Ik ontken nergens dat er problemen zijn, dat is namelijk weer een andere discussie. Het gaat erover of we in België genoeg ondersteuning krijgen om een kind te onderhouden en dan lijkt het antwoord overduidelijk ja. Dat staat helemaal los van of er mensen zijn die profiteren van het systeem. Drewdrop wilt graag een alleenstaande moeder zijn die niet hoeft te werken en ondersteund wordt door de overheid. Ik denk niet dat dat realistisch is en anderzijds wilt iedereen wel thuis zitten en betaald krijgen. Er zijn nu al sectoren genoeg waar ze een tekort aan mensen hebben, dus ze stimuleren om thuis te blijven lijkt me niet de weg die we in moeten willen gaan.Nee, ze heeft onder andere een probleem met mensen die een hele dag rondhangen op een weekdag, totaal geen intentie hebben om ooit te werken, en toch lekker genieten van ons mooie systeem. En zo zijn er veel, veel te veel.
Of dat nu 100% Belgen of toevallig migranten zijn maakt mij in se niet uit, maar de realiteit is, dat ik amper Belgen zie in het centrum bij ons in de week.
Is dat zó moeilijk om in te zien, dat dat niet ok is? Serieuze vraag he.
Maar misschien is het te ver off-topic, maar wou toen gewoon reageren op Drewdrop haar stelling, omdat ik ze gewoon compleet fout vond. Er kan natuurlijk een apart topic gemaakt voor worden, maar dat moeten de mods maar bepalen.
Edit crew: Afgesplitst uit https://www.beyondgaming.be/threads/spaanse-regering-regulariseert-500-000-asielzoekers.42543/
Laatst bewerkt door een moderator: