Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dan hoop ik voor die vriendin dat de uitslag van deze stemming niet opeens haar zorg komt.In juni zijn er veel minder zieken dan nu? Corona, kindervirussen, verkoudheden etc circuleren weer volop.
Ik had vannamiddag met een vriendin afgesproken (gecanceld). Haar 6 maand oude baby is flink ziek en ze heeft amper 15 min vannacht geslapen. Kan mij dan wel inbeelden dat gaan stemmen uw laatste zorg is.
Damn... Zou voor mij een extra reden zijn om vooral niét te gaan stemmenGaan stemmen in een gemeente in Vlaams Brabant. De bijzitters van het stembureau gaven uit verveling applaus als er dan eens iemand kwam opdagen.

Ah ja, denk je dat veel mensen wakker liggen wie er lokaal hun burgemeester is? Degene die niet kwamen stemmen alvast niet.Dan hoop ik voor die vriendin dat de uitslag van deze stemming niet opeens haar zorg komt.
Ben ik het niet mee eens.
Voor mij is het nut van stemmen voor de gemeente volledig nihil. Ik heb geen nood aan punten zoals : de kruispunten moeten beter gesnoeid worden, moeten meer verkavelingen verboden worden, er moeten minder asielzoekers opgevangen worden, de esteppers moeten geweerd worden uit e stadskern, tarieven van het zwembad, meer boetes tegen overlast, gemeentebelastingen verlagen, nieuwe fitsstraten aanleggen, ...
Allemaal zaken die voor mij voor elke belg en elke vlaming gewoon gelijk mag zijn.
Afwachten er werd vermeld dat er op sommige plaatsen die op papier stemmen er 60 - 70% is opgekomen.
.
.
.Enkel op basis daarvan zou dat potentieel een strategische fout zijn van die afdeling.Asielzoekers heb je er niet. Vlaams Belang doet geen moeite om daar een lijst in te dienen want hoe ga je in Alveringem strijden met de klassieke VB-thema's zoals "minder vreemdelingen" en "meer politie"?

Neen, maar ze kunnen u wel uit de partij gooien.Kan een partijvoorzitter eigenlijk beletten dat ze van die partij ergens een bepaalde coalitie vormen? Mensen stemmen toch op de lokale lijst en niet op de voorzitter?
Bekende mag je vervangen door gesubsidieerde, waarvan ene in ZA woont in beveiligde wijk en een ander appartement in Antwerpen verhuurt aan 120 euro per nacht
En nee dat van de Taliban is gewoon de waarheid: ze steunen de vijand van de Amerikaan in Afghanistan, wel dat is de Taliban
Jos weet zelfs niet eens tot hoe laat ze kunnen gaan stemmen![]()
Partijkaart afnemen... maar verkozen blijft wel verkozen natuurlijk. Een verkozene uit de partij zetten zorgt ervoor dat je een zetel verliest.Kan een partijvoorzitter eigenlijk beletten dat ze van die partij ergens een bepaalde coalitie vormen? Mensen stemmen toch op de lokale lijst en niet op de voorzitter?
Ik ben gaan stemmen vanmorgen maar ik weet eerlijk gezegd nog altijd niet echt waarom eigenlijk... het is mij nog steeds niet duidelijk wat de (lokale) programma's van de verschillende partijen zijn. Hoe kan ik eigenlijk stemmen als ik niet weet waar een partij voor staat.Waar heb ik gezegd dat dat mijn mening is? Dat is wat je hoort op straat. Je ziet toch wat je ziet, als effectief slechts 30% opkomt dan is dat imo wel een signaal dat er iets schort onder de burgers. En ik geloof niet dat dat luiheid is.
Wij zijn wel gaan stemmen, wij geloven wel dat onze stem telt.
Gaan stemmen in een gemeente in Vlaams Brabant. De bijzitters van het stembureau gaven uit verveling applaus als er dan eens iemand kwam opdagen.
Het is nog vroeg maar ik heb geen goed buikgevoel bij de opkomstcijfers...

Enkel op basis daarvan zou dat potentieel een strategische fout zijn van die afdeling.
Want als we iets geleerd hebben over stemgedrag in binnen- en buitenland in de afgelopen jaren, is dat het "de vibes" of "het gevoel van onveiligheid/migratie/economie" zijn die tellen, niet de realiteit in de cijfers![]()
. Nadeel is dan wel dat lokale en nationale thema's nog meer met elkaar verward gaan worden; lijkt me ook niet ideaal.Ik moet zeggen dat ze bij mij ook heel vriendelijk waren. Geen applaus, maar wel mij letterlijk bedanken om te komen stemmen
Misschien dat mensen het wat dwaas vinden dat ze 2 keer op zo'n korte tijd moeten gaan stemmen. Zou dan beter samen op 1 datum gezet worden.
Komt natuurlijk niet zo vaak voor door de verschillende termijnen, tenzij een regering valtNadeel is dan wel dat lokale en nationale thema's nog meer met elkaar verward gaan worden; lijkt me ook niet ideaal.