Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Staat in de voorwaarden. Voor zaken zoals burn-out enzo bijvoorbeeld niet staat bij mij. Dat is gelimiteerd op x maanden.Zijn die GI verzekeringen eigenlijk onbeperkt? Als we overdrijven, kan die 20 jaar blijven lopen?
Die omnium bedragen verschillen uiteraard overal. Ik betaalde ooit €1500 per jaar terwijl ik van Ethias een offerte kreeg van €4000 per jaar. Dezelfde persoon - dezelfde wagen - full omnium.
Ik zal een betere chauffeur zijn he!
Neen, geen idee of dit hoog of laag is. We zitten wel met meerdere auto's bij Ethias en al +20 jaar.
Maar op zich zie ik dat nergens terug in de factuur.
Dat zijn verzekeringen he, de zelfstandige zorgt hier zelf voor. Dit staat los van de uitkering die je krijgt van de sociale zekerheid.Dat is dan toch een opvallend verschil met de bedienden. Daarvan zegt onze regering dat dat schandalig zou zijn, als we dit zouden beperken in de tijd. Maar voor een zelfstandige geldt dit niet, daar hebben we geen compassie mee.
Kom dan bediende als dat systeem.je meer aanstaat. Je kan niet alles hebben.Zijn die GI verzekeringen eigenlijk onbeperkt? Als we overdrijven, kan die 20 jaar blijven lopen?
.....
Uit het artikel: "Het gemiddelde uurtarief dat wordt gefactureerd, ligt op 84 euro.".
Best stevig, een gemiddeld dagtarief van 672 euro. Of zou dat incl BTW zijn?
Misschien niet slecht om bij opdrachten toch te investeren in Companyweb. Zie je dat het bedrijf falende is, gewoon de opdracht afslagen.Allé, in juli werken uitgevoerd op de zeedijk. Net in de eerste week van onze scheiding hier, dusja zowat in de slechste periode van mijn leven dus weinig aandacht besteed aan de "red flags". Achteraf had ik al een vermoeden dat ik er ging moeten achterzitten met herinneringen etc.
Nu blijkt dat de zaak al leeg gemaakt is en dat er volgens geruchten weliswaar geen enkele leverancier, geen enkele jobstudent en dergelijke betaald werd voor de hele zomer.
BTW nr staat in faillisement sinds vorig jaar al (eenmanszaak wel)
En ondertussen is meneer gewoon rustig bezig met een nieuwe zaak ergens anders...
Hoe komen die mensen daar allemaal mee weg dat snap ik niet... Dingen doen, bestellen, dat je weet op voorhand dat je ze niet zal betalen, want het blijkt een echte oplichter te zijn.
Gaat over 2000€ ex btw, ik ga de deurwaarder eens sturen, maarja, zal wel weer zonder resultaat zijn hé...
Wat kan een mens nog gaan doen behalve een paar keer gaan eten in zijn nieuwe zaak en weg gaan zonder te betalen?
Of tijdens de opening eens de boel op stelten gaan zetten en een knokploeg sturen.
En de goede mannen zoals wij, wij zouden al in ons broek schijten als we een verkeerde scheet laten of eens een auto vergeten in te vullen in de garageboek... Maar de echte oplichters, die komen overal zomaar mee weg.
Soms wou ik dat ik meer haar op mijn tanden had om die mens gewoon eens de rammeling van zijn leven te gaan geven.
Misschien niet slecht om bij opdrachten toch te investeren in Companyweb. Zie je dat het bedrijf falende is, gewoon de opdracht afslagen.
Misschien niet slecht om bij opdrachten toch te investeren in Companyweb. Zie je dat het bedrijf falende is, gewoon de opdracht afslagen.
En in het beste geval als je een grote order hebt, weet je dat je er niet aan moet beginnen.Heeft dat echt zoveel zin? Er zit daar toch ook een serieuze "gap" tussen vandaag en wat er daar gerapporteerd staat. In het slechtse geval heb je de financiële situatie van anderhalf jaar geleden tegenover die van vandaag.
Tjah, helaas... Hij zal allicht in principe niet mogen verder doen maar doet het wel gewoon... Frauders en sjoemelaars heb je helaas overal.Ja misschien toch beter eens bekijken. Al is het wel de eerste keer in 10 jaar dat ik dit meemaak. Een "bedrijf" kan je zo'n kwakzalver ook niet noemen natuurlijk. Snap gewoon niet goed hoe iemand die al 1,5 jaar in faillisement is gewoon kan verder doen ...
En in het beste geval als je een grote order hebt, weet je dat je er niet aan moet beginnen.
Tjah, helaas... Hij zal allicht in principe niet mogen verder doen maar doet het wel gewoon... Frauders en sjoemelaars heb je helaas overal.
Probleem is met zulke zaken dat het recent opgestarte zaken zijn waar ook companyweb weinig info over heeft. Ik vraag gewoon contante betaling/ voorschotten wanneer ik werken uitvoer voorbedrijven die nog maar net opgestart zijn. En ipv betalen voor companyweb zou iedere zelfstandige eigenlijk moeten leren werken met de public search van kbo. Dan kan je nog meer inzichten krijgen omtrent het hoe en wat van bedrijven, gelieerde bedrijven etc. Deze is hier wel toepasselijk.Misschien niet slecht om bij opdrachten toch te investeren in Companyweb. Zie je dat het bedrijf falende is, gewoon de opdracht afslagen.
Ik vind nu dat 735 euro per jaar betalen voor iets dat je zelf kan opzoeken bij de NBB nogal veel. Zeker als het is voor een onbetaalde factuur van 2.000 euro.
Er zal daar zeker nut in steken voor sommige maar voor dit specifiek geval en bij kleine ondernemingen... Het zal soms 735 euro betalen aan Companyweb om dan toch nog een onbetaalde factuur van 2.000 te hebben.
Ik zit nu ééntje te bekijken.
Heeft op 31.12.2024 120.000 qua liquide middelen. Had een slecht jaar in 2024. Geen winst gemaakt.
Jaar ervoor had die 31.12.2023 240.000 liquide middelen. Dus 120.000 "opgebruikt" aan liquide middelen tijdens 2024.
Die komt af voor een bestelling van 2.000 euro, betaald na uitvoering over 2 maanden. Je hebt geen info over 2025. Wat doe je?
Als dat even slecht gaat in 2025 als in 2024, zit die misschien aan 20.000 liquide middelen nu en tegen 31.12.2025 aan 0 euro
Als het beter ging, geen probleem.
Maar je weet dat niet. Het kon evengoed nog veel slechter gaan. Je hebt geen info over 2025 buiten als je extra vragen stelt aan de klant zelf over zijn financiële toestand. Volgende jaarrekening is er pas in juli 2026 ofzo.
En zelfs al stuurt die een foto van 20.000 euro van de vennootschapsbankrekening vandaag, die betaalt pas na X maanden. Geen zekerheid dat dat nog op de rekening zal staan over twee maanden.
Ik zeg niet dat je 100% van de dubieuze klanten zal kunnen tegenhouden hé...Probleem is met zulke zaken dat het recent opgestarte zaken zijn waar ook companyweb weinig info over heeft. Ik vraag gewoon contante betaling/ voorschotten wanneer ik werken uitvoer voorbedrijven die nog maar net opgestart zijn. En ipv betalen voor companyweb zou iedere zelfstandige eigenlijk moeten leren werken met de public search van kbo. Dan kan je nog meer inzichten krijgen omtrent het hoe en wat van bedrijven, gelieerde bedrijven etc. Deze is hier wel toepasselijk.![]()
Nu werk ik exclusief voor 1 partij, maar vroeger deed ik veel meer korte opdrachten. Wat ik altijd deed:Allé, in juli werken uitgevoerd op de zeedijk. Net in de eerste week van onze scheiding hier, dusja zowat in de slechste periode van mijn leven dus weinig aandacht besteed aan de "red flags". Achteraf had ik al een vermoeden dat ik er ging moeten achterzitten met herinneringen etc.
Nu blijkt dat de zaak al leeg gemaakt is en dat er volgens geruchten weliswaar geen enkele leverancier, geen enkele jobstudent en dergelijke betaald werd voor de hele zomer.
BTW nr staat in faillisement sinds vorig jaar al (eenmanszaak wel)
Schandalig. Vroeg je een vooorschot? Eenmanszaak die failliet gaat is toch ook persoonlijk failliet dan?Gaat over 2000€ ex btw, ik ga de deurwaarder eens sturen, maarja, zal wel weer zonder resultaat zijn hé...