Gemeenteraadsverkiezingen

Voor wie stem jij met de gemeenteraadsverkiezingen?

• N-VA

Stemmen: 66 19,7%
  • Vlaams Belang

Stemmen: 46 13,7%
  • CD&V

Stemmen: 34 10,1%
  • Vooruit

Stemmen: 17 5,1%
  • O-VLD

Stemmen: 15 4,5%
  • Groen

Stemmen: 40 11,9%
  • PVDA

Stemmen: 5 1,5%
  • Lokale lijst

Stemmen: 44 13,1%
  • Onbeslist

Stemmen: 26 7,8%
  • Ik ga niet stemmen

Stemmen: 42 12,5%
  • Ik mag nog niet stemmen

Stemmen: 0 0,0%

• Totaal aantal stemmers
    335
Ik stoor me toch wel aan de wijze waarop gemeenteraadsverkiezingen in the picture gezet worden - ik vind het persoonlijk moeilijk om uit te zoeken welke concrete voorstellen de kandidaten nu juist vertegenwoordigen - er is een massa drukwerk maar echt zaken die wat uitgewerkt zijn of een concept uitstralen zijn veelal afwezig. Je moet dus echt al doelbewust gaan zoeken om een en ander te vinden.

Ook die vergelijking: kijk maar naar Lier, Herentals en Turnhout!
Zouden er nog andere verschillen zijn tussen die 3 en Olen? Misschien het feit dat dat steden zijn en geen vergeten boerengat? :p
Ongeveer een 6-700 mensen met een herkomstnationaliteit die niet België is, waarvan 300+ alleen al uit Nederland.
Inclusief de scheve vergelijking met steden zoals Lier, Herentals of Turnhout. Sommige mensen vinden toch zelf problemen uit om er dan een standpunt van te maken.

Ik stoor me toch wel aan de wijze waarop gemeenteraadsverkiezingen in the picture gezet worden - ik vind het persoonlijk moeilijk om uit te zoeken welke concrete voorstellen de kandidaten nu juist vertegenwoordigen - er is een massa drukwerk maar echt zaken die wat uitgewerkt zijn of een concept uitstralen zijn veelal afwezig. Je moet dus echt al doelbewust gaan zoeken om een en ander te vinden.
Normaal staan hun plannen op de site van de partij.
Is het daar niet duidelijk of onvolledig? Dan verdienen ze je stem niet.

Ik vind het niet heel raar dat je als geïnformeerde burger ook een beetje moeite moet doen. Ze kunnen moeilijke en drukwerk van +30 pagina's in elke bus stoppen.

Normaal staan hun plannen op de site van de partij.
Is het daar niet duidelijk of onvolledig? Dan verdienen ze je stem niet.

Ik vind het niet heel raar dat je als geïnformeerde burger ook een beetje moeite moet doen. Ze kunnen moeilijke en drukwerk van +30 pagina's in elke bus stoppen.
Er steken hier boekjes in de bus waar élke kandidaat op de lijst wordt voorgesteld met een tekst rond hobby's, kinderen, woonplaats, job, ...
Plek genoeg om uw programma te concretiseren ipv te vissen naar de stemmen via "die ken ik" hoor

Het zal wel iets persoonlijks zijn zeker, mss vraag ik te veel - mocht ik kandidaat zijn zou ik alvast de moeite doen om mezelf deftig voor te stellen en, indien ik reeds politiek actief was, ook vermelden wat voor mij belangrijk is, waar ik aan heb meegewerkt en wat het resultaat daarvan was. En eenzelfde oefening voor de, voor mij, belangrijkste punten in het huidige programma.

Maar goed, hier zijn er alvast wat politici die mij inlegkruisjes bezorgen, een pint betalen of een papier met hun foto/naam en plaats op de lijst in de bus proppen. Ik wil het ook niet te serieus opvatten maar bij die inlegkruisjes zat dan nog een melige tekst over mensen te verenigen en tolerantie etc. .. ik vind dat toch allemaal best straf hoor, dat moet toch beter kunnen.

Ik zal blij zijn als het zondag is en er niet weer elke dag een hoop folders in de brievenbus zitten.
Zo'n papierverspilling, triestig. Dat zou toch op een andere manier moeten dan al dat drukwerk dat gelijk bij het karton gaat bij mij.

Blijkt bij wet verplicht om zulke papieren te accepteren... kunt ze dus niet weigeren zoals reclamefolders. Zouden dat beter verbieden.

Het zit hier ondertussen ook al vol , sommige zelf met een persoonlijk tekstje , alhoewel ik die mensen totaal niet ken. Wel benieuwd wie het hier gaat halen. De burgemeester is niet populair maar zit wel in een mainstream-partij. De grootste oppositie is een lokale partij van ondernemers.

En vooral zien wat er in Antwerpen gebeurt, PVDA aan de macht lijkt me pure horror , en niet enkel voor Antwerpen. En hopelijk wordt dat verdomd cordon eindelijk eens ergens gebroken. Dat we het daar ook niet iedere keer weer moeten over hebben.

Ik heb op mijn verjaardag een kaartje gekregen van een iemand die opkomt met de verkiezingen.

Veel kan ik hier niet tegen doen, aangezien deze informatie op kieslijsten sta, of ben ik mis?

Nu heb ik van de voorzitter van de loopclub waar ik lid ben een brief gekregen, met de intro beste clublid ecjter met hoofding van de partij en met de vraag om voor hem te stemmen. Is dit wel correct. Deze gegevens zijn toch niet verkregen via de kieslijst, maar uit administratie van een niet politieke vereneging

Hier onlangs dit gedrocht binnengekregen
Stonden er ook kunstfoto's in van Vincent zijn luchtgitaarsolo's?

Ik heb op mijn verjaardag een kaartje gekregen van een iemand die opkomt met de verkiezingen.

Veel kan ik hier niet tegen doen, aangezien deze informatie op kieslijsten sta, of ben ik mis?

Nu heb ik van de voorzitter van de loopclub waar ik lid ben een brief gekregen, met de intro beste clublid ecjter met hoofding van de partij en met de vraag om voor hem te stemmen. Is dit wel correct. Deze gegevens zijn toch niet verkregen via de kieslijst, maar uit administratie van een niet politieke vereneging
ik zou meer inzitten met het eerste dan met het tweede.

dat eerste is meer private info dan het 2de imo.
dat gij lid zijt van zijn vereniging zal die wel weten, denk ik dan? ik weet niet hoeveel leden die specifieke club heeft.
't is dan niet moeilijk om de adressen van zijn leden uit de kiezerslijst te halen.

maar: het staat allemaal op die kiezerslijsten, die elke kandidaat mag inkijken voor zijn verkiezingspropaganda. dus ja, dat mag allemaal zomaar.

als het kan om stemmen te winnen in een populariteitscontest, dan doen de privacy-wetten er blijkbaar niet toe.

ik zou meer inzitten met het eerste dan met het tweede.

dat eerste is meer private info dan het 2de imo.
dat gij lid zijt van zijn vereniging zal die wel weten, denk ik dan? ik weet niet hoeveel leden die specifieke club heeft.
't is dan niet moeilijk om de adressen van zijn leden uit de kiezerslijst te halen.

maar: het staat allemaal op die kiezerslijsten, die elke kandidaat mag inkijken voor zijn verkiezingspropaganda. dus ja, dat mag allemaal zomaar.

als het kan om stemmen te winnen in een populariteitscontest, dan doen de privacy-wetten er blijkbaar niet toe.
Vooral dat laatste is echt absurd. Heel de GDPR wetgeving kan de vuilbak in, Piet heeft zich kandidaat gesteld en heel het bevolkingsregister opgevraagd!

Stonden er ook kunstfoto's in van Vincent zijn luchtgitaarsolo's?
Mijn dochter was door de flyers van de verkiezingen aan het gaan en ze vroeg bij ieder gezicht "wie's dat?" En ik zei voor te lachen bij Quickie, "Vincent, die pipi doet tegen de auto"

Precies niet vergeten want at random zegt ze nu "Vincent niet flink hè" :unsure: :lol:

Thnx

Nu het is geen brief hè (met postzegel of adres gegevens - straat en huisnummer)

Gewoon naam van mijn vrouw (ik woon hier precies ook niet meer) en handmatig in de bus gestoken
Het was hier ook eigenlijk geen echte brief, ook eerder een flyer, in een witte enveloppe, met mijn naam en ook adres op, maar zonder postzegel, dus handmatig in de brievenbus gestoken.

Vandaag een witte enveloppe met verkiezingsdrukwerk gehad met onze voornamen opgeschreven, huisnummer, en handmatig in de brievenbus gestoken.

Blijkt bij wet verplicht om zulke papieren te accepteren... kunt ze dus niet weigeren zoals reclamefolders. Zouden dat beter verbieden.

Inderdaad, ze schaffen de stemplicht af maar al die rotzooi moet je wel verplicht aannemen. Gaat helemaal nergens over, je kan tegenwoordig alles gewoon online vinden.

Terug
Bovenaan