Geldige redenen om geen bijzitter te moeten zijn

Ik snap het wel hé, ik kan dat heus wel regelen, maar dat ze geen begrip tonen voor mijn situatie dat snap ik niet. Werk al 3 jaar bijna 7 op 7 en weinig dagen minder dan 10-12 uur.

Dat is natuurlijk geen objectief vast te stellen realiteit. Iedere zelfstandige, ook als die maar 2 uur per week werkt, zou zeggen dat hij elke zondag werkt.
Net zoals zelfstandig zijn je ook geen vrijgeleide moet geven, er zijn bepaalde voordelen aan het zelfstandigenstatuut maar ik zou niet weten waarom vrijstelling van zitplicht daartoe zou moeten behoren.

Goh ja. Zaken opschuiven is allemaal makkelijk gezegd en gedaan. Als dat zo makkelijk ging dan werkte ik geen 1 zondag natuurlijk. Maar ik hou mij nogal graag aan afspraken en deadlines. Anders lag ik vorige week toen ik ziek was gewoon in mijn bed 2 dagen als ik zo makkelijk alles kon schuiven

Als ik dan alles moet schuiven voel ik dat tot weken ver.

Ik snap het wel hé, ik kan dat heus wel regelen, maar dat ze geen begrip tonen voor mijn situatie dat snap ik niet. Werk al 3 jaar bijna 7 op 7 en weinig dagen minder dan 10-12 uur.

Ik ga niet op reis, ik neem geen verlof, tot ergernis van mijn gezin soms natuurlijk, maar allé we komen overeen. Ik zou graag verlof nemen en op reis gaan, maar in het opbouwen van een zaak en veel investeren krijg ik het niet uitgelegd aan mezelf dat ik 2 weken geen geld verdien bv.

En dan zou ik voor zo’n stommiteiten wel mij in bochten moeten wringen.
Mja, uiteindelijk zijn dat allemaal gewoon keuzes natuurlijk. Ik kan in mijn statuut ook elke dag werken als ik wil maar niemand gaat daarmee rekening houden bij eender welke planning.

Het toont wel aan dat 'gewoon bijzitten' soms ook wel wat meer moeite en planning dan dat kost.

Wij zitten hier ook met 3 kleine kinderen (0,2,4 en de jongste nog exclusief borstvoeding).

Mijn vrouw moet bijzitten dus dat is voor de eerste keer kolven en hopen dat de kleine dat vlot binnenpakt, en mijn moeder optrommelen omdat ik geen hele zondag overleef alleen met mijn kinderen.

Niet het einde van de wereld maar het steekt wel om dat allemaal te moeten doen terwijl ik/wij al ver bovengemiddeld belastingen betalen en dus onze plaats in de maatschappij meer dan genoeg heb afgekocht. Ik heb ook gewoon een afkeer van veel volk dat je daar ziet, leef liever in mijn propere bubbel :) (mijn vrouw is daar wel meer toleranter)

Het toont wel aan dat 'gewoon bijzitten' soms ook wel wat meer moeite en planning dan dat kost.

Wij zitten hier ook met 3 kleine kinderen (0,2,4 en de jongste nog exclusief borstvoeding).

Mijn vrouw moet bijzitten dus dat is voor de eerste keer kolven en hopen dat de kleine dat vlot binnenpakt, en mijn moeder optrommelen omdat ik geen hele zondag overleef alleen met mijn kinderen.

Niet het einde van de wereld maar het steekt wel om dat allemaal te moeten doen terwijl ik/wij al ver bovengemiddeld belastingen betalen en dus onze plaats in de maatschappij meer dan genoeg heb afgekocht. Ik heb ook gewoon een afkeer van veel volk dat je daar ziet, leef liever in mijn propere bubbel :) (mijn vrouw is daar wel meer toleranter)
Kan jij niet in de plaats van je vrouw gaan? Dan kan zij borstvoeding blijven geven?

Miljaar zeg al voor de 5de keer opgeroepen. Waarvan één keer ooit als vervanger en waarbij ik uiteindelijk toch heb moeten zitten.
Op zich vind ik het niet eens zo heel erg (al deed ik het deze keer toch liever niet meer), maar vraag me toch af hoe het komt dat ik er zo vaak bij ben.

Medisch attest van borstvoeding is geldige reden om niet te moeten gaan ook (in theorie miss niet maar in praktijk wel).

Met uw eerste stuk was ik akkoord, tot ik aan het elitair gebrabbel kwam. "We hebben onze plaats in de maatschappij afgekocht, laat een simpele kassierster die amper belastingen betaald maar tussen het smerig volk staan!".

Ik hoop dat je uw kinderen diezelfde mindset iets minder gaat meegeven.

Wat heeft dat nu in godsnaam met belastingen betalen te maken of "je plaats in de maatschappij afkopen"?

Je moet ochot eens een dag op je kinderen passen. Wat ga je doen als je vrouw eens voor werk/plezier/whatever een week uit het huis is?

Sommige mensen kunnen toch echt doen alsof de wereld vergaat voor twee keer niks. #sorrynotsorry

Opgeroepen worden als bijzitter brengt wel echt het beste in mensen naar boven hé, sjonge jonge. En dan heb ik het over de hele thread.
Ik snap ook niet dat sommigen mensen er zo'n drama van maken. Ga dan gewoon je plicht doen in plaats van allerlei smoesjes proberen te bedenken waarom je verheven zou zijn boven deze simpele plicht. Het is echt het einde van de wereld niet.

Goh ja. Zaken opschuiven is allemaal makkelijk gezegd en gedaan. Als dat zo makkelijk ging dan werkte ik geen 1 zondag natuurlijk. Maar ik hou mij nogal graag aan afspraken en deadlines. Anders lag ik vorige week toen ik ziek was gewoon in mijn bed 2 dagen als ik zo makkelijk alles kon schuiven

Als ik dan alles moet schuiven voel ik dat tot weken ver.

Als ze daarvoor al begrip moeten tonen, dan gaan ze toch elke smoes serieus moeten nemen? Jij kan gerust een zondag vrijaf nemen als ik het hier zo lees, net zoals de meesten.

Ik ga niet op reis, ik neem geen verlof, tot ergernis van mijn gezin soms natuurlijk, maar allé we komen overeen. Ik zou graag verlof nemen en op reis gaan, maar in het opbouwen van een zaak en veel investeren krijg ik het niet uitgelegd aan mezelf dat ik 2 weken geen geld verdien bv.
Dat is een persoonlijke keuze natuurlijk, dat is geen excuus om niet te gaan moeten bijzitten.

Terug
Bovenaan