Gemeenteraadsverkiezingen

Voor wie stem jij met de gemeenteraadsverkiezingen?

• N-VA

Stemmen: 66 19,7%
  • Vlaams Belang

Stemmen: 46 13,7%
  • CD&V

Stemmen: 34 10,1%
  • Vooruit

Stemmen: 17 5,1%
  • O-VLD

Stemmen: 15 4,5%
  • Groen

Stemmen: 40 11,9%
  • PVDA

Stemmen: 5 1,5%
  • Lokale lijst

Stemmen: 44 13,1%
  • Onbeslist

Stemmen: 26 7,8%
  • Ik ga niet stemmen

Stemmen: 42 12,5%
  • Ik mag nog niet stemmen

Stemmen: 0 0,0%

• Totaal aantal stemmers
    335
ga in gesprek in plaats van die flauwe, veralgemenende steken
Je weet goed genoeg dat ik het heb over het % van het aantal stemmers. Meerwaardepost weer hoor.
Het is nochtans juister om dat te stellen
We weten allemaal hoe goed Groen kan rekenen met percentages

Wat mij betreft blijven de zitjes van de niet-stemmers leeg. Zoek maar uw meerderheid in de wel gestemde zetels!

Het is nochtans juister om dat te stellen
We weten allemaal hoe goed Groen kan rekenen met percentages

Wat mij betreft blijven de zitjes van de niet-stemmers leeg. Zoek maar uw meerderheid in de wel gestemde zetels!
Nu is het groen die niet kan tellen, maar enkel in dit geval komt er plots zo'n stelling naar voren. Waarom komt dit enkel in deze context naar voren? Wat is dat ononderbouwde gedeelte van groen? Waarom wederom een discussie willen starten om de semantiek die inhoudelijk totaal niets toevoegt en als reactie op die post gewoon off-topic is?

Inderdaad, meerwaarde nihil.

Er wordt wat onderbouwing verwacht in P&A, semanthische off-topic onliners om ergens gewoon in te hakken, alle inhoud negerend, mag gerust heel wat harder op ingegrepen worden.

De scores van de traditionele partijen in de Vlaamse Centrumsteden, plaatsen waar veel Vlamingen in en rond wonen zijn toch zeer goed. We kunnen wel tot de conclusie komen dat het racistische VB gedachtengoed daar niet of amper aanslaat.

In Roeselare sprak men eerst over een Vlaams Belang overrompeling, maar de CD&V burgemeester houdt stand met bijna 40 (!) procent van de stemmen.

De scores van de traditionele partijen in de Vlaamse Centrumsteden, plaatsen waar veel Vlamingen in en rond wonen zijn toch zeer goed. We kunnen wel tot de conclusie komen dat het racistische VB gedachtengoed daar niet of amper aanslaat.

In Roeselare sprak men eerst over een Vlaams Belang overrompeling, maar de CD&V burgemeester houdt stand met bijna 40 (!) procent van de stemmen.
Wat mij opvalt is dat de mensen altijd maar zeggen dat er nood is aan verandering, maar als het erop aankomt en ze de kans krijgen om voor die verandering te kiezen, dan zijn ze blijkbaar te laf om dat ook te doen, want dan kiezen ze gewoon voor meer van hetzelfde!

Hangt er allemaal van af hoe je het bekijkt natuurlijk. VB in Roeselare is 24.6% en is met 9.6% gestegen t.o.v. 2018. Aalst op 20.9% (+3.9%). Sint-Niklaas op 19.5% (+2.4%). Turnhout op 27% (+9.5%).
In 2012 was dit voor Roeselare 9.1%, Aalst 10.8%, Sint-Niklaas 11.7% & Turnhout 10.1%.

Ik vind dat toch een vrij groot deel van de bevolking die een extreme partij opzoekt, en op plaatsen zoals Roeselare & Turnhout toch een zeer hoge stijging deze periode maar in al die centrumsteden als je vergelijkt met 2012.

Klopt, maar de wereld is ook serieus veranderd in korte tijd. Er zijn bepaalde mensen die nog altijd 'heimwee'hebben naar de tijd van 'toen' en dat is net het thema waar het Vlaams Belang op wel inspelen. 't Is een beetje zoals Trump. Hij stelt een Amerika voor dat eigenlijk nooit heeft bestaan.

Nu is het groen die niet kan tellen, maar enkel in dit geval komt er plots zo'n stelling naar voren. Waarom komt dit enkel in deze context naar voren? Wat is dat ononderbouwde gedeelte van groen? Waarom wederom een discussie willen starten om de semantiek die inhoudelijk totaal niets toevoegt en als reactie op die post gewoon off-topic is?

Inderdaad, meerwaarde nihil.

Er wordt wat onderbouwing verwacht in P&A, semanthische off-topic onliners om ergens gewoon in te hakken, alle inhoud negerend, mag gerust heel wat harder op ingegrepen worden.
Ik verwacht enige achtergrondkennis van politiek en actualiteit van mensen die hier posten. 'We gaan van onze kinderen toch geen wiskundemachientjes maken '

Jij verkiest inhoudsloze, ellenlange teksten.
Ik verkies kort en bondige posts

En je ziet aan de post van @the_fox dat procenten en procentpunten blijkbaar moeilijk zijn voor sommige.
Van 15% naar 24.6% is geen stijging van 9%, wel van 9 procentpunt

Laatst bewerkt:
"Connecties zijn handig in het leven", echt waar. Hoor jezelf eens bezig. De fils-à-papa van de eerste de beste corrupte bananenrepubliek zou het ook zo formuleren. Als dàt de wijze is waarop je naar politiek kijkt, wat doe je dan eigenlijk op dit forum? Een beetje de cynicus uithangen?
Ik neem je edit er even apart bij, die vermoedelijk al is opgekuist omdat je moest terugvallen op riooltaal waarbij je mij een etiket opplakt uit frustratie. Ook redelijk waanzinnig dat jij eender wie een cynicus noemt ivm politiek.

Ik kijk heel nuchter naar politiek, het is in essentie een zeer menselijke bezigheid. Dat betekent dat effectief connecties van pas komen. Je wordt verkozen om jouw stad te vertegenwoordigen, je weet hoe de centen soms worden uitgedeeld, je zet jezelf in positie om je dossier voor die van anderen tot realisatie te laten komen. Dat is niet anders dan een promotie op het werk. Je doet je best, maar uiteindelijk moet je liefst bij je evaluatie even op tafel kloppen en vermijden om ambras te maken met je baas. Dat is het spelletje nu eenmaal. Diegene die de centen of promoties uitdeelt kent de ins en outs niet van elk dossier of elke persoon.

Als jij mijn visie op politiek in twijfel trek omdat ik iets zeer logisch zeg... Dan weet ik niet of jij wel de basis van politiek wilt snappen. Dan ben je eerder bezig met gif spuwen om gif te spuwen.

Spreekt ook boekdelen dat je bepaalde politici ophemelt en nooit reageert op de frappante schandalen die zij, zo goed als volledig bewezen, op hun conto hebben terwijl jij in het beste geval kan aanwijzen dat de een of andere stad wat meer geldstromen heeft genoten zonder de achterliggende redenen zelfs maar te willen horen. :')

Laatst bewerkt:
En je ziet aan de post van @the_fox dat procenten en procentpunten blijkbaar moeilijk zijn voor sommige.
Je ziet aan posts zoals de jouwe dat je een beetje wereldvreemd bent. Zowel in de normale omgang als in de media wordt procent evengoed gebruikt voor procentpunt. Zeker als het duidelijk is uit de context zoals hier dat het over procentpuntstijgingen gaat.
Zie bv (voor dit specifiek getal):
VRT
MNWGnib.png

HLN
FqwzPA4.png

[edit]Zoals ook aangegeven wordt door taaladvies:
In plaats van het woord procentpunt wordt in de praktijk vaak het woord procent gebruikt, ook in de media. Als dat verwarring kan opleveren, is het beter om het preciezere procentpunt te gebruiken.

Ik verwacht enige achtergrondkennis van politiek en actualiteit van mensen die hier posten. 'We gaan van onze kinderen toch geen wiskundemachientjes maken '

Jij verkiest inhoudsloze, ellenlange teksten.
Ik verkies kort en bondige posts

Jij verkiest korte offtopic zwart-wit bullshit. Ik verkies nuance en duiding.

Het is maar hoe je het benoemt...

En nee, ik snap niet hoe zo'n persoonlijke aanvallen hier oké zijn.

Laatst bewerkt:
Over gemeentepolitiek hoor ik dat niet. En op de facebook groepen 'je bent van ...' moet een waarschuwing komen dat die niet representatief zijn .
Niet overal, dat is een feit.
Maar op veel plaatsen toch wel hoor en dat komt niet van facebook groepen. Ik kom op veel plaatsen voor mijn werk en hoor dat bij gevolg heel vaak van de mensen.

In West-Vlaanderen heeft elke Centrumstad een werkzaamheidsgraad van 80 % en iets meer. Mensen die veel bezig zijn over verandering kunnen zich vooral vinden in de extreem-rechtse standpunten van het Vlaams Belang. Een perfect beleid voeren is onmogelijk, maar de traditionele partijen hebben het best heel goed gedaan. Mensen beginnen toch te beseffen dat veel standpunten van extreme partijen eigenlijk totaal onrealistisch zijn.

Je ziet aan posts zoals de jouwe dat je een beetje wereldvreemd bent. Zowel in de normale omgang als in de media wordt procent evengoed gebruikt voor procentpunt. Zeker als het duidelijk is uit de context zoals hier dat het over procentpuntstijgingen gaat.
Zie bv (voor dit specifiek getal):
VRT
MNWGnib.png

HLN
FqwzPA4.png

[edit]Zoals ook aangegeven wordt door taaladvies:
Het klopt wiskundig gewoon niet, media zou daar idd ook correct in moeten zijn

Jij verkiest korte offtopic zwart-wit bullshit. Ik verkies nuance en duiding.

Het is maar hoe je het benoemt...

En nee, ik snap niet hoe zo'n persoonlijke aanvallen hier oké zijn.
Persoonlijke aanval? Als er 1 iemand persoonlijke aanval doet ben jij het, ik wijs gewoon op fout gebruik percentage

Laatst bewerkt:
Oogkleppen en wereldvreemd dus, check.
Dit gaat over taalkundig, niet wiskundig. Het is zeer zeker procentpunt wiskundig maar er wordt verkort procent en het teken % (want er is geen teken voor procentpunt) gebruikt taalkundig indien de context duidelijk maakt dat er procentpunt (wiskundig) bedoeld wordt.

Persoonlijke aanval? Als er 1 iemand persoonlijke aanval doet ben jij het, ik wijs gewoon op fout gebruik percentage
Gegeven de context is de informatie voor iedereen duidelijk en is een andere interpretatie gewoon kwaadwillige framing. Zeker dan met de kinderachtige, ononderbouwde stelling van groen er bovenop, is het iets dat gewoon niets toevoegt aan de discussie. Het is hier geen wiskunde thread. Het is P&A.

'jij verkiest ellenlange inhoudsloze posts' is dan ook nog eens overbodig op de man spelen, wederom om een reactie uit te lokken.

Je stelling van fout gebruik, is finaal ook nog eens gewoon fout, zoals hierboven aangetoond.

Terug
Bovenaan