Gemeenteraadsverkiezingen

Voor wie stem jij met de gemeenteraadsverkiezingen?

• N-VA

Stemmen: 66 19,7%
  • Vlaams Belang

Stemmen: 46 13,7%
  • CD&V

Stemmen: 34 10,1%
  • Vooruit

Stemmen: 17 5,1%
  • O-VLD

Stemmen: 15 4,5%
  • Groen

Stemmen: 40 11,9%
  • PVDA

Stemmen: 5 1,5%
  • Lokale lijst

Stemmen: 44 13,1%
  • Onbeslist

Stemmen: 26 7,8%
  • Ik ga niet stemmen

Stemmen: 42 12,5%
  • Ik mag nog niet stemmen

Stemmen: 0 0,0%

• Totaal aantal stemmers
    335
Aan iedereen die zegt 'laat VB eens regeren', vergeet niet dat gemeentelijke politiek echt op geen enkele manier te vergelijken is met Vlaams/federale politiek. Het is niet als ze het goed doen in Ninove, dat ze het daarom ook op hoger niveau goed zouden doen.

Is er trouwens niemand die Els van Doesberg een ongelooflijke knappe dame vind? :unsure:
Begin al maar te plannen. Over enkele jaren is ze door natuurlijke oorzaak opnieuw vrijgezel. :unsure:
Hoe komt deze persoon zelfs op als lijsttrekker. Jesus christ.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240920_92426290

D6ElWCy.png
Gelieve 5 minuten stilte te houden.
Deze meneer is verkozen met 225 stemmen.

D'Haese die bij zijn partijspeech zegt dat hun partij nadeel heeft ondervonden van de nieuwe regels rond kiesplicht.
Hij benadrukt op het einde dat elke groep uit onze samenleving het recht moet hebben om zich uit te spreken tijdens de verkiezingen.
Wat een enorme idioot. Iedereen had nu kiesrecht, geen kiesplicht.
Standaard discours van een slechte verliezer lijkt me.

Belangrijkste dat we vandaag moeten onthouden.

Deze dame is verkozen, geen verrassing met zo een marketing campagne!
Is dit zoveel beter?

Overleden kandidate Lydia Cautereels (CD&V) toch verkozen in Zandhoven

Ze overleed een paar weken voor de verkiezingen, maar toch werd Lydia Cautereels vandaag postuum gekozen tot gemeenteraadslid in Zandhoven

En in Sint-Truiden is Vooruit de grootste geworden, erger kon niet. Met Ludwig "zatlap" Vandenhove met de meeste voorkeurstemmen.
Grootste zatlap van Sint-Truiden en man van de loze beloften.
Dat de Truienaar zo snel vergeet en zo debiel kan kiezen begrijp ik totaal niet.
Ik walg hier echt van! Ik schaam mij om inwoner van Sint-Truiden te zijn!

Is dit zoveel beter?

Overleden kandidate Lydia Cautereels (CD&V) toch verkozen in Zandhoven

Ze overleed een paar weken voor de verkiezingen, maar toch werd Lydia Cautereels vandaag postuum gekozen tot gemeenteraadslid in Zandhoven
Moet wel zeggen, die Emmi op zich nog ok hoor.
Vond vooral die campagne behoorlijk geniaal. :)

Het enige wat je Van der Straeten kan verwijten is een gebrekkige communicatie. Dat is wel bij meer mensen bij Groen het geval. Maar qua dossierkennis zijn er weinig mensen in België die het beter gaan doen.

Hmm. Belmans is nauwelijks een objectieve bron en Laveyne is vooraleerst een doctoraatsstudent die de kunst van de self-marketing beheerst.
Waarmee ik niet wil zeggen dat VDS geen dossierkennis heeft. Ik heb haar altijd verdedigd in P&A als ze werd neergesabeld. Maar meer dan een “ok” minister moeten we er ook nier van maken.
Valt misschien niet onder dossierkennis, en onder kleine vertellingen, maar iemand heeft haar ooit moeten uitleggen dat de rook uit een koeltoren waterdamp is…

Totaal niet. Heel het bedrijfswagen debacle vergeten? Hij kreeg 100x de vraag 'wat doe je met de koopkracht van degenen die bedrijfswagen gaan verliezen' gekregen, geen enkele keer heeft hij er op kunnen antwoorden. Na 2x die vraag te krijgen, zou je denken dat hij wel eens kan nadenken over een deftig antwoord. Maar nee... nooit kunnen beantwoorden.
Ik zei dan ook ‘ietwat’, hij is en blijft deel van een partij die gedeeltelijk onrealistisch en populistisch beleid willen voeren.

Maar kon goed en gericht tussenkomen en was de enige van Groen die schokgolven kon veroorzaken hier en daar.

Vraag aan Tinne hoe de kernuitstap ons gaat helpen in economisch semi verval en ge krijgt ook een debiel antwoord if any.

Ik heb iets precies wat gemist maar Dedecker en NVA kwamen toch redelijk overeen paar jaar geleden ? Maar kan mij ook vergissen. Alvast wel benieuwd wat het wordt in Middelkerke, een gemeente waar ik toch heel vaak ben geweest in mn jeugd. Zou wat zijn als VB ook daar mag mee besturen.
Blijkbaar heeft Descheemaecker van NVA de campagne daar nogal op de man gespeeld, vandaar de afkeer van De Decker.
Is er trouwens niemand die Els van Doesberg een ongelooflijke knappe dame vind? :unsure:
Inderdaad een knappe deerne.

Verkiezingsresultaten van provincies nationaal geteld en naast de Vlaamse evolutie gezet.

1728851980420.png

Opvallend hoe CD&V wat minder sterk daalt, Groen nog wat verder daalt en PVDA niet kan doorstoten.

Blijkbaar heeft Descheemaecker van NVA de campagne daar nogal op de man gespeeld, vandaar de afkeer van De Decker.
Voelt zich gebruikt door de N-VA door kandidaat te zijn met de Federale verkiezingen en dan zo'n campagne door Descheemaecker.

Terug
Bovenaan