Dag allen, long time reader, first time poster hier.
Ik heb een vraag over mijn financiele renting voor een elektrische wagen die ik, door vroeger dan geplande gezinsuitbreiding, wil stopzetten.
Ik wil gewoon eens horen of er mensen zijn die iets soortgelijk hebben meegemaakt, en welke oplossing ze hiervoor gevonden hebben.
Situatie;
Ik heb een lopende KBC renting op 5 jaar, waarvan 2 jaar reeds voldaan is. Als ik deze nu wil stoppen, dan denk ik dat ik hen het openstaande bedrag + een wederbeleggingsbvergoeding zal moeten betalen.
Voor zover ik het zie heb ik dan 2 opties;
Optie 1 -> Wagen overkopen in de vennootschap, laten keuren voor verkoop en dan proberen door te verkopen aan een particulier. Als ik het goed begrijp kan dit interessant zijn gezien er dan maar 21% btw te heffen is op 50% van de verkoopprijs?
Maar ik had ook wel gelezen dat ik dan mogelijks garantie moet geven aan de koper, wat ik uiteraard niet kan doen, ik ben namelijk geen garagist.
Optie 2 -> Rechtstreeks aan een handelaar verkopen, deze gaan natuurlijk onder de prijs bieden, zeker als ze weten dat ik er van af wil. Afhankelijk van wat ze bieden kan dit wel veel gemakelijker zijn dan optie 1, gezien er dan geen keuring etc van mijn kant nodig is.
Mijn vraag is dus vooral, zijn dit mijn enige opties? Is er misschien een veel makkelijkere oplossing die ik zelf over het hoofd zie?
Heb ook al aan KBC zelf gevraagd hoe ik dit kan oplossen, maar nog geen antwoord gehad.
Merci alvast voor de input!