Dat bedrag is bruto en lijkt me wel te kloppen. Tesla koste in 2019 nog 60k+ als ik me niet vergis.Dat is 150 euro per maand, ongeveer. Dat lijkt me veel, maar ik heb geen Tesla dus zou niet weten wat de VAA is.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat bedrag is bruto en lijkt me wel te kloppen. Tesla koste in 2019 nog 60k+ als ik me niet vergis.Dat is 150 euro per maand, ongeveer. Dat lijkt me veel, maar ik heb geen Tesla dus zou niet weten wat de VAA is.
Een kleine administratieve boete. Grootste risico is dat personen die schade lijden door de laattijdige jaarrekening je aansprakelijk zouden kunnen stellen (bvb een bank die hierdoor niet op tijd wist dat je moeilijk vaarwater zat) maar in de praktijk denk ik dat ook dit weinig gevolgen heeft.Tot hoe lang kan een bedrijf eigenlijk het indienen van de jaarrekening uitstellen? En wat zijn de gevolgen?
Een vorige werkgever heeft voor boekjaar 2023 de jaarrekening pas op 31/10/2024 ingediend (was daarvoor altijd in juli)
Voor 2024 en 2025 nog niets te vinden in de Consult applicatie van de Nationale Bank.
Uiteraard via jullie eigen 'management' vennootschappen. Nu het nog kan...Samen met een ander persoon wil ik een startup BV oprichten. We hebben zelf ook al een vennootschap met elk onszelf als enige aandeelhouder. Is het interessanter om de nieuwe BV in persoonlijke titel op te richten of via onze vennootschappen?
Persoonlijk er in stappen is vaak miserie. Met vennootschap betaal je elk uw eigen deel uit in pure cash en beslis je zelf in je eigen vennootschap wat je er mee doet.Samen met een ander persoon wil ik een startup BV oprichten. We hebben zelf ook al een vennootschap met elk onszelf als enige aandeelhouder. Is het interessanter om de nieuwe BV in persoonlijke titel op te richten of via onze vennootschappen?
Ik was juist hetzelfde aan het denken. Ik zou zelfs niet snappen waarom je dat beter via een vennootschap doet buiten als je cashflow wilt laten doorvloeien maar zelfs dan nog...En nu nog de input van mensen die er echt iets van kennen ipv buikgevoel?
De beperkte belasting op Meerwaarde op aandelen is toch interessanter privé?
Je versluist die gewoon via je eigen vennootschap naar je privé toch?En nu nog de input van mensen die er echt iets van kennen ipv buikgevoel?
De beperkte belasting op Meerwaarde op aandelen is toch interessanter privé?
Dit is investeren vanuit een vennootschap. Ik snap goed genoeg de voordelen van een mgmt vennootschap maar dit is nog wel iets anders.Inderdaad, hier ook via het vennootschap. Er is een reden voor de managementvennootschappen hè jongens.
Zelf de voor en nadelen tegenover elkaar afwegen, je kan info winnen, maar de keuze is persoonlijk.Samen met een ander persoon wil ik een startup BV oprichten. We hebben zelf ook al een vennootschap met elk onszelf als enige aandeelhouder. Is het interessanter om de nieuwe BV in persoonlijke titel op te richten of via onze vennootschappen?
Lijkt mij idd het beste om te doen. De meerwaarden op aandelen zijn gunstiger belast als je die privé in handen hebt.Privé instappen en privé je aandelen aanschaffen en je laten vertegenwoordigen en vergoeden door je managementvennootschap?
Ja dat klopt, staat hier ook al regelmatig uitgelegd.Ik heb VVPRbis in de praktijk nooit gebruikt of goed begrepen, altijd al via liquidatiereserve gewerkt.
Begin dit jaar mijn aangelegde reserves van 2020/2021/2022 uitgekeerd aan respectievelijk 5%/6,5%/6,5% RV.(nadat de initiele 10% bij aanleg er al af was uiteraard), dit eigenlijk ter zijde als randinformatie maar niet echt relevant voor onderstaande.
Gisteren bij de boekhouder geweest ivm afsluit boekjaar 2025, bedoeling was om alles terug in liquidatiereserve te steken.
Echter wist die nu wel te melden dat ik mijn winst van boekjaar 2025 volledig kan uitkeren met VVPRbis aan 15% RV als alles ingediend is voor 1/5/26 omdat het nu pas alle wijzigingen zouden gepubliceerd worden?
Klopt dit? Waar zou ik dit kunnen dubbel checken of wie kan dit met 100% zekerheid zeggen want ik wil achteraf geen gezever.