Genderidentiteit en gendertherapie

Ik weet niet eens wat dat betekent. Zwarten schrijft ‘erg dat ze geen operatie kunnen betalen die het ongedaan maakt :( ‘ maar die pruillip staat niet bij ‘jammer dat ze geen geslachtsoperatie kunnen betalen. Welke association? Welke guilt?
Fantastisch! Je bent meester semantische discussies maar dat je dit nu kan reduceren tot op het niveau van een smiley gezichtje en dan nog in dialoog met een andere poster is toch wel weer van een heel ander niveau. Hoe kan ik hier nu nog op antwoorden? Wat zit je feitelijk hoog met die smiley face?

Die mensen stappen in een financiële mallemolen als ze een keuze maken (of een keuze voor hun gemaakt wordt) maar als ze dan tot de constatatie komen dat het de verkeerde keuze was mogen ze de portefeuille nogmaals opentrekken?
Waarom wordt dit dan niet gecatalogeerd onder medische dwaling en kunnen ze een dokter of een medisch team voor de rechter slepen?
Zitten zulke operaties echt wettelijk potdicht als je hiervoor tekent zoals beschreven door die spaanse transgender in mijn vorige link?

wel ik vind dat :(
In my experience as an activist, I’ve heard terrible stories of extremely questionable results sold as infallible cures, claims from patients who wanted to report malpractice but had signed multiple documents that impeded them from later filing complaints, and tales of trans people being called by their original gender pronouns on the operating table.

Laatst bewerkt:
Toch wel. Zie Moonblade en Patj hun posts.

Ik neem aan dat je het hierover hebt? Maar daar staat helemaal niet dat dat geen scheldwoord is, behalve als je het gebruikt tegen mensen die zichzelf zo zouden omschrijven.

Als je het effectief tegen een bosneger of marron hebt.

Is hetzelfde als jood staan roepen in een stadion of een echte jood een jood noemen. Als ik hier sommige Vlamingen een Waal/Brusselaar noemt schiet dat ook al in het verkeerde keelgat.

Los ervan moet elke term, zelfs zeer grove, kunnen in de context van humor.

Fantastisch! Je bent meester semantische discussies maar dat je dit nu kan reduceren tot op het niveau van een smiley gezichtje en dan nog in dialoog met een andere poster is toch wel weer van een heel ander niveau. Hoe kan ik hier nu nog op antwoorden? Wat zit je feitelijk hoog met die smiley face?
Beetje op de man, hé. Je negeert toch gewoon mijn hele antwoord op je? Die smiley maakt me niks uit, dat was iemand anders die daarover begon. Ik had het over het benoemen van het probleem bij het ene en niet bij het andere. Omdat het ene in je politieke kraam past en niet het andere. Exact wat dat filmpje ook doet. Precies wat iedereen hier je uitlegt, maar je blijft doen alsof niemand erop ingaat en iedereen struikelt over wié het filmpje postte.
Die mensen stappen in een financiële mallemolen als ze een keuze maken (of een keuze voor hun gemaakt wordt) maar als ze dan tot de constatatie komen dat het de verkeerde keuze was mogen ze de portefeuille nogmaals opentrekken?
Waarom wordt dit dan niet gecatalogeerd onder medische dwaling en kunnen ze een dokter of een medisch team voor de rechter slepen?
Zitten zulke operaties echt wettelijk potdicht als je hiervoor tekent zoals beschreven door die spaanse transgender in mijn vorige link?

wel ik vind dat :(
Ja, dat mag voor mij in sommige gevallen een medische dwaling zijn. En dat is erg als het gebeurt. Meer kun je daar toch niet echt van zeggen?

Beetje op de man, hé. Je negeert toch gewoon mijn hele antwoord op je? Die smiley maakt me niks uit, dat was iemand anders die daarover begon. Ik had het over het benoemen van het probleem bij het ene en niet bij het andere. Omdat het ene in je politieke kraam past en niet het andere. Exact wat dat filmpje ook doet. Precies wat iedereen hier je uitlegt, maar je blijft doen alsof niemand erop ingaat en iedereen struikelt over wié het filmpje postte.

Ja, dat mag voor mij in sommige gevallen een medische dwaling zijn. En dat is erg als het gebeurt. Meer kun je daar toch niet echt van zeggen?

Het enigste wat ik hier nog maar gesteld heb in deze discussie is
- Transgenders bestaan zeer zeker en het is geen modeverschijnsel, ik heb er trouwens met eentje mijn secundaire schoolcarriere mee doorgemaakt lang voor het internet bestond.
- De medische wereld niet onfeilbaar is.
- Er mogelijks een winstmodel kan achter zitten en dat we moeten bewaken dat patientenzorg op de eerste plaats komt.
- Niet elke behandeling is de verkeerde.

Dus welke politieke strekking hangen deze persoonlijke overtuigingen aan? Hoe deduceer je zo iets uit die argumenten? Wat legt iedereen hier uit? Dat die walsh een wappie en rechts is dus zijn filmpje dat hij gemaakt heeft ,over een dokter die lovend is over de winstmodellen, per direct de vuilbak mogen inkieperen? Zoveel is duidelijk... Maar dat die Spaanse transgender net hetzelfde verteld daar wordt vlot rondgefietst?

ik heb dat deze morgen om 10 uur nog maar gepost en nu zoveel uur later gaat het blijkbaar nog steeds over politieke overtuigingen?
Wie zijn ‘ze’ en waar is dat complot?
Tis echt moeilijk discussieren zo als elk argument wordt verwrongen tot extreem rechts en het grote complot denken. Deze dan nog eens overgoten met een sausje op de pianist schieten.
Het enigste standpunt dat gemaakt wordt is dat een financiële driver mbt deze behandelmethoden met een verhoogde waakzaamheid mag bekeken worden dat de patiënt op de eerste plaats komt.
De oude Grieken hadden dat zelfs al door.

Laatst bewerkt:
- Transgenders bestaan zeer zeker en het is geen modeverschijnsel, ik heb er trouwens met eentje mijn secundaire schoolcarriere mee doorgemaakt lang voor het internet bestond.
- De medische wereld niet onfeilbaar is.
- Er mogelijks een winstmodel kan achter zitten en dat we moeten bewaken dat patientenzorg op de eerste plaats komt.
- Niet elke behandeling is de verkeerde.

Daarin zitten we volledig op dezelfde lijn.

Die opperwappi is echt wel anti en hater en heeft een heel toxisch discours en dus zeker geen gelijkaardige mening. Nu ik ben niet zeker dat het geen trol is want die zijn laatst tirade gaat over het feit dat Ariel niet zwart mag zijn en in feite doorzichtig moet zijn omdat sommige diepzeevissen dat ook zijn. :unsure:

Met miquel ga ik wel grotendeels akkoord. Hij heeft het ook over bijkomende plastische chirurgie en niet enkel over gender reassignment surgery. De kern van zijn betoog gaat hem eerder om het feit dat veel trans mensen een zeker dwang voelen om die operatie te ondergaan omdat als ze zich wel willen presenteren als het andere geslacht maar niet de operatie willen ze een stempel over zich heen krijgen alsof ze niet echt zijn en doen alsof. Het verschil ligt hem in welke mate een trans iemand dysforie ervaart en dat is een heel spectrum waarbij elk geval individueel bekeken moet worden.

Er werd niet rond gefietst maar die vertelt niet exact hetzelfde en al zeker niet met dezelfde insteek.

LOL man.... degene die van de school uit die tekst moest schrijven naar de ouders toe, dien moest toch ook is goed lachen
Mja dat zijn uitwassen die ik echt niet meer kan uitleggen hoor. Dat is toch absurd? Niet?

Kijk naar hetgene hieronder bijvoorbeeld: Een schaars als meisje verkleed kind die seksueel suggestief aan het dansen is voor geld terwijl er nog jongere kinderen aan het toekijken zijn. Let op hoe het kind zijn handen vol biljetten heeft en er mannen hem geld toesteken.

Zou je je eigen zoon dit laten doen? Ik echt hoop dat dit niet overwaait naar de EU.
Is dit de westerse variant van "bacha bazi" die in Afghanistan en Pakistan zo welig tiert?

Ik zie een foto waarvan de context en bron niet gekend zijn, waarbij slechts één opschrift verifieerbaar is (de kleuter die toekijkt) en waarbij ik via de reverse image search enkel resultaten krijg uit alt-right middens. Een afbeelding die dus enkel wordt gebruikt om mensen zoals jij verontwaardigd te maken.

Ik zie een foto waarvan de context en bron niet gekend zijn, waarbij slechts één opschrift verifieerbaar is (de kleuter die toekijkt) en waarbij ik via de reverse image search enkel resultaten krijg uit alt-right middens. Een afbeelding die dus enkel wordt gebruikt om mensen zoals jij verontwaardigd te maken.
Ik heb inderdaad een paar aannames gemaakt die we niet kunnen controleren.
We kunnen op geen enkele manier uit die foto opmaken dat de mannen die geld toesteken inderdaad homoseksueel zijn.
Ook de leeftijd van het kind kunnen we niet verifiëren.
My bad.

Echter vind ik dat we meer kunnen vaststellen dan "de kleuter die toekijkt".

Maar kom zeg, het is een foto met wat opschrift erbij in meme font. Niks context, niks uitleg, niks. Wat moeten we daar nu mee aanvangen? Ik zou durven zeggen dat er meer dan genoeg dingen zijn die je kan posten die wel te bevestigen/nuanceren/expliceren zijn als je wilt uitvaren tegen trangenderisme/wokeness/weet ik veel. En pas op, ik zeg niet dat er geen excessen zijn in die wereld of dat er geen dingen gebeuren die er los over gaan, maar dit is qua post gewoon compleet waardeloos.

+ dat ding circuleert nog ergens blijkbaar al van 2019... dus weer zoiets dat ergens werd opgehaald

Want alles dat voor 2020 is gebeurd is irrelevant?
Zonder duidelijke context en bronvermelding wel, ja. Wetende dat bepaalde politieke strekkingen (zie: Matt Walsh) graag een beeld ophangen van transgender personen als perverse, immorele kinderverkrachters om Simpsonsgewijs "think of the children!" verontwaardiging uit te lokken, dienen zulke vage beelden enkel om te dehumanizeren en haat te verspreiden.

Mja dat zijn uitwassen die ik echt niet meer kan uitleggen hoor. Dat is toch absurd? Niet?

Kijk naar hetgene hieronder bijvoorbeeld: Een schaars als meisje verkleed kind die seksueel suggestief aan het dansen is voor geld terwijl er nog jongere kinderen aan het toekijken zijn. Let op hoe het kind zijn handen vol biljetten heeft en er mannen hem geld toesteken.

Zou je je eigen zoon dit laten doen? Ik echt hoop dat dit niet overwaait naar de EU.
Is dit de westerse variant van "bacha bazi" die in Afghanistan en Pakistan zo welig tiert?

Dit kan zo van de Twitter van DVL komen, die al herhaaldelijk gelijkaardige leugens heeft verteld. Zoals met die schooluitstap naar een museum in Scandinavië. Nul waarde.

Want alles dat voor 2020 is gebeurd is irrelevant?
Iedereen kan een afbeelding uit de context trekken en er wat fantasietekst opschrijven hé.

Ik snap niet echt hoe je defensief kan doen over zoiets onnozel, als je enkel aan kritisch denken doet wanneer het past, doe je het verkeerd.

Verander het stukje "from adult homosexual men" in "at a MAGA rally", en ik betwijfel dat je de foto nog zou delen. Of geloven. Alleen zijn beide opschriften niets waard.

Ik snap echt niet dat mensen hun wereldbeeld vormen op basis van dit soort foto's en memes. Doorzichtiger kan manipulatie en propaganda niet worden. Onvoorstelbaar.

Euh nee.

Ik zie een halfnaakt minderjarig jongetje verkleed als meisje op de grond liggen dansen met geld in zijn handen met daarrond een hoop venten die hem geld toesteken en aanmoedigen.
Dit is ronduit walgelijk en jullie minimalisering is even walgelijk.
Waar dit ook gebeurt zou ik dit even goed afkeuren, ongeacht de context zelf al was het voor een goed doel.
Jullie mogen zeggen wat jullie willen maar ik blijf er bij.

Soit, elk zijn eigen mening zeker?

En door zo goedgelovig in politieke geinspireerde haatcampagnes mee te gaan wordt je zelf ook een slachtoffer. Voor je het weet sta je met een geweer in een pizza zaak op zoek naar Clinton haar kelder waar dit gefilmd werd.

Euh nee.

Ik zie een halfnaakt minderjarig jongetje verkleed als meisje op de grond liggen dansen met geld in zijn handen met daarrond een hoop venten die hem geld toesteken en aanmoedigen.
Dit is ronduit walgelijk en jullie minimalisering is even walgelijk.
Waar dit ook gebeurt zou ik dit even goed afkeuren, ongeacht de context zelf al was het voor een goed doel.
Jullie mogen zeggen wat jullie willen maar ik blijf er bij.

Soit, elk zijn eigen mening zeker?
Dude, go out and touch grass.
Ja die afbeelding is sus maar zonder context who the fuck knows wat dat is .

Ik heb een filmpje van mijn zoon die quasi exact hetzelfde doet (maar dan als jongen) waarbij je gerust een still frame kan nemen waaruit je zou afleiden dat hij sexuele handelingen toont, voor een groep van 150 man in Parijs deze zomer.

Hij had wel geen bankbiljetten in zijn handen, maar was verkleed als rapper met gouden ketting etc. (was een straatartiest die m'n zoon betrok in zijn show, zoon was aan het breakdancen en dat kan dan wel eens raar overkomen).

Ga het hier nu niet publiceren uit vrees dat alt-righters daar ook zo'n framing van zouden doen, maar dat kan dus perfect.

En ja, ik heb het mijn eigen zoon laten doen. Maar daar was niks sexueels aan.

Terug
Bovenaan