Gênante situaties

Gijl Pleisters

Ooit eens in Antwerpen de Fnac binnen gestapt waar er Mama's Jasje uit de speakers klonk, en zo beetje aan de luide kant tegen de vriendin: Eikes, Mama's Jasje, als de Fnac minder volk wil kunnen ze andere dingen doen dan die zagevent draaien.

Wie zit er daar, met een zure smoel, aan zijn signeertafeltje, ons aan te staren? Juist ja, Mama's Jasje zelve ...Peter van Laet.

Als 12-jarig manneke heb ik zo eens een Belgische politieker beledigd.

We waren op reis ergens in Zuid-Frankrijk als we daar in het hotel iemand tegenkwamen.
Mijn pa deed daar een opvallend beleefde babbel mee, en hij zei tegen mij: "kijk Waelvisje, dat is een van de bekendste Belgische politiekers".
Waarop ik antwoordde: "Aah, Jean-Luc Dehaene of wa?"

Dat was toen de enige die ik kende, maar het bleek Bert Anxiaux te zijn...

Doet me denken aan het natour wielercriterium te Herentals. Beslist om de eigen gouw wat aan te moedigen in de vorm van Jan Bakelants, een keer of vijftig iedere keer ze passeerde komaan Jan geroepen. Nadien op t podium de winnaar gehuldigd door Jan Jambon nadien staan wachten naast t podium voor een foto of handtekening of iets dergelijks. Komt Jan Jambon voorbij. Mijn brein bleek ondertussen zo geconditioneerd dat ik er niks beter op vond om zo luid mogelijk te roepen KOMAAN JAN. Die blik richting mij was toch wel redelijk onbetaalbaar. Angst in de ogen vat het nog redelijk samen.

Doet me denken aan het natour wielercriterium te Herentals. Beslist om de eigen gouw wat aan te moedigen in de vorm van Jan Bakelants, een keer of vijftig iedere keer ze passeerde komaan Jan geroepen. Nadien op t podium de winnaar gehuldigd door Jan Jambon nadien staan wachten naast t podium voor een foto of handtekening of iets dergelijks. Komt Jan Jambon voorbij. Mijn brein bleek ondertussen zo geconditioneerd dat ik er niks beter op vond om zo luid mogelijk te roepen KOMAAN JAN. Die blik richting mij was toch wel redelijk onbetaalbaar. Angst in de ogen vat het nog redelijk samen.
Gij: Komaan Jan ik wil uw handtekening!
Jan Jambon: Zedde niet beschaamd kerel! Ge krijgt mijn handtekening NIET!
Gij: Gij eens opzij kerel, ik ken u helemaal niet en ik ben totaal niet geinteresseerd in U! Ik moet een handtekening hebben van DE JAN!

Als 12-jarig manneke heb ik zo eens een Belgische politieker beledigd.

We waren op reis ergens in Zuid-Frankrijk als we daar in het hotel iemand tegenkwamen.
Mijn pa deed daar een opvallend beleefde babbel mee, en hij zei tegen mij: "kijk Waelvisje, dat is een van de bekendste Belgische politiekers".
Waarop ik antwoordde: "Aah, Jean-Luc Dehaene of wa?"

Dat was toen de enige die ik kende, maar het bleek Bert Anxiaux te zijn...
Lol als ik minister zou zijn en zo'n snotaap van 12 zou zoiets zeggen, ik zou innerlijk eens goed lachen.
Als dat ne volwassen kerel zou zeggen, dan is het nog iets anders :)

Ik heb ooit aan Jelle De Beule gevraagd om een foto te nemen van wat vrienden en ik met Otto-Jan Ham, want we hadden enkel die laatste herkend en dachten dat dat een random kennis van hem was waarmee hij op stap was (was net van kapsel veranderd oid). Hij zag er niet zo blij uit. :unsure:

Ik heb ooit aan Jelle De Beule gevraagd om een foto te nemen van wat vrienden en ik met Otto-Jan Ham, want we hadden enkel die laatste herkend en dachten dat dat een random kennis van hem was waarmee hij op stap was (was net van kapsel veranderd oid). Hij zag er niet zo blij uit. :unsure:
Ach ja, mijn vrouw vroeg onlangs (allé ja al een tijdje geleden eigenlijk) doodleuk aan een bekende Vlaming of hij géén foto wilde trekken van mij en mijn vrouw (met de GSM). Als Amerikaanse kent ze géén bekende Vlamingen (het interesseert haar géén moer). Die mens maakte daar géén problemen van sé lol.

Ik zou dat ook zalig vinden, moest ik bekend zijn. Constant aangespreken worden door fans tijdens een etentje (erg storend) en dan ineens iemand die u niet (her)kent die dan vraagt voor ne foto te trekken :D

Wij waren in Brugge op een parking. Ik zat al in de auto en mijn vrouw ging het parkeerticket betalen. Ik zie iemand met een auto van club Brugge toekomen en het was Hans Vanaken. Stapt mijn vrouw er doodleuk op af. Als ze in de auto was vroeg ik wat ze gedaan had bij hem. Zegt ze: "aja gewoon gevraagd of hij 5€ kon wisselen."😂😂😂

Die keek ook wel maar raar 😂.

Doet me er aan denken.

Op m'n 17e, toen ik m'n vrouw nog niet zo lang kende voetbalde ik nog. Ik speelde bij Zaffelare en mijn schoonvader was trainer op Doorslaar waar mijn schoonbroer ook speelde.
Toen we op Doorslaar moesten spelen kwam m'n vrouw kijken. Ik zat op de bank (as usual) en zag haar aan de overkant even met iemand praten voor ze rondliep om tot bij te komen.

Ik vroeg al lachend wat ze aan Jelle Van Damme gevraagd had.. Ze had niet door dat hij het was die naar z'n neef kwam kijken die bij Doorslaar speelde.

Doet me er aan denken.

Op m'n 17e, toen ik m'n vrouw nog niet zo lang kende voetbalde ik nog. Ik speelde bij Zaffelare en mijn schoonvader was trainer op Doorslaar waar mijn schoonbroer ook speelde.
Toen we op Doorslaar moesten spelen kwam m'n vrouw kijken. Ik zat op de bank (as usual) en zag haar aan de overkant even met iemand praten voor ze rondliep om tot bij te komen.

Ik vroeg al lachend wat ze aan Jelle Van Damme gevraagd had.. Ze had niet door dat hij het was die naar z'n neef kwam kijken die bij Doorslaar speelde.
Het zijn ook maar mensen sé. Ik denk dat ze liever met iemand een leuke babbel slaan, die hun niet herkennen dan dat er ne echte fan op hen afkomt en annozel of hysterisch begint te doen.

@makila omdat het nu al de tweede keer is vandaag, het is onnozel en niet annozel. :unsure:

Brecht beat me to it. :(

Nu @Brecht hier post, herinner ik mij iets.
Wij kennen elkaar al efkes en zo'n kleine 10jr geleden schat ik, gingen we samen eens een dag of 4-5 weg naar Normandië, om wat oorlogsmusea en dergelijke te bezoeken.
Nu, ik had via internet een B&B geboekt voor twee personen. Daar aangekomen kijkt die vrouw van de B&B ons raar aan, zegt iets van: "oei, dit had ik niet verwacht".
Bleek dat ik de Valentijnssuite geboekt had. We zijn beiden niet van de kleinste noch smalste, en we kregen een bed van 180x120 om samen in te liggen, wat eigenlijk al te klein was voor 1 van ons. Gelukkig maar 1 nacht moeten blijven. :unsure:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan