pardal
Well-known member
ik zou meer inzitten met het eerste dan met het tweede.
dat eerste is meer private info dan het 2de imo.
dat gij lid zijt van zijn vereniging zal die wel weten, denk ik dan? ik weet niet hoeveel leden die specifieke club heeft.
't is dan niet moeilijk om de adressen van zijn leden uit de kiezerslijst te halen.
maar: het staat allemaal op die kiezerslijsten, die elke kandidaat mag inkijken voor zijn verkiezingspropaganda. dus ja, dat mag allemaal zomaar.
![]()
Kiezerslijsten
De kiezerslijsten bevatten de namen, geboortedatum en hoofdverblijfplaats van Belgische en niet-Belgische gemeenteraadskiezers. Gemeenten kunnen hun lijst opvragen na extractie uit het Rijksregister. Ook lijsttrekkers en kandidaten kunnen de kiezerslijst van hun gemeente, stadsdistrict of…www.vlaanderen.be
als het kan om stemmen te winnen in een populariteitscontest, dan doen de privacy-wetten er blijkbaar niet toe.
Het eerste mijn verjaardag staat letterlijk op de kieslijst en dus informatie legaal verkregen lijkt me.Vooral dat laatste is echt absurd. Heel de GDPR wetgeving kan de vuilbak in, Piet heeft zich kandidaat gesteld en heel het bevolkingsregister opgevraagd!
Echter het tweede dat de voorzitter mijn gegevens plukt uit de clubadministratie en mij aan schrijft als clublid lijkt me GDPR gewijs niet ok.
@JPV ben ik mis?