Gaan jullie een COVID booster halen straks, of niet?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 451
  • Startdatum Startdatum

ga je ene halen?

• ja

Stemmen: 58 25,9%
  • nee

Stemmen: 128 57,1%
  • ik twijfel nog

Stemmen: 38 17,0%

• Totaal aantal stemmers
    224
Na de vorige vaccinaties geen (symptomatische) infectie gehad, maar nu het laatste vaccin ongeveer 1j geleden was serieus ziek geweest van COVID en nu meer dan een week later nog altijd niet helemaal hersteld. Gezien de recente besmetting weet ik niet of het nuttig is me ook nog eens te laten vaccineren in feite?
En wanneer was jouw recente besmetting exact?
Bij mij geleden van april, dus ik 'gok' dat ik nog even wat immuun ben en dat ik de volgende booster pas kan halen in december. Zo heb ik terug nog wat een verlengde bescherming van ongeveer 6 maanden tot aan volgende zomer 2024.

En wanneer was jouw recente besmetting exact?
Bij mij geleden van april, dus ik 'gok' dat ik nog even wat immuun ben en dat ik de volgende booster pas kan halen in december. Zo heb ik terug nog wat een verlengde bescherming van ongeveer 6 maanden tot aan volgende zomer 2024.
Twee weken geleden.

Deze post bevat foutieve medische informatie.
Twee weken geleden.
Dan heeft de vaccinatie geen nut .
Als je genezen bent dan zit uw bloed vol antilichamen normaal .

Kleine opmerking die iedereen vergeten is blijkbaar :
Hij is 2 weken genezen na corona .
Staat ergens letterlijk in de tekst dat het lichaam antilichamen aanmaakt maar inderdaad niet zolang zou werken dan het vaccin .
Zijn vraag was of het nut was na genezing van het virus (2 weken geleden dus ) of het zin had om nu om een vaccin te gaan wat dus niet nuttig is omdat hij nu over antilichamen beschikt in zijn bloed (daarom dat hem genezen is ) …als hij de vraag binnen 2 maanden stelt kan het zijn dat het antwoord ja is …als hem dan al niet opnieuw besmet is geweest en genezen .

Laatst bewerkt:
Het heeft een beperkt(er) nut, maar 'geen nut' is fout:

Men heeft namelijk vastgesteld dat de bescherming door vaccinatie langer duurt dan na het doormaken van de ziekte. Bovendien beschermen de vaccins beter tegen bepaalde varianten, dan wanneer je een infectie hebt doorgemaakt.
Bron. [Edit] Recente studies hebben aangewezen dat immuniteit na vaccinatie en na besmetting ongeveer even lang zou duren. Dat ontkracht echter niks aan de rest van mijn post.

Verder zijn er veel aanwijzingen dat de zogenaamde 'hybride immuniteit' (vaccinatie + besmetting) de beste bescherming biedt. Daar wordt trouwens ook bij gezegd dat het geen goed idee is om te proberen besmet te raken om zo je immuniteit te boosten, dus dit is zeker geen pleidooi om te 'vertrouwen op je immuunsysteem' of weet ik veel.

------

Zoals ik al eerder zei in deze thread: ik wil hier niemand die niet tot de risicogroepen behoort overtuigen om een booster te halen, want op dit moment wordt dat niet als noodzakelijk geacht, noch wil ik hier de moraalridder uithangen. Als je er geen wilt halen dan is dat je goed recht, en als je gezond bent is er op dit moment niet echt een dwingende reden om er een te gaan halen, maar laten we de foutieve informatie achterwege laten.

Laatst bewerkt:
Mijn dokter raadde het 4e boostervaccin ook af voor mij aangezien ik ook net een besmetting doorlopen had. Ze vond dat redelijk nutteloos op die moment. Aangezien deze post als foutief wordt voorgesteld wordt het tijd dat ik een nieuwe dokter zoek :unsure:

Nederland hanteert nog steeds de 3 maand wachttijd na besmetting voor de boosterprik. België heeft niet echt een richtlijn.

Ik wist niet eens dat het tijd was voor een booster vaccin.

Maar ik denk wel dat ik er eentje ga nemen.
Griepvaccin via m'n werk is geannuleerd geweest aangezien ik het niet zag zitten om tijdens m'n medische afwezigheid voor die prik alleen heen en weer naar m'n werk te rijden.

Wat zijn de stappen om je aan te melden voor een booster? Is dat terug iets "algemeen" in een vaccinatiecentrum? Of is het via huisarts, apotheker, medisch labo,...?

Ik wist niet eens dat het tijd was voor een booster vaccin.

Maar ik denk wel dat ik er eentje ga nemen.
Griepvaccin via m'n werk is geannuleerd geweest aangezien ik het niet zag zitten om tijdens m'n medische afwezigheid voor die prik alleen heen en weer naar m'n werk te rijden.

Wat zijn de stappen om je aan te melden voor een booster? Is dat terug iets "algemeen" in een vaccinatiecentrum? Of is het via huisarts, apotheker, medisch labo,...?
Gewoon eens rondhoren bij je huisarts, de meeste hebben al vaccinatiedata vastgelegd. Ook bij mijn apotheek hing dat gewoon uit.

“Ze hebben gezegd” en “er zijn verhaaltjes geweest” zijn geen geldige argumenten.

Bron.

Verder zijn er veel aanwijzingen dat de zogenaamde 'hybride immuniteit' (vaccinatie + besmetting) de beste bescherming biedt. Daar wordt trouwens ook bij gezegd dat het geen goed idee is om te proberen besmet te raken om zo je immuniteit te boosten, dus dit is zeker geen pleidooi om te 'vertrouwen op je immuunsysteem' of weet ik veel.

------

Zoals ik al eerder zei in deze thread: ik wil hier niemand die niet tot de risicogroepen behoort overtuigen om een booster te halen, want op dit moment wordt dat niet als noodzakelijk geacht, noch wil ik hier de moraalridder uithangen. Als je er geen wilt halen dan is dat je goed recht, en als je gezond bent is er op dit moment niet echt een dwingende reden om er een te gaan halen, maar laten we de foutieve informatie achterwege laten.

Hier spreken ze over eerst een vaccinatie te krijgen en als je dan besmet wordt met covid dat uw lichaam inderdaad beter beschermd is …omdat je al antilichamen hebt aangemaakt via de vaccinatie maar niemand zegt dat als je ziek of genezen bent dat vaccinatie dan nog werkt want anders konden ze gewoon al diegene die ziek waren aan corona gewoon gevaccineerd hebben (als dat dan toch een betere bescherming geeft Ahja besmetting +vaccinatie maar in omgekeerde volgorde . ) maar er zijn genoeg verhaaltjes en filmpjes geweest die laten zien hebben dat dit zo niet werkt en zelfs uw experten hebben het aangehaald dat vaccinatie na besmetting niet werkt .
(maar blijkbaar heb jij geen lange termijn geheugen want het zijn dezelfde experten die gezegd hebben dat ieder mutatie van dezelfde stam een verzwakking is van het virus waardoor de besmettelijkheid toeneemt maar de symptomen verminderen maar daarom niet minder gevaarlijk voor diegen met zwakke gezondheid . )

Ik ben wel een voorstander van vaccinaties, maar als het bvb op griep aankomt gebeurt het vaker dat ik er geen haal dan wel omdat ik het laat liggen of niet ingepland krijg.
Ik verwacht een gelijkaardige situatie met Covid boosters :)

Ik heb nog nooit een griepvaccin laten zetten, dus ik ga waarschijnlijk ook voor de booster passen. Ik moet wel eerlijk toegeven dat het hebben van kinderen me wel aan het veranderen is en de twijfel voor vaccinatie te gaan halen wel groter wordt. Enerzijds om hen te beschermen en anderzijds om er zelf gewoon minder ziek van te zijn.

Voor cuba? Serieus ?
Technisch gezien is er weinig verplicht (er zijn er verplicht maar die heb ik als kind/baby al gehad omdat die hier ook verplicht zijn etc), maar bepaalde hepatitis etc staat aanbevolen en is maar x aantal jaar geldig na inspuiting, dus dan ga ik die toch maar braaf halen, ja :p .

En ik zit nog met iemand die specifieke medicatie neemt en dergelijke en specifieke spuiten nodig heeft dus dan laat ik ook alles maar inspuiten wat aanbevolen is voor iemand zonder specifieke medische voorgeschiedenis ;) .

Technisch gezien is er weinig verplicht (er zijn er verplicht maar die heb ik als kind/baby al gehad omdat die hier ook verplicht zijn etc), maar bepaalde hepatitis etc staat aanbevolen en is maar x aantal jaar geldig na inspuiting, dus dan ga ik die toch maar braaf halen, ja :p .

En ik zit nog met iemand die specifieke medicatie neemt en dergelijke en specifieke spuiten nodig heeft dus dan laat ik ook alles maar inspuiten wat aanbevolen is voor iemand zonder specifieke medische voorgeschiedenis ;) .
Ja kunde beter het zekere voor het onzekere nemen.

“Volgens mij” is gebrekkige argumentatie.

Bron.

Hoe lang geleden is die site nog geüpdatet? Want immuniteit door vaccin > natuurlijke immuniteit is volgens mij in recenter onderzoek al meermaals weerlegd.

Gebrekkige argumentatie
Nee, er is inmiddels genoeg data beschikbaar dat het niet zo 100% veilig is, en het is tevens al duidelijk dat de impact op niet risico patienten zeer gering is.

Hoe lang geleden is die site nog geüpdatet? Want immuniteit door vaccin > natuurlijke immuniteit is volgens mij in recenter onderzoek al meermaals weerlegd.
Published: January 18, 2023.

Nee, er is inmiddels genoeg data beschikbaar dat het niet zo 100% veilig is, en het is tevens al duidelijk dat de impact op niet risico patienten zeer gering is.
Kan je die data dan ook laten zien? Niet uit Facebookgroepen en 'bron: een dokter' wixx-achtige websites alsjeblieft.

Published: January 18, 2023.

In april is deze studie nog aangevuld met nieuwe info.
De quote van op de Belgische informatiesite moet dus eigenlijk genuanceerd worden, eigenlijk met wat je eronder postte in je post.
Studies now show that both types of immunity are beneficial.

Recent data analyses indicate that disease-induced immunity can be as long-lasting or even longer-lasting in some instances than vaccine-induced immunity,” adds Dr. Rupp. “Both appear to do a pretty good job protecting from severe illness and death.”

The best protection against severe outcomes: Hybrid immunity

Terug
Bovenaan