Vorige week de postbode aan de deur gekregen met een aangetekend schrijven op de vennootschap. Ik wou die aannemen, gaf mijn identiteitskaart en ze wou niet. Ze zei dat ik een volmacht nodig heb. Ik heb haar verteld dat ik de zaakvoerder ben, bedrijfsleider, "administrateur" of hoe je het ook noemen wil bij de post. En nee, ze wou niet toegeven. Ze wou een volmacht.
Dus heb haar toen gezegd, pakt uw briefke mee, en laat het terug sturen. Geen volmacht hier, want ik ben de wettelijke vertegenwoordiger. Gisteren stak er weer zo een briefje in de brievenbus. Ze heeft zelfs de moeite niet meer gedaan om aan de deur te komen bellen, hoewel ik een ganse dag thuis ben. En weer staat er opgeschreven: document de procuration. Volmacht dus. Als ik dat opzoek op de site van Bpost
https://www.bpost.be/nl/postvolmacht staat er dat : "
Aangetekende zendingen voor uw zaak ontvangen kan u in principe alleen als wettelijk vertegenwoordiger of zaakvoerder. Met een postvolmacht kan u deze taak aan één of meerdere medewerkers overlaten." En dat is nu net het punt, ik wil het niet overlaten aan medewerkers, ik ben de zaakvoerder. Grapje kost daarbovenop ook nog eens 59 euro. Ik snap het niet.