Gênante situaties

Kleine topic revival.

Een goede 15 jaar geleden moest ik op mijn job, aan onze infobalie voor klanten, soms buitenlandse chauffeurs ontvangen die goederen kwamen leveren.

Deze spraken 99% van de keren geen Nederlands, maar Duits, Roemeens, Bulgaars en noem maar op.

Heel vaak waren deze vrij stereotyp gekleed, beeld u het typische trainingspak of sjofele kledij met van die douche pantoffels (Rucanor sletsen) met witte kousen in.

Uit gewoonte begon ik die mannen al in het Engels te begroeten of met gebarentaal te vragen of ze kwamen leveren, om ze dan wegwijs te maken naar ons magazijn.

Op een dag stond er opnieuw zo een stereotyp geklede man aan de balie, dus ik begin mijn typische begroeting in het Engels, maar deze man keek nogal verward, omdat ze vaak geen Engels konden praten, begon ik met overdreven gebarentaal en basiswoorden de weg naar het magazijn uit te leggen.

De man bleef maar verward kijken tot hij opeens Nederlands begint te praten en zegt dat hij iets wou aankopen. 🤦🏻‍♂️

Bleek dus een vrij marginaal geklede klant te zijn die ik een goede 3-4 minuten met gebarentaal aan het bestoken was. 🤣

Mijn collega’s hebben toen vaak moeten lachen met die absolute FC De Kampioenen misverstand situatie.

Foto ter illustratie van de typische chauffeurs uit die tijd:
Ik had er toch dit bij ingedachten:

image.png

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan