zijn werk?
Ik geloof dat de boekhouder eens zei dat ik dat moet factureren aan de klant en de klant dan voor hetzelfde bedrag moet tegen factureren, maar dat blijkt vaak een gedoe te zijn of vergeten te geraken. Maar dan is dat voor mij gewoon een 0 operatie, terwijl kan dat niet op een of andere manier toch een beetje als extra in kosten?

Tgoch, "citation needed"Het blijft toch geld in de vuilbak, neen? Tenzij je een connectie hebt met de sportclub en je weet dat het geld naar de kindjes gaat bv, dan heeft het nog een doel. Maar ik krijg heel veel aanvragen om mijn logo te plaatsen op een event met optredens, en dan vind ik dat een waste of money.
Heb je eigenlijk mijn post gelezen?Als ik belangrijk vindt dat mijn plaatselijke sportclub goed gerief heeft, is dat "waste of money".
Ja, ik was mis. Excuses. I was in a shitty mood toen ik het las en ik interpreteerde het verkeerd.Heb je eigenlijk mijn post gelezen?
Shit en ik dacht net om een Porsche Cayenne Turbo EV te bestellenTgoch, "citation needed"
Als ik belangrijk vindt dat mijn plaatselijke sportclub goed gerief heeft, is dat "waste of money"?
Ik kan mij zottere zaken bedenken die "waste of money" zijn, zoals wagens van 150k. Maar elk zijn mening daarover. En als een wagen van 150k u gelukkig maakt, is dat dat "waste of money"?
Ik vind dat een stompzinnige manier van denken en het is niet aan mij om te oordelen wat wel of niet verspilling is.
En... nu ik er langer over nadenk: als ik de plaatselijke dieren-opvang jaarlijks een "sponsering" doe van een paar 1000 euro, ik begin dat plots een goed idee te vinden. Noem dat gerust een "waste of money".

Als Freelancer IT'er ga je veel klanten trekken door een bord te hangen in de lokale boterkaarting XDShit en ik dacht net om een Porsche Cayenne Turbo EV te bestellen
Ahem, anyhow. Sponsoring is vooral naamsbekendheid voor leads aan te trekken en lokale verankering (of minder lokaal als je een multinational bent natuurlijk).
Inderdaad, van de lokale basket & volleyclub tot verschillende serviceclubs.Als Freelancer IT'er ga je veel klanten trekken door een bord te hangen in de lokale boterkaarting XD
Sponsering doe je eerder uit altruistische redenen, was mijn punt. Je verwacht daar niet onmiddelijk een ROI op.
Anders is het "reclame" en geen "sponsering".
Hahaha, zoals gezegd naamsbekendheid. Ik ben aan het switchen naar Odoo implementaties voor KMO's en ik sponsor daarom bewust in en rond de omgeving waar zij zitten, de school van mijn dochter (ik weet dat er hier zitten), sportclubs, etc.Als Freelancer IT'er ga je veel klanten trekken door een bord te hangen in de lokale boterkaarting XD
Sponsering doe je eerder uit altruistische redenen, was mijn punt. Je verwacht daar niet onmiddelijk een ROI op.
Anders is het "reclame" en geen "sponsering".
Welja, tuurlijk kan je soms daar ROI op krijgen, no good deed goes unpunished.Hahaha, zoals gezegd naamsbekendheid. Ik ben aan het switchen naar Odoo implementaties voor KMO's en laat (sommige) van de eigenaars van die kmo's in de school van onze dochter zitten, of wie weet in bepaalde sportclubs.
Hmm, ik denk niet dat ik helemaal akkoord gaat met "altruistische redenen". Maar goed ik lees ook wel dat je zegt "eerder". We kunnen blijven discussiëren of het eerder voor altruistische redenen dan wel ROI moet doen. Lijkt me ook moeilijk kwantificeerbaar te maken.
Heb net mijn post net aangepast om het wat scherper te stellenWelja, tuurlijk kan je soms daar ROI op krijgen, no good deed goes unpunished.
Maar dat is misschien het verschil met "reclame" en "sponsering"
Reclame, verwacht je (hopelijk) extra inkomsten van of wil je daar iets uit halen.
Sponsering is eerder "tgoch, als ik er niets voor terugkrijg, tis nog al zo wel"

Exact. Door je naam/logo te binden aan bepaalde (lokale) clubs/events/scholen maak je indirect duidelijk aan potentiële leads waar jij (als mede KMO) voor staat of achter staat.Sponsoring mag en moet je doen om de lokale vzw te steunen, maar je moet toch ook beseffen dat het daarbij stopt. Het enige wat imho wél werkt, is een lead ergens mee naartoe nemen (een volleybal wedstrijd bv) omdat je daardoor dan een band opbouwt (-> vertrouwen)
Mensen doen zaken met mensen. Niet met logo's.
Dat is nu wel een definitie die jij er zelf van maakt. Reclame kan perfect onder sponsoring vallen.Maar dat is misschien het verschil met "reclame" en "sponsering"
Reclame, verwacht je (hopelijk) extra inkomsten van of wil je daar iets uit halen.
Sponsering is eerder "tgoch, als ik er niets voor terugkrijg, tis nog al zo wel"
Jep, jij snapt het.Waar ik ooit als werknemer werkte, sprak men op de marketing afdeling over 10% van de totale omzet. De marketing afdeling kreeg dus 10% van de totale omzet om reclame te maken. Dat was een KMO met 80 FTE.
Ik weet niet of we dit algemeen mogen doortrekken voor iedereen. Ik haal als kleine zelfstandige 150k op ieder jaar, en dat wou willen zeggen dat ik 15k zou moeten spenderen aan marketing en reclame.