SomeDude
Banned
Er is niet eens 65% gaan stemmen in Gent65% van de Gentenaren heeft gestemd voor de afgelopen coalitie.

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Er is niet eens 65% gaan stemmen in Gent65% van de Gentenaren heeft gestemd voor de afgelopen coalitie.

Je weet goed genoeg dat ik het heb over het % van het aantal stemmers. Meerwaardepost weer hoor.Er is niet eens 65% gaan stemmen in Gent![]()
Het is nochtans juister om dat te stellenJe weet goed genoeg dat ik het heb over het % van het aantal stemmers. Meerwaardepost weer hoor.
Nu is het groen die niet kan tellen, maar enkel in dit geval komt er plots zo'n stelling naar voren. Waarom komt dit enkel in deze context naar voren? Wat is dat ononderbouwde gedeelte van groen? Waarom wederom een discussie willen starten om de semantiek die inhoudelijk totaal niets toevoegt en als reactie op die post gewoon off-topic is?Het is nochtans juister om dat te stellen
We weten allemaal hoe goed Groen kan rekenen met percentages
Wat mij betreft blijven de zitjes van de niet-stemmers leeg. Zoek maar uw meerderheid in de wel gestemde zetels!
Wat mij opvalt is dat de mensen altijd maar zeggen dat er nood is aan verandering, maar als het erop aankomt en ze de kans krijgen om voor die verandering te kiezen, dan zijn ze blijkbaar te laf om dat ook te doen, want dan kiezen ze gewoon voor meer van hetzelfde!De scores van de traditionele partijen in de Vlaamse Centrumsteden, plaatsen waar veel Vlamingen in en rond wonen zijn toch zeer goed. We kunnen wel tot de conclusie komen dat het racistische VB gedachtengoed daar niet of amper aanslaat.
In Roeselare sprak men eerst over een Vlaams Belang overrompeling, maar de CD&V burgemeester houdt stand met bijna 40 (!) procent van de stemmen.
Hangt er allemaal van af hoe je het bekijkt natuurlijk. VB in Roeselare is 24.6% en is met 9.6% gestegen t.o.v. 2018. Aalst op 20.9% (+3.9%). Sint-Niklaas op 19.5% (+2.4%). Turnhout op 27% (+9.5%).De scores van de traditionele partijen in de Vlaamse Centrumsteden, plaatsen waar veel Vlamingen in en rond wonen zijn toch zeer goed. We kunnen wel tot de conclusie komen dat het racistische VB gedachtengoed daar niet of amper aanslaat.
In Roeselare sprak men eerst over een Vlaams Belang overrompeling, maar de CD&V burgemeester houdt stand met bijna 40 (!) procent van de stemmen.
Ik verwacht enige achtergrondkennis van politiek en actualiteit van mensen die hier posten. 'We gaan van onze kinderen toch geen wiskundemachientjes maken 'Nu is het groen die niet kan tellen, maar enkel in dit geval komt er plots zo'n stelling naar voren. Waarom komt dit enkel in deze context naar voren? Wat is dat ononderbouwde gedeelte van groen? Waarom wederom een discussie willen starten om de semantiek die inhoudelijk totaal niets toevoegt en als reactie op die post gewoon off-topic is?
Inderdaad, meerwaarde nihil.
Er wordt wat onderbouwing verwacht in P&A, semanthische off-topic onliners om ergens gewoon in te hakken, alle inhoud negerend, mag gerust heel wat harder op ingegrepen worden.
Ik neem je edit er even apart bij, die vermoedelijk al is opgekuist omdat je moest terugvallen op riooltaal waarbij je mij een etiket opplakt uit frustratie. Ook redelijk waanzinnig dat jij eender wie een cynicus noemt ivm politiek."Connecties zijn handig in het leven", echt waar. Hoor jezelf eens bezig. De fils-à-papa van de eerste de beste corrupte bananenrepubliek zou het ook zo formuleren. Als dàt de wijze is waarop je naar politiek kijkt, wat doe je dan eigenlijk op dit forum? Een beetje de cynicus uithangen?
Je ziet aan posts zoals de jouwe dat je een beetje wereldvreemd bent. Zowel in de normale omgang als in de media wordt procent evengoed gebruikt voor procentpunt. Zeker als het duidelijk is uit de context zoals hier dat het over procentpuntstijgingen gaat.En je ziet aan de post van @the_fox dat procenten en procentpunten blijkbaar moeilijk zijn voor sommige.
Van 15% naar 24.6% is geen stijging van 9%, wel van 9 procentpunt
In plaats van het woord procentpunt wordt in de praktijk vaak het woord procent gebruikt, ook in de media. Als dat verwarring kan opleveren, is het beter om het preciezere procentpunt te gebruiken.
Jij verkiest korte offtopic zwart-wit bullshit. Ik verkies nuance en duiding.Ik verwacht enige achtergrondkennis van politiek en actualiteit van mensen die hier posten. 'We gaan van onze kinderen toch geen wiskundemachientjes maken '
Jij verkiest inhoudsloze, ellenlange teksten.
Ik verkies kort en bondige posts
En je ziet aan de post van @the_fox dat procenten en procentpunten blijkbaar moeilijk zijn voor sommige.
Van 15% naar 24.6% is geen stijging van 9%, wel van 9 procentpunt
Over gemeentepolitiek hoor ik dat niet. En op de facebook groepen 'je bent van ...' moet een waarschuwing komen dat die niet representatief zijn .Wat mij opvalt is dat de mensen altijd maar zeggen dat er nood is aan verandering,
Niet overal, dat is een feit.Over gemeentepolitiek hoor ik dat niet. En op de facebook groepen 'je bent van ...' moet een waarschuwing komen dat die niet representatief zijn .
Het klopt wiskundig gewoon niet, media zou daar idd ook correct in moeten zijnJe ziet aan posts zoals de jouwe dat je een beetje wereldvreemd bent. Zowel in de normale omgang als in de media wordt procent evengoed gebruikt voor procentpunt. Zeker als het duidelijk is uit de context zoals hier dat het over procentpuntstijgingen gaat.
Zie bv (voor dit specifiek getal):
VRT
![]()
HLN
![]()
[edit]Zoals ook aangegeven wordt door taaladvies:
Persoonlijke aanval? Als er 1 iemand persoonlijke aanval doet ben jij het, ik wijs gewoon op fout gebruik percentageJij verkiest korte offtopic zwart-wit bullshit. Ik verkies nuance en duiding.
Het is maar hoe je het benoemt...
En nee, ik snap niet hoe zo'n persoonlijke aanvallen hier oké zijn.
Oogkleppen en wereldvreemd dus, check.Het klopt wiskundig gewoon niet, media zou daar idd ook correct in moeten zijn
Gegeven de context is de informatie voor iedereen duidelijk en is een andere interpretatie gewoon kwaadwillige framing. Zeker dan met de kinderachtige, ononderbouwde stelling van groen er bovenop, is het iets dat gewoon niets toevoegt aan de discussie. Het is hier geen wiskunde thread. Het is P&A.Het klopt wiskundig gewoon niet, media zou daar idd ook correct in moeten zijn
Persoonlijke aanval? Als er 1 iemand persoonlijke aanval doet ben jij het, ik wijs gewoon op fout gebruik percentage