Altijd raar vind ik zo'n nieuw jaar, nieuwe omzet, clean slate.
Succes gasten!
2025 was voor mij privé een dramajaar zoals sommige hier al wel gelezen hebben.
Zakelijk was het wederom 11 jaar op rij een beter jaar dan het jaar er voor op gebied van omzet.
Omzet lichtjes gestegen. Winst heel veel gestegen.
Ik ben heel veel tevreden met de huidige resultaten, ook al is het nog niet voldoende, gezien de situatie vorig jaar ben ik zeer tevreden.
- Ik heb nog een half jaar loon betaald voor mijn ondertussen ex vrouw, die niet altijd omzet binnenbracht (wat niet erg was, part time meewerkend, part time huisvrouw)
- Kwartaal 3 waarin we uit elkaar gegaan zijn heb ik het echt 3 maanden laten hangen en net het hoofd boven water kunnen houden en break even gedraaid. Toen snel gemerkt dat de cashflow heel zwaar afziet van zo'n maanden en wat slechte betalers in die periode en mijn rekening was plots weer onder 0 gekelderd.
Maar kwartaal 4 heel sterk terug gekomen en het jaar echt nog goed recht getrokken. Mede dankzij een onderaannemer die ondertussen een goede vriend geworden is, die man heeft mij letterlijk er bovenop geholpen zowel zakelijk als privé.
Ondertussen komt die man mij enkele dagen per maand helpen en werken we fijn samen.
2026 plan is om eens een jaartje te proberen echt buffer op te bouwen nu. Genoeg buffer dat ik tenminste eens kan zeggen fuck it, ik neem hier eens echt 2 weken verlof en doe geen kloten, want dat is nu nogsteeds heel moeilijk geweest met een cashflow die heel hard schommelt na wederom vele investeringen.
Normaal heb ik voor 2026 geen grote investeringen meer op de planning staan, alsook de leuke, maar eigenlijk onnodige aankopen ga ik een beetje proberen aan de kant te laten liggen.
Zodus, 2026 buffer en vanaf 2027 eindelijk ook eens gaan genieten en privé de vruchten plukken van al mijn harde werk!
Het zal niet eenvoudig worden op privé vlak na het uitkopen van de woning van mijn ex, maar dat is even tanden bijten.
300k zou mooi voor dit jaar, zit er al 2 jaar niet meer veraf.
Maar om een perspectief te bieden, voor 2024 was er maar een 5000 euro netto winst van over na lonen, kosten en investeringen en afschrijvingen. Dus omzet zegt eigenlijk zeer weinig

Gelukkig voor 2025 is dat al een veelvoud geworden en ik hoop voor 2026 daar een tienvoud van te maken.