Gemeenteraadsverkiezingen

Voor wie stem jij met de gemeenteraadsverkiezingen?

• N-VA

Stemmen: 66 19,7%
  • Vlaams Belang

Stemmen: 46 13,7%
  • CD&V

Stemmen: 34 10,1%
  • Vooruit

Stemmen: 17 5,1%
  • O-VLD

Stemmen: 15 4,5%
  • Groen

Stemmen: 40 11,9%
  • PVDA

Stemmen: 5 1,5%
  • Lokale lijst

Stemmen: 44 13,1%
  • Onbeslist

Stemmen: 26 7,8%
  • Ik ga niet stemmen

Stemmen: 42 12,5%
  • Ik mag nog niet stemmen

Stemmen: 0 0,0%

• Totaal aantal stemmers
    335
Volgens de Vrt is één van deze twee mannen Conner Rousseau :tongue:
Ze hebben ne verkeerde foto geüpload zeker?

f9040da1-624d-46ed-b3bd-e09309f84dd9.png

Conner Rousseau bij het uitbrengen van zijn stem vanochtend

Neen ze hebben gewoon de tekst vergeten aan te passen onder de foto en dan de foto aangepast ;))

Conner haalt het net niet in Sint-Niklaas

Zetelverdeling is toch ook soms raar: 40% van de stemmen maar wel meerderheid in zetels :laugh:
Bij gemeenteraadsverkiezingen is er een andere variant op het stelsel-d'hondt wat in het voordeel van de grotere lijsten werkt.

Met 19 procent van de stemmen geteld, haalt Forza Ninove van Vlaams Belanger Guy D'haeseleer een absolute meerderheid van 50,8 procent.

verwoord je punt wat uitgebreider, dan begrijpen we elkaar beter
Ik begin me zorgen te maken over Antwerpen :frown: :frown: heeft iedereen daar uit schrik op N-VA gestemd?

Zorgen maken om het feit dat mensen hebben gestemd om geen extreme partij aan de macht te hebben? Vreemde redenering.
Ik had graag een verzwakt N-VA gezien met meer macht naar Vooruit en evt. Groen in coalitie, ja. Niet nog meer alleenheerschappij en PS-achtige toestanden.

Ik had graag een verzwakt N-VA gezien met meer macht naar Vooruit en evt. Groen in coalitie, ja. Niet nog meer alleenheerschappij en PS-achtige toestanden.
Like it or not maar wat natuurlijk ook in Bartje zijn voordeel speelt is dat je hem bij nieuwe winst in Antwerpen een sterk mandaat geeft om verder te gaan met de federale onderhandelingen.

Wat als Bartje zijne sjerp verliest? Wil hij de federale blokkering dan nog komen depaneren? In theorie staan deze verkiezingen daar los van maar laten we eerlijk zijn: In praktijk absoluut niet.

Like it or not maar wat natuurlijk ook in Bartje zijn voordeel speelt is dat je hem bij nieuwe winst in Antwerpen een sterk mandaat geeft om verder te gaan met de federale overheid.

Wat als Bartje zijne sjerp verliest? Wil hij de federale blokkering dan nog komen depaneren? In theorie staan deze verkiezingen daar los van maar laten we eerlijk zijn: In praktijk absoluut niet.
waarom zou hij federaal niet meer willen meewerken? Ik snap de link niet hoor.

waarom zou hij federaal niet meer willen meewerken? Ik snap de link niet hoor.
Omdat een (zware) afstraffing in uw eigen gemeente u de zin ontneemt om ook federaal nog met frisse moed er terug aan te beginnen.
Zo redeneer ik alvast. En je gaat mij niet wijsmaken dat ik de enige ter wereld ben die zo redeneert.

Dat jij anders denkt en dit niet begrijpt. Fair enough maar dit maakt mijn rekening niet.

Demir zal precies naast de sjerp grijpen. Benieuwd wat haar uitleg zal zijn. Goesting in haar ministerpost! #smijten!

Terug
Bovenaan