Gemeenteraadsverkiezingen

Voor wie stem jij met de gemeenteraadsverkiezingen?

• N-VA

Stemmen: 66 19,7%
  • Vlaams Belang

Stemmen: 46 13,7%
  • CD&V

Stemmen: 34 10,1%
  • Vooruit

Stemmen: 17 5,1%
  • O-VLD

Stemmen: 15 4,5%
  • Groen

Stemmen: 40 11,9%
  • PVDA

Stemmen: 5 1,5%
  • Lokale lijst

Stemmen: 44 13,1%
  • Onbeslist

Stemmen: 26 7,8%
  • Ik ga niet stemmen

Stemmen: 42 12,5%
  • Ik mag nog niet stemmen

Stemmen: 0 0,0%

• Totaal aantal stemmers
    335
Buh, ik hoor het merendeel klagen in m'n gemeente en dan haalt Team Burgemeester nog 44,6%. Naar het schijnt, althans in mijn stembureau, amper jongeren geweest. Ik werd quasi aangeklampt, toch te triestig voor woorden.

Buh, ik hoor het merendeel klagen in m'n gemeente en dan haalt Team Burgemeester nog 44,6%. Naar het schijnt, althans in mijn stembureau, amper jongeren geweest. Ik werd quasi aangeklampt, toch te triestig voor woorden.
Maak niet de vergissing dat klagers de grote meerderheid zijn.
Diegene die ontevreden zijn zijn altijd diegene die het luidste blaffen.

In Mechelen bv ook grote kwaadheid bij de roepers op Facebook.

Alle resultaten daargelaten, over het algemeen zie je de opkomstcijfers rond de 60-65 % zweven. Niet gedacht dat zoveel mensen hun kat gingen sturen.

57% is het laagste dat ik zag.

Gedurende de dag trouwens gehoord dat politieke partijen in de loop van de week kunnen opvragen hoe de stemverdeling zat per straat…
Vroeger was dit per bureau dacht ik.

Info kwam van iemand van kieszaken

Dat die Doesburg daar zo gepushed wordt vind ik toch een zware smet op zijn blazoen.
Tot 2021 kende niemand haar. Dan verloofd ze haar met De Roover en ineens is ze de nummer 2.

mag ik dat raar vinden dat de vrt al heel de dag van alles onderbreekt en afknipt, maar dat ze deze hele cringeshow in Vlaams Rome integraal live uitzenden?

ik snap dat Antwerpen en BDW politiek het zwaartepunt van Vlaanderen zijn, maar het maatschappelijk nut van de reportage was toch al efkes gepasseerd.

57% is het laagste dat ik zag.

Gedurende de dag trouwens gehoord dat politieke partijen in de loop van de week kunnen opvragen hoe de stemverdeling zat per straat…
Vroeger was dit per bureau dacht ik.

Info kwam van iemand van kieszaken
Inderdaad, de zogenaamde fijnmazige stemresultaten.

Niet per se per straat maar eerder per kieswijk of stembureau aangezien de gemeentebesturen hun kieswijken (lichtjes) anders hebben moeten indeel voor die fijnmazige resultaten, maar meer details weet ik er ook niet van.

Het is precies stil rond Ahidar.
Geen potten gebroken, inderdaad. "Een moslimpartij" oprichten lijkt ook eenvoudiger dan het is. Een succesvolle islamitische partij zou het stedelijke landschap wel serieus kunnen veranderen. Beeld je PVDA, Groen of Vooruit eens in met enkel autochtone stemmen?

Terug
Bovenaan