{BK}Black Devil
Well-known member
Geen andere optie mogelijk, als de centrumpartijen niet willen samenwerken met de lokale partij, VB het enige alternatief.Cordon ook in Izegem doorbroken.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Geen andere optie mogelijk, als de centrumpartijen niet willen samenwerken met de lokale partij, VB het enige alternatief.Cordon ook in Izegem doorbroken.
wat een circus zegAle, Quickie wil nog perse schepen worden in Kortrijk
Ik denk dat VB ook heel gretig is op deelname, dus stelt het zich heel gematigd op.Geen andere optie mogelijk, als de centrumpartijen niet willen samenwerken met de lokale partij, VB het enige alternatief.
Is ook zo gewoon. Die willen nu vooral aantonen dat je er mee kan samenwerken. Zien wel binnen 6 jaar wat dat oplevert. In Ninove kunnen ze hun stempel drukken, bij de coalities is het vooral belangrijk om zich bestuurbaar op te stellen. Het is lokaal niveau nog altijd.Ik denk dat VB ook heel gretig is op deelname, dus stelt het zich heel gematigd op.
Zelfs alleen dat is al een serieuze uitdaging want nogal wat lokale VB-lijsten worden vooral bevolkt door randfiguren.bij de coalities is het vooral belangrijk om zich bestuurbaar op te stellen.
Had op radio 1 gehoord dat daar de door Front national bestuurde gemeenten in Frankrijk het heel goed deden.Is ook zo gewoon. Die willen nu vooral aantonen dat je er mee kan samenwerken. Zien wel binnen 6 jaar wat dat oplevert. In Ninove kunnen ze hun stempel drukken, bij de coalities is het vooral belangrijk om zich bestuurbaar op te stellen. Het is lokaal niveau nog altijd.
Ik ben niet van Leuven, maar ik woon in Gentbrugge. Echter vind ik dat hier wel toch een relevante bijdrage mag leveren.
Bij ons heeft Groen een circulatieplan ingevoerd in Gentbrugge. Bepaalde straten hebben ze betonblokken/paaltjes gezet waar je vroeger door mocht.
Nu moet ik om vanuit mijn voordeur naar de parking in de straat naast mij te rijden (50 meter wandelafstand) verder een goeie 2.6 kilometer omrijden, door de drukte. Endoor al die mensen constant moeten omrijden omdat je geen keuze hebt, zijn er nu al veel "bijna" ongevallen gebeurd en huisdieren in het verkeer gedood in stille woonwijken die nu als hoofdroute gebruikt worden. Ik wil daar niet zijn, maar er is gewoon geen enkel andere realistische weg. behalve 4km rondrijden ipv 2.6km.
En wat de groenen hier gedaan hebben met de brug over de schelde is ook hallucinant. Daar over alleen kan ik een heel epistel schrijven. Maar de korte versie: als ik vroeger naar de colruyt wou ongeveer dit pad (niet mijn exacte woonlocatie, deel ik niet):
(te voet ter referentie omdat google maps terecht niet deze weg kan nemen met de wagen. Vroeger wel)
![]()
Google Maps
Find local businesses, view maps and get driving directions in Google Maps.maps.app.goo.gl
Nu moet je dit doen, verplicht door dampoort. Hopelijk heb je een halfuur extra na je werkdag om 17u s'avonds.
![]()
Google Maps
Find local businesses, view maps and get driving directions in Google Maps.maps.app.goo.gl
Maar... gek genoeg om terug te keren, mag dit wel:
![]()
Google Maps
De boodschap is duidelijk: "werkmensen die afhankelijk zijn van de wagen voor hun inkomen, zijn gewoon niet welkom meer in deze buurt. Ga verdorie met de fiets gaan werken om de hoek, he."
Letterlijk gehoord van de buurvrouw: "ma ach, sinds ik thuis kan werken vind ik het superbelangrijk dat er zo weinig mogelijk verkeer is in onze buurt"
Uhu...
(5min. rijden)Is dat zo? Kun je dat staven op een of andere manier?Zelfs alleen dat is al een serieuze uitdaging want nogal wat lokale VB-lijsten worden vooral bevolkt door randfiguren.
De colruyt is een voorbeeld eh, pipo. Het zijn uw zaken niet waarom ik daar elke dag moet zijn maar ik gebruikte dat als voorbeeld die we allemaal kennen.Nu moet ik om vanuit mijn voordeur naar de parking in de straat naast mij te rijden (50 meter wandelafstand) verder een goeie 2.6 kilometer omrijden,
Dus ofwel moet je dus 50 meter wandelen naar je auto? Ofwel in een andere straat parkeren dan normaal?
Probleem met al die circulatieplannen is dat de helft rondrijdt met een niet geupdate GPS in hun auto. En niet aan het opletten zijn met de verkeersregels. Waardoor je al die bijna-ongevallen hebt. Circulatieplan is daarvan niet de oorzaak. Onoplettendheid is de oorzak.
En wat de groenen hier gedaan hebben met de brug over de schelde is ook hallucinant. Daar over alleen kan ik een heel epistel schrijven. Maar de korte versie: als ik vroeger naar de colruyt wou ongeveer dit pad (niet mijn exacte woonlocatie, deel ik niet):
Maar Colruyt Ledeberg is nog altijd makkelijk beschikbaar vanuit die locatie en niet via Dampoort. Wat is er mis met die Colruyt?(5min. rijden)
.Haha ik herinner nog goed dat mijn grootmoeder zei dat als ik op het V(laams) B(lok) durfde stemmen dat ik 'ne post' zou pakken en er een vlieg aan de lamp zou hangen.Ik ben geen vlaams belanger en zal er ook nooit op stemmen maar als ze democratisch mee in de meerderheid zitten heb ik er geen probleem mee. Nu gaat er weer veel gedoe op tv zijn hier voor. Ik denk dat het cordon het vlaams belang net groter heeft gemaakt dan kleiner die conclusie mogen we nu toch wel maken na meer dan 25 jaar.
Vrij vertaald: je hebt het zelf al gezegd wat mij hier zo enorm aan stoort.Nu moet ik om vanuit mijn voordeur naar de parking in de straat naast mij te rijden (50 meter wandelafstand) verder een goeie 2.6 kilometer omrijden,
Dus ofwel moet je dus 50 meter wandelen naar je auto? Ofwel in een andere straat parkeren dan normaal?
Probleem met al die circulatieplannen is dat de helft rondrijdt met een niet geupdate GPS in hun auto. En niet aan het opletten zijn met de verkeersregels. Waardoor je al die bijna-ongevallen hebt. Circulatieplan is daarvan niet de oorzaak. Onoplettendheid is de oorzak.
Maar Colruyt Ledeberg is nog altijd makkelijk beschikbaar vanuit die locatie en niet via Dampoort. Wat is er mis met die Colruyt?(5min. rijden)
Kijk respect voor de moeilijkheden die mensen ervaren met veranderende situaties.Vrij vertaald: je hebt het zelf al gezegd wat mij hier zo enorm aan stoort.
1 of andere groene paljas in Stad gent heeft beslis: "al die mensen, die moeten daar nie zijn. Der zijn elders ook ne colruyt die ze met de fiets kunnen doen". Newsflash: het zijn uw zaken niet waarom ik in Sint-Amandsberg moet zijn, ik gebruikte de Colruyt als een voorbeeld die we allemaal kennen. Sjees.
Dus ofwel moet je dus 50 meter wandelen naar je auto? Ofwel in een andere straat parkeren dan normaal
Neen, dat is het hem net: diezelfde parking was bereikbaar gewoon rechtstreeks vroeger. Nu, om gewoon naar die parking te rijden wanneer er geen parking in mijn straat is, is het 2.6km rondrijden door 2 woonwijken. Of 4km door een "iets" grotere straat. Het is zelfs zo erg tegenwoordig dat de bewoners van die wijk hun wagens semi-blok parkeren om te forceren dat mensen niet te snel rijden. Top uitkomst, iedereen content blijkbaar.
Vroeger was er altijd parking op het plein voor de bewonders, ok prima.
Nu is dat allemaal autodelen geworden en bewonderskaarten gelden daar niet meer (omdat ze willen dat de winkels daar parking hebben voor hun klanten). Dus vrij vertaald: ik moet 50 a 100 meter van mijn voordeur parken. Ik vind dat oprecht niet erg. Deed ik vroeger vaak ook omdat het makkelijk parkeren daar is.
Ik vind het wel kut dat ik soms tot 10km moet rondrijden op een dag (als ik 2 of 3 keer de deur uit moet) om te parkeren tegenwoordig. En ik merk dat er heel veel meer "transit" verkeer overal is omdat ze bepaalde belangrijke punt geknipt hebben.
Ik denk dat je hier wel 2 zaken met elkaar door elkaar haalt.Kijk respect voor de moeilijkheden die mensen ervaren met veranderende situaties.
Je past u ook niet in 1, 2, 3 aan aan zo een wijzigingen.
In Mechelen zijn er ook serieuze wijzigingen geweest in het circulatieplan.
Op sommige dingen zijn ze teruggekomen of hebben ze buurtbewoners een uitzondering gegeven.
En de ene persoon heeft het daar moeilijker mee dan de andere.
Hier toch zijn die beslissingen genomen na onderzoeken en met bepaalde insteek (minder focussen op wagens, meer op zwakke weggebruikers)
Je bent het daar mee eens of niet.
Zogezegd was iedereen tegen als je de lokale multimedia bekeek.
Maar de verkiezing heeft laten zien dat de meerderheid de burgemeester nog steunt en maar een beperkt aantal er absoluut tegen is.
Neen, sorrie. Dit aanvaard ik niet.Kijk respect voor de moeilijkheden die mensen ervaren met veranderende situaties.
Je past u ook niet in 1, 2, 3 aan aan zo een wijzigingen.
In Mechelen zijn er ook serieuze wijzigingen geweest in het circulatieplan.
Op sommige dingen zijn ze teruggekomen of hebben ze buurtbewoners een uitzondering gegeven.
En de ene persoon heeft het daar moeilijker mee dan de andere.
Hier toch zijn die beslissingen genomen na onderzoeken en met bepaalde insteek (minder focussen op wagens, meer op zwakke weggebruikers)
Je bent het daar mee eens of niet.
Zogezegd was iedereen tegen als je de lokale multimedia bekeek.
Maar de verkiezing heeft laten zien dat de meerderheid de burgemeester nog steunt en maar een beperkt aantal er absoluut tegen is.
Weerom: zo werkt het niet.Klopt, maar als je in het voorbeeld van Mechelen dan toch niet voor het mobilitietsplan bent dan ga je toch niet opnieuw daarop stemmen?
Naar wat ik lees is het ook niet zo simpel:Ik denk dat dat zuiver over opsplitsing in fracties gaat. Als onafhankelijke uit het kartel stappen kan volgens mij gewoon altijd.
Voor Gent kan niet opsplitsen in Vooruit & VLD maar de Vooruit (of VLD) leden kunnen wel gewoon uit het kartel stappen op individuele basis denk ik.![]()
maar om dit mogelijk te maken moeten ofwel de verkozen leden van Vooruit ofwel die van Open VLD uit Voor Gent stappen en als onafhankelijken in de gemeenteraad zitten.
Eigenlijk is dit politieke sciencefiction, want juridisch blijven die onafhankelijke gemeenteraadsleden lid van de fractie Voor Gent. Als onafhankelijke verliezen ze wel hun stem in de verschillende commissies en blijven ze aan de politieke zijlijn staan bij een eventuele afzettingsprocedure van een schepen of het schepencollege.
Is hetzelfde.Naar wat ik lees is het ook niet zo simpel:
![]()
Hoe raakt Gent weer uit het dal van de politieke chaos? Dit zijn de mogelijke scenario's | VRT NWS Nieuws
Het 'njet' van de Gentse Vooruit-leden tegen het bestuursakkoord met de N-VA heeft de zaken er niet bepaald gemakkelijker op gemaakt in de Arteveldestad. Hoe moet het nu verder en wat zijn de mogelijke scenario's? Het zijn de evidente vragen die velen vandaag stellen. Maar telkens weer blijkt...www.vrt.be
Gaat wel over gent. Iemand bekend hoe het in izegem zit?
Kom nou, een beleid voor 6 jaar schrijf je samen toch snel tussen pot en pint?Ook in Houthalen-Helchteren stappen er verkozenen op wegens bedreigingen, ook daar wordt met de vinger gewezen naar het te korte initiatiefrecht dat nefast is voor constructieve onderhandelingen.
![]()
Burgemeester Houthalen-Helchteren roept op tot kalmte na ontsporing coalitieonderhandelingen: "Betreurenswaardig schouwtoneel" | VRT NWS Nieuws
In Houthalen-Helchteren roept burgemeester Alain Yzermans (HOPPAH) op tot kalmte en wederzijds begrip na een aantal woelige dagen. Afgelopen dagen waren er grote spanningen rond de coalitieonderhandelingen. In een mededeling zegt hij dat wat er zich de afgelopen dagen heeft afgespeeld een...www.vrt.be