Gemeenteraadsverkiezingen

Voor wie stem jij met de gemeenteraadsverkiezingen?

• N-VA

Stemmen: 66 19,7%
  • Vlaams Belang

Stemmen: 46 13,7%
  • CD&V

Stemmen: 34 10,1%
  • Vooruit

Stemmen: 17 5,1%
  • O-VLD

Stemmen: 15 4,5%
  • Groen

Stemmen: 40 11,9%
  • PVDA

Stemmen: 5 1,5%
  • Lokale lijst

Stemmen: 44 13,1%
  • Onbeslist

Stemmen: 26 7,8%
  • Ik ga niet stemmen

Stemmen: 42 12,5%
  • Ik mag nog niet stemmen

Stemmen: 0 0,0%

• Totaal aantal stemmers
    335
Over alle verkiezingen heen is Vooruit mss wel de grote winnaar van de verkiezingen - mocht Rousseau geen uitschuivers gemaakt hebben had het wellicht nog beter gekund.
Ik denk integendeel. Het eerste wat ik toen zei, is dat die uitschuiver Vooruit massaal stemmen zou opleveren.

Vlaams geld (dus van ALLE Vlamingen) dat niet terugvloeit naar de bevolking waar de noden het hoogst zijn, maar dat terugvloeit naar die specifieke gemeenten op basis van de overeenstemming tussen partijpolitieke kleur van het gemeentebestuur en de partijpolitieke kleur van de Vlaamse regering.
Een goede oplossing voor Gent is dus: meer NVA stemmen.

Ik heb u een lijstje gegeven met enkele voorbeelden van hoe onze media met BDW omgaan.
Jaja, BDW speelt het sluw met al zijn show en al zijn humor. Goed gespeeld. Maar moet de pers daarin trappen, dàt is de vraag.
Je zou zijn media-aanpak dus geniaal noemen?
En journalisten moeten idd geen spaghetti aannemen aan de deur (Cialdini reciprocity), maar denk je dat hier veel absolute topjournalisten rondlopen? Mensen betalen niet voor kwaliteitsjournalistiek, dus dan krijg je de gevolgen.

De Wever doet dit goed. Een politicus MOET zich goed kunnen verkopen. Anders blijf je irrelevant, alle competentie ten spijt.
Liever met een Romeins symbool rondlopen dan op Trumpiaanse wijze de aandacht te trekken door schockerende headlines te genereren, wat in sociale media tijden de norm werd.

Misschien moet Jambers na een docu of 2 en aankomende film over BDW eens een docu maken van de BDW haters.
"Wie zijn ze, wat doen ze, wat drijft hen" :unsure: Frustratie en haat zeker.

Jos D'haese zei na de peiling: "Laten we die criminelen in het schoon verdiep van de troon stoten" ... puber niveau praat noem ik dat. Bewijs dan dat het criminelen zijn, idem voor mac-bc.
Apache heeft indertijd ook niets kunnen bewijzen in de zaak Landinvest. Veel artikels recent omwille immo en vastgoed inmenging en belangen door burgemeesters, en geen lasterlijke bewijzen naar BDW tot nu toe.
Antwoord BDW haters: hij is een corrupte man die de media controleert :s (conspiracy beerput niveau).

Ik denk integendeel. Het eerste wat ik toen zei, is dat die uitschuiver Vooruit massaal stemmen zou opleveren.

Je bent zeker niet de enige, de lokale publieke opinie leek dat bij momenten ook gewoon te bevestigen - maar de wijze waarop hij dat heeft aangepakt heeft hem met zekerheid stemmen gekost, mede door de noodzakelijke pauze en het missen van het voorzitterschap. Die "flinkse" benadering is/was een schot in de roos en heeft imo nog véél meer potentieel, mss enkel mogelijk omdat de partij eigenlijk dood was zonder het zelf te beseffen.

Dat interview was echt van het laagste dat een man kan vallen. "Wij hebben wel de absolute meerderheid he", met 43% van de stemmen en -10%. Maar "ten opzichte van juni doen we het beter hoor, gunt u het mij niet misschien??". Lokale en landelijke verkiezingen door elkaar halen om een afstraffing toch nog als een overwinning te verkopen. Om nog te zwijgen hoe hij met 43% van de stemmen 13 van de 25 zetels krijgt.
Dat je niet per sé geen 50% nodig hebt voor een zetelmeerderheid is nu eenmaal eigen aan een systeem waar je met een beperkt aantal zetels (en partijen) zit, daar kan De Croo niks aan doen. Kijk naar Antwerpen: daar hebben N-VA en Vooruit een héél nipte meerderheid in stemmen (50,1%), je zou dus verwachten dat zich dat vertaald in 27-28/55 zetels... ze hebben er samen 30.

De Croo heeft gewoon zwaar op zijne zak gekregen en om daar dan met zo'n arrogantie te staan, onvoorstelbaar eigenlijk. Je bent verdomme gedegradeerd van premier tot burgemeester van fucking Brakel, met de hakken over de sloot dan nog. Een toontje (of zes) lager ziggen zou hem sieren, maar dat zit er bij De Croo niet in natuurlijk.

En verder: Er zijn zoveel manieren om een uitslag als een win te framen dat je eigenlijk bijna niet kan verliezen: VS de laatste gemeenteraadsverkiezingen, VS de meest recente verkiezingen op een ander niveau, VS de laatste peilingen, VS de peilingen een paar maand daarvoor... als je een beetje creatief bent hoef je nooit te verliezen. Het is met al die kartels ook zo moeilijk nog te volgen op den duur. Ik heb gisteren véél uitslagen voorbij zien komen waar een hele hoop partijen forse winst boeken en een paar dan 0,3% verliezen enzo en dan vraag je u af... waar komt die winst vandaan? Zie Gent: N-VA, +5,3%, VB: -1,3%, PvdA & CD&V heffen elkaar op. Voor Gent verliest dan ~4-5% t.o.v. Vooruit & VLD elke apart vorige keer? :unsure:

Laatst bewerkt:
maar de wijze waarop hij dat heeft aangepakt heeft hem met zekerheid stemmen gekost, mede door de noodzakelijke pauze en het missen van het voorzitterschap.
Ik denk nogmaals integendeel.

Door die pauze is het mediadrama gaan liggen, maar het signaal was wel gegeven: 'ik ben ook maar een mens die eens teveel drinkt en dan zegt wat de vlaming in zijn onderbuik denkt'.
De rechtervleugel dacht 'moh, het is 1 zoals ons', en de linkervleugel was doorgaans content met de 'het spijt me en ik trek me even terug'.

Om dan zogezegd uit de politiek te gaan, zich dan later 'aan het oordeel van de kiezer te onderwerpen', terug te komen in het conclaaf en de verkiezingen te winnen.
Om dan als grote overwinnaar weer herverkozen te worden als voorzitter, waardoor het expliciet signaal naar de buitenwereld komt dat -na de kiezer- ook de partij als 1 blok achter hem staat.

Als er één iemand zijn geloofwaardigheid kwijt is het Alexandertje wel.

Vincent Van Quickenborne toch ook? Amper 2.163 voorkeursstemmen tov Ruth Vandenberghe die er 9.399 haalt. Diezelfde Ruth die hij vakkundig opzij gezet had toen zijn ministerrol over en uit was en de combi volgezeikt was.

En dan nu over dat resultaat durven zeggen: " Ik zie het als een eerherstel. Iedereen had mij de politieke dood toegeschreven.”

Bescheidenheid, het is niet aan de liberalen gegeven.

Wat (Antwerpse) Vlaams-nationalisten telkens opnieuw "vergeten" is dat je in Brussel ook een Vlaamse gemeenschap hebt. En Brussel is nog veel belangrijker dan Antwerpen.

En dan nog, hoe ver moet je het drijven? Moet "de belangrijkste stad" (weze het nu Antwerpen of Brussel) 1% meer aandacht krijgen dan gemiddeld of 90%? Onze media zijn precies de regionale televisie van Antwerpen geworden.
haha vlaamse gemeenschap... die 5 dansaert vlamingen?

Vincent Van Quickenborne toch ook? Amper 2.163 voorkeursstemmen tov Ruth Vandenberghe die er 9.399 haalt. Diezelfde Ruth die hij vakkundig opzij gezet had toen zijn ministerrol over en uit was en de combi volgezeikt was.

En dan nu over dat resultaat durven zeggen: " Ik zie het als een eerherstel. Iedereen had mij de politieke dood toegeschreven.”

Goed dat die flapdrol nu het deksel op de neus krijgt.

haha vlaamse gemeenschap... die 5 dansaert vlamingen?
Goh, hij heeft wel een punt dat Brussel al snel vergeten wordt door onze kerktorenmedia hoor. In deze discussie heeft het nu misschien wat minder relevantie, vermits de Brusselse formatie na de vorige verkiezingen nog niet rond is en het hier gaat over 19 gemeenten vs de ene gemeenteraad van Antwerpen. Maar algemeen vind ik het toch ook tenenkrullend hoe Vlaanderen al maar meer wordt gezien als los van Brussel, en Brussel dan net zoals Wallonië als een ver buitenland wordt gezien.

5 op 396 pas.
Wil nie veel zeggen natuurlijk. Al zal hij toch al wat beginnen zweten

stemmen komen uit de stembureaus van wijk Kiel volgens vrt. Geen idee of dat veelzeggend is
dat is alleszeggend Kiel en Borgerhout hangen elke straat/winkel vol met Jos zijn affiches.
Free Palestina hier en daar roepen 3x per week maakt veel vrienden daar.
Op tiktok zie je ook alleen maar dezelfde accounts PVDA steunen.

Een focus op BDW vanuit de media zou normaal moeten zijn, in die zin dat ze die extra het vuur aan de schenen leggen. Niet dat ze moeten meedraaien in zijn media-show. Als 4de macht moet je bij uitstek kritisch zijn naar de machtshebbers. Hoe meer macht, hoe kritischer. Hoe langer aan de macht, hoe kritischer.

Ik heb u een lijstje gegeven met enkele voorbeelden van hoe onze media met BDW omgaan. Het is gewoon gênant. Bestaat er überhaupt nog een onderscheid tussen BDW's PR-team en de verzamelde Vlaamse media?

Jaja, BDW speelt het sluw met al zijn show en al zijn humor. Goed gespeeld. Maar moet de pers daarin trappen, dàt is de vraag.
Ik zei gisteren nu ook wel tegen m'n vrouw dat alle media allemaal zouden moeten wegzappen van het moment toen ze daar live naast de woordvoerder en beveiliging stonden en BDW in z'n auto bleef zitten. Maar draai het of keer het, er zal altijd wel iemand blijven uitzenden en dan sta je daar als ander medium dat hét moment (nu was het die adelaar) gemist heeft.
En daar is op zich ook niks mis mee. Ik heb het u in de vorige post ook gezegd: niets houdt andere partijen tegen om even triomfantelijk en met symboliek naar een locatie te wandelen of de spanningsboog zo op te bouwen.
Guy D'haeseleer had ook een mars op het stadhuis van Ninove kunnen organiseren, begeleid door Vlaamse Leeuwenvlaggen etc... ipv z'n aanhang toe te spreken in de plaatselijke feestzaal en daar triomfantelijk gewoon de trap af te komen.
John Crombez had, de Internationale zingend, langs het strand van Oostende kunnen kuieren tot aan het Thermae Palace om die zuilen in een rode gloed te laten blinken in het duister van het zeetje.
Mo Ridouani had, eveneens de Internationale zingend, kunnen fietsen van station tot Grote Markt over de autovrij gemaakte Bondgenotenlaan, begeleid door een horde bakfietsen die al rinkelend de autovrije status van Leuven aankondigen.

Enfin, creatieve ideeën genoeg, en toch is er slechts 1 persoon die de symboliek ook effectief toepast, omdat hij weet dat de media/de Vlaming/de kijker/de aanhanger/de militant/... tot zelfs de vijand, daarvan smult. Die laatste ongetwijfeld schuimbekkend, maar hij of zij zal wel blijven kijken

Nemm Bart Somers,
2018 15k stemmen, nu 9k.
Vandersmissen die plaatsvervangende burgemeester was in zijn plaats en die een jaar voor de nieuwe verkiezingen terug aan kant is geschoven heeft er een dikke 1000 bij.

Goh, hij heeft wel een punt dat Brussel al snel vergeten wordt door onze kerktorenmedia hoor. In deze discussie heeft het nu misschien wat minder relevantie, vermits de Brusselse formatie na de vorige verkiezingen nog niet rond is en het hier gaat over 19 gemeenten vs de ene gemeenteraad van Antwerpen. Maar algemeen vind ik het toch ook tenenkrullend hoe Vlaanderen al maar meer wordt gezien als los van Brussel, en Brussel dan net zoals Wallonië als een ver buitenland wordt gezien.
Dat is omdat er ook gewoon steeds minder Vlamingen in Brussel wonen gewoon.

Jos bij z'n bezoek: "ondanks de afschaffing van de opkomstplicht en de lastercampagne tegen onze partij"

Toen hij vlak achter N-VA peilde waren van die problemen nog geen sprake, speel nu toch niet zo de slechte verliezer man. Je haalde een mooie score, maar niet genoeg. Take it as a man.

Goed dat dit allemaal weer achter de rug is. Kunnen we nu eindelijk een Federale regering vormen? Kunnen we nu eindelijk eens het noodzakelijke doen en die budgetten op orde brengen?

En maar vieren. Wat een winnaars allemaal. Blind voor de puinhoop die er is (achtergelaten).

Jos bij z'n bezoek: "ondanks de afschaffing van de opkomstplicht en de lastercampagne tegen onze partij"

Toen hij vlak achter N-VA peilde waren van die problemen nog geen sprake, speel nu toch niet zo de slechte verliezer man. Je haalde een mooie score, maar niet genoeg. Take it as a man.

Zijn filmpje met "wat zeggen we tegen bart in oktober? Bye bye Bart" krijgt ie wel hard in zijn gezicht teruggegooid nu :lol:

Goed dat dit allemaal weer achter de rug is. Kunnen we nu eindelijk een Federale regering vormen? Kunnen we nu eindelijk eens het noodzakelijke doen en die budgetten op orde brengen?

En maar vieren. Wat een winnaars allemaal. Blind voor de puinhoop die er is (achtergelaten).
Conner en Bouchez say no

Heb eens volledig programma van de winnaar (absolute meerderheid) doorgenomen, zit amper iets bij voor mij, er zit meer in voor honden (I kid you not: overal losloopweides en vuilnisbakken voor hun drollen-in-plastic-zakje in te steken)

Wat ik niet snap is dat bij 1 gemeente efkes een parket onderzoek moet gebeuren na verkiezingsfraude.
Terwijl andere partijen het ook doen. De volmachten!

Terug
Bovenaan