Goh ja. Als hij x-aantal brieven schrijft op basis van de kieslijsten, en hij ziet de naam
@pardal en denkt ‘ah, das een lid van mij, ik zal is vriendelijk doen’.
Ik wil gewoon maar duidelijk maken dat dat enorm moeilijk wordt om hard te maken. Sure, met nog tientalle andere bewijzen kan je wel zeggen ‘hij heeft bewust lijsten gecombineerd’, maar de harde link tussen de informatie is toch heel erg flou. Voornamelijk omdat ook de geboortedatum en het adres (wat de meest gevoelige data is) ook op de kieslijst staat. Hoogstens heeft hij selectief op basis van zijn geheugen/een ledenlijst die hij ooit gezien heeft de namen voor de brieven gekozen.
Het is niet niet dat hij een gans digitaal profiel heeft samengesteld.
En opnieuw: verwerpelijk. Ik zou mij harder storen aan het feit dat een voorzitter mij aanspreekt vanuit zijn functie van vereniging om het over politiek te hebben. Dat is voor mij etisch een groter probleem dan de pure AVG poot. Ik zou dus persoonlijk meer inzetten op de gewetensbezwaren en mij zelfs durven uitschrijven uit de vereniging.
(De vereniging is hier ook niet in fout, de voorzitter kan volledig op eigen houtje dit gedaan hebben waardoor de vereniging geen inbreuk doet op de AVG wetgeving.)