Gin (tonic) thread

BlackOccult

Well-known member
Crowdfunder FE
Beste mede-alcoholiekers,

Naast wijn, ahum, één van mijn favoriete drankjes: gin tonic. De hype van enkele jaren terug helaas niet echt gevolgd en ik ben dus absoluut geen grote kenner. Echter is mijn Bombay Sapphire haast op en wat extra inspiratie is altijd welkom.

Wat is jouw favoriete gin en/of favoriete tonic?
Serving tips ook altijd welkom.

Santé!

Beste mede-alcoholiekers,

Naast wijn, ahum, één van mijn favoriete drankjes: gin tonic. De hype van enkele jaren terug helaas niet echt gevolgd en ik ben dus absoluut geen grote kenner. Echter is mijn Bombay Sapphire is haast op en wat extra inspiratie is altijd welkom.

Wat is jouw favoriete gin en/of favoriete tonic?
Serving tips ook altijd welkom.

Santé!

Goedkoopste tonic, en van die fleskes met rode tonic v sweppes en veel ijs :love:

Gin Tonic baaaabyy!

Dit weekend met een goed muziekske bij mij? 🥰🥳

Top 3 gins, in geen specifieke volgorde:
  • Monkey 47
  • Wilderen Double You
  • HAVN Bangkok
Die laatste is wel een speciale, met een duidelijke gembersmaak waar je voor moet zijn.

Tonics... Fever-tree of Schweppes Premium Mixer, af te stemmen op de specifieke gin die je inschenkt.

Sir Chill: op basis van tabak en vanille
Marula: zoete gin op basis van marula bes
Opihr: droge gin met oosterse kruiden
Amuerte: fruitige gin met coca bladeren
Materia: kruidige gin met wat pit (op basis van pepers)

We drinken thuis graag Hendricks met Fever-Tree. Schijfke komkommer doen we soms wel eens. Die zeer goedkope Aldi-gin is trouwens ook nog best ok, al zullen kenners er heel anders over denken. Ik drink het wel graag, maar investeer liever in flessen whisky dan flessen gin.

Ik maak ze voor mij met véél gin, voor mijn vrouw met weinig gin. Balans.

Top 3 gins, in geen specifieke volgorde:
  • Monkey 47
  • Wilderen Double You
  • HAVN Bangkok
Die laatste is wel een speciale, met een duidelijke gembersmaak waar je voor moet zijn.

Tonics... Fever-tree of Schweppes Premium Mixer, af te stemmen op de specifieke gin die je inschenkt.

Sir Chill: op basis van tabak en vanille
Marula: zoete gin op basis van marula bes
Opihr: droge gin met oosterse kruiden
Amuerte: fruitige gin met coca bladeren
Materia: kruidige gin met wat pit (op basis van pepers)

We drinken thuis graag Hendricks met Fever-Tree. Schijfke komkommer doen we soms wel eens. Die zeer goedkope Aldi-gin is trouwens ook nog best ok, al zullen kenners er heel anders over denken. Ik drink het wel graag, maar investeer liever in flessen whisky dan flessen gin.

Ik maak ze voor mij met véél gin, voor mijn vrouw met weinig gin. Balans.
Monkey 47 en Marula zijn ook 2 van mijn favorieten.
Qua tonics hangt het van de gin af natuurlijk, maar Fever-Tree Mediterranean , 1724, Fentimans Rose Lemonade, Schweppes Pink Pepper en Schweppes Orange Blossom & Lavender zijn zo wat m'n favorieten.
@Avondland Ik vind die "Northern Valley Grape" van Aldi trouwens ook echt wel goed.

Collega van mij heeft een paar geleden eens gin laten overkomen uit Ijsland. Was zeker te pruimen maar imo niet erg speciaal. Verder dan een standaard Fever Tree kwam ik ook niet.
Staat wel mooi in de kast atm, samen met de Iceland Mountain Vodka :)

icelandic_mountain_eagle_gin_1.jpg

Ongeveer een 15-16 flessen staan denk ik, vooral de vriendin drinkt dat graag.

Malfi als je graag bloedappelsien hebt (ook andere smaken)
Marula is inderdaad ook wel lekker
Zoer, als je graag die zure smoelentrekkers had als snoepje

Hier staat ook nog een fles Elephant gin, 'Kanjer' ook zeker niet slecht.

Buss 509 ladies edition als je graag zoet hebt, samen met rozewater.
Maar een gewone Hendrix op een terrasje smaakt ook goed.

Als aperitief geven wij vaak de roze Gordon gin, wat Cassis siroop (uit de aldi bv.) en dan wat diepgevroren rood fruit en uiteraard ijs. Wel een aanrader.

Je kan ook de app Ginventory afhalen, voor sommige gins kan je dan kijken wat de beste combinatie tonic/botanicals is

Copperhead en monkey 47 zijn mijn favorieten :) Ginius kan er ook wel eens door :)

Ik heb jaren geleden een lekkere Buss 509 gedronken zonder toegevoegde smaakjes maar sindsdien heb ik die nergens meer gevonden.
Maken ze de gewone eigenlijk nog?

Top 3 voor mij:

HAVN Antwerp met stip op 1, lekker met een stukje rabarber en fever tree med.

Op 2: Lindemans red met limoen en fever tree med

Op 3: tanqueray nr 10 met limoen en fever tree yellow

Maar ik drink de rest even graag hoor. Denk een fles of 25 dat we staan hebben. Klassiekers als hendrickx, bulldog en monkey 47 staan daar altijd tussen, net zoals een gewone Gordon's.

Bedankt!
Dit zal hem misschien wel zijn.
"Our Master Cut Gin is a redefined classic for the best mixes and cocktails. All our traditional gin distilling know-how in one bottle."

Dus misschien de nieuwe marktzetting na hun redesign?
Volgende keer nog eens zoeken.

Verder ook fan van:

Copperhead, Damrak, Colombian

Wel heel lang geleden dat ik nog een gin gedronken heb (pre-corona)

/EDIT: Misschien is het de Buss Midi-Cut versie

Ik ben wel fan van Copperhead in al zijn mogelijke varianten.

Verder heb ik meestal ook wel meestal Mombasa, Havn, Marula en Gin Mare staan.

Fles net weggegooid (samen met 15 andere legen flessen) maar 2 jaar geleden fles
Kinobi Kyoto gin gekregen, super lekkere gin zelfd om puur te drinken. Aroma’s van yuzu, gember, groene thee en bamboe.

ik kan niet anders dan voor mijn eigen winkel spreken.. lol.. ik ben officiële invoerder voor Lignell&Piispannen uit Finland. Heb hier bv. een lekkere gin van hun op voorraad: de Gustav Gin.
Ik drink meestal puur of met enkel ijs en een neutrale tonic.

Terug
Bovenaan