Giro d'Italia 2021

Wie wint de Giro d'Italia 2021?

• Totaal aantal stemmers
    84
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Lees het dan niet en negeer het als u dat niet interesseert.. simpel.. Supporter dan liever voor buitenlanders ipv voor eigen toptalent! Lijkt me logisch dat de meeste aandacht gaat naar eigen toptalent.. chauvinisme mag wel eens. Neen, wij Vlamingen neuten veel liever... of breken onze Belgen liever af.. triestig!
Selectief chauvinisme.. daar heb ik wel een probleem mee uiteraard. Er zijn maar 2 renners die aandacht krijgen in de Vlaamse media: Remco en Woutje.

En de hele tijd rechtdoor...

... tot de laatste 5 kilometer.
Maar enfin, dit kunnen ze zelfs in Qatar niet verzinnen :laugh:

AbEMbzz4UWjVDyU89CAL_220421-083047.jpg

Finale al bij al nog cava op het eerste zicht. Eerlijk gezegd zijnde is het misschien maar goed ook dat het toch wat bochtig wordt, op die manier zet je het toch een beetje op een lint. Was het in Tirreno die eerste rit dat de laatste 5 kilometer knal rechtdoor waren op zo'n brede baan? Dat vond ik eigenlijk gruwelijk om naar te kijken, een accident waiting to happen.

Het is alleen wel te hopen dat het ook niet té small wordt in dat centrum. De laatste bocht ligt wel nog op 900m van de meet dus dat valt nog mee.
Het leukste aan onderstaand prentje vind ik de gevarendriehoeken bij elke bocht. Gewoon in het geval we niet doorhadden dat het om een euhm... bocht ging. :unsure:
e33EFFofxTBQKrjawwar_220421-083042.jpg

Oef, dan is Milaan San Remo nog meer draaien en keren.

Moet een retesaaie dag zijn in het peloton. Ik gok trouwens ook op een eenzame vluchters ofzo. Hier is geen eer uit te behalen

Men zou beter de vraag stellen of hij en QS al iets tegen Groenewegen gezegd hebben.
Ik betwijfel nu wel of hij zich niks van die heisa aantrekt. Volgens mij heeft hij gewoon constant een harde plasser door al de aandacht die hij krijgt. Loopt waarschijnlijk nog meer naast zijn schoenen dan al het geval was.
Wat een onzin schrijf jij toch.. naast zijn schoenen lopen? :LOL: Gezonde ambitie uitspreken en weten wat hij wil mag dat al niet meer? Blijkbaar niet want Vlamingen breken liever eigen talent af..

Typisch uitspraken van een hater..

Selectief chauvinisme.. daar heb ik wel een probleem mee uiteraard. Er zijn maar 2 renners die aandacht krijgen in de Vlaamse media: Remco en Woutje.
Het is vrij onmogelijk om elke wielrenner evenveel aandacht te geven.. dat lijkt me vrij logisch. Het is maar hoe je het bekijkt.. selectief chauvinisme.. Ik zou zeggen.. laat de pers gewoon doen, is altijd zo geweest. In de tijd van Eddy Merckx zal het niet anders geweest zijn.. en met Frank VDB was het ook zo hoor..

Het is vrij onmogelijk om elke wielrenner evenveel aandacht te geven.. dat lijkt me vrij logisch. Het is maar hoe je het bekijkt.. selectief chauvinisme.. Ik zou zeggen.. laat de pers gewoon doen, is altijd zo geweest. In de tijd van Eddy Merckx zal het niet anders geweest zijn.. en met Frank VDB was het ook zo hoor..
Je dat was toen irritant en ondertussen eigenlijk gewoon tenenkrommend pijnlijk. Vorig jaar nog wordt Jakob Fuglsang zonder concreet bewijs door het slijk gehaald, ipv daar over te zwijgen moeten ze daar toch ook allemaal hun gedacht over zeggen in de lijnen van "jaja, Astana, wij hebben het eigenlijk altijd geweten!". Maar 2 weken later wel voor de elvendertigste keer zitten kwijlen als een volgespoten VDB Bartolli het nakijken geeft op La Redoute. :unsure:

Bon, we zijn denk ik allemaal oud en wijs genoeg om te beseffen dat het maar om 3 dingen gaat en dat zijn clicks, clicks en clicks. Louis Vervacke en Quinten Hermans gaan daar niet (voldoende) voor zorgen en De Marchi zeker niet... toch niet in de grootorde van al wat Evenepoel gelinkt is. Het enige wat ik jammer blijf vinden is dat een openbare omroep zich daar toch niet boven kan stellen en zich moet verlagen tot het niveau van een rioolgazet als HLN.

Als je zag dat er al een reportage op VTM was over godbetert de slager van Evenepoel... en toen was de Giro zelfs nog niet begonnen. Zodra Remco eens op het podium belandt van een grote ronde, gaat het helemaal ontploffen.

Figuren als een Evenepoel spreken natuurlijk een heel ander publiek aan. Net zoals nu de laatste jaren aan de gang is met de Rode Duivels. Zodra die terug afglijden naar het niveau van 10-15 jaar geleden, krijg je weer een heel ander beeld.

Wij hier op dit subforum wél, maar het grote publiek is nu eenmaal niet geïnteresseerd in Dombrowski of in Vervaeke die 4e wordt. Van een openbare omroep mag je inderdaad beter verwachten, dus ik hoop ook dat sporza.be binnen een paar weken niet vol reportages staat over de kapper van Evenepoel of over zijn favoriete snoepjes toen die 12 jaar was.

Zo een rit is wel ideaal als je nog moet bijslapen. Gewoon de tv niet te luid zetten. En je mist niets 😄

Voetbal kwam nog voor de overwinning van Stuyven in MSR. Beetje serieus blijven he

Eej pas op eh kerel!
Remco gaat dus wel de giro winnen eh! Pink Remco!
Vaderlands trots, de ideale schoonzoon, het kind dat iedere ouder wilt hebben!
:unsure:

Men zou beter de vraag stellen of hij en QS al iets tegen Groenewegen gezegd hebben.
Ik betwijfel nu wel of hij zich niks van die heisa aantrekt. Volgens mij heeft hij gewoon constant een harde plasser door al de aandacht die hij krijgt. Loopt waarschijnlijk nog meer naast zijn schoenen dan al het geval was.

Heeft uwe kleine toevallig Remco's klasse?

Djeezes :rolleyes:

Landa is geen véél winnaar maar wel ne smaakmaker. Als die uit de ronde ligt, is dat toch een aderlating.

Ma wtf voor een laatste 15km is da precies ook :p constant rotondes, van die eilanden op de baan, smalle 90 graden bochten met paaltjes binnen en buitenkant vd weg 🤷🏼‍♂️

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan