Giro d'Italia 2021

Wie wint de Giro d'Italia 2021?

• Totaal aantal stemmers
    84
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo heeft hij al tegen mindere renners gezegd dat ze niet in zijn weg moeten rijden, ze volggas moeten rijden of kunnen ophoepelen.
Ons eigenste Lance Armstrong :biglaugh:. Nu nog Groenewegen niet weg laten rijden in de vlucht van de dag en ik kan vol anticipatie wachten op de zovele ervaringen die ex-renners gaan vertellen na hun carrière over Remco.

Het Eurosport-duo was vrij aangenaam vandaag met het gedicht over Landa en de bedverhalen over Serry en Vaughters. Graag meer van dat.

Hoezo fietst die naast zijn schoenen? Je mag ook eens voorbeelden geven waar hij geen respect heeft voor zijn teamates of andere?
Bettiol... dat was echt zwáár ongepast. En die reactie naar die motoard vorig jaar.

Maar zoals MrKendl al aan geeft: als je in een omgeving zit waar dat gedrag wordt gefaciliteerd of zelfs aangemoedigd door iemand die zelf dat soort onnozelheid verkoopt dan mag het niet verwonderen dat je dat soort gedrag krijgt.

Enkel met talent win je geen koersen. Er rijden tig coureurs met talent die een goeie laboproef afleggen. Toch is het aantal zuivere winnaars niet zo groot.
Een voorbeeld van zijn uitspraken? Hij zei bijvoorbeeld over de overwinning van Bettiol dat ze hem laten rijken hadden, wat niet het geval was en zeer arrogant is voor iemand die net prof is en op dat moment nog 0,0 had bewezen. Ook heeft hij de huid van de motard uit de ronde volgescholden, totaal ongepast. En ja zijn uitspraken over Groenewegen zijn gewoon echt wansmakelijk, beneden alle peil. En ook iets wat afgekeurd wordt door meerdere renners.

Qua respect voor teammates heeft bijvoorbeeld Keisse in de podcast van het nieuwsblad gezegd dat hij boute uitspraken in het team niet schuwt. Zo heeft hij al tegen mindere renners gezegd dat ze niet in zijn weg moeten rijden, ze volggas moeten rijden of kunnen ophoepelen. En ook is hij zeer duidelijk in zijn ambitie, zo zei hij over San Sébastian “geen zorgen jongens ik rij daar weg en kom solo over de finish en verneder ze”. Hij hield wel woord, dat moet je hem wel geven.

Hij mag zijn kans krijgen. Maar we mogen niet vergeten dat hij net terugkomt uit blessure natuurlijk. En dit ook zijn eerste grote ronde is. Hem de gedoodverfde winnaar maken en roze Remco roepen na amper koersdagen, ik zie daar toch een zeker gebrek aan bescheidenheid in.
Ik denk dat je het expres begint te doen. Hij heeft in zijn 2 prof jaren al meer gewonnen dan veel renners ooit doen in hun carriere.
Geen idee wat je wenst te bereiken met zulke uitspraken, toch niet van toepassing op Evenepoel.
Van die uitspraken vind ik niet meteen iets terug, je mag ze dus altijd quoten.

Het is de pers die hem de gedoodverfde winnaar maakt, niet hijzelf. Daarbij, van mij hoeven zulke talenten niet bescheiden te zijn.
Bettiol... dat was echt zwáár ongepast. En die reactie naar die motoard vorig jaar.

Maar zoals MrKendl al aan geeft: als je in een omgeving zit waar dat gedrag wordt gefaciliteerd of zelfs aangemoedigd door iemand die zelf dat soort onnozelheid verkoopt dan mag het niet verwonderen dat je dat soort gedrag krijgt.
Ivm Bettiol, die riep zelf toen hij op de bus kwam "where was quickstep" na dat ze heel het voorjaar gedomineerd hebben. Daarop antwoorde Evenoep dat hij dat weinig respectvol vond en ze hem niet meer gingen laten rijden. (=/ niet dat ze hem lieten rijden. )

Zwaar ongepast dus. :baard: Dat van die motard is hier al genoeg besproken.

Enkel met talent win je geen koersen. Er rijden tig coureurs met talent die een goeie laboproef afleggen. Toch is het aantal zuivere winnaars niet zo groot.

Vorig jaar reed hij vier rondes en hij won ze alle vier. Correctie: hij liet van de tegenstand geen spaander heel. Schachmann (2x), Fuglsang, Simon Yates, Carapaz (2x), Filippo Ganna, Rui Costa (2x), Wellens, ... Allemaal hadden ze geen schijn van kans. En dat zijn allemaal kampioenen.

Kort samengevat is de voornaamste prestatie van die mannen respectievelijk tweevoudig winnaar van Parijs-Nice, tweevoudig winnaar van de Dauphiné + LBL, Vueltawinnaar, Girowinnaar, WK tijdrijden, WK op de weg + 3x Ronde van Zwitserland en euh, 2x Eneco + Polen.

In de Ronde van Polen reed hij dan nog iedereen uit dit lijstje (- Ganna) tegelijk op een hoopje met een solo van 45 kilometer. En de rest was daar stevig aan elkaar gewaagd, wat het imo nog veel straffer maakte. Er werd continu in groep achter hem gereden. En toch reed hij zelf continu stukje bij beetje steeds verder weg. Ik blijf erbij: wat we die dag gezien hebben, is in het moderne wielrennen post-EPO ongezien.

Ik weet niet wat jij nog meer wilt zien dan stoten als deze. Ja, hij heeft nog geen grote ronde of monument gewonnen, maar moeten we er serieus aan twijfelen dat die de capaciteiten mist om LBL of Lombardije te winnen. Een grote ronde moet ik zelf nog zien. Hij heeft nog niet getoond in de echte bergritten meerdere dagen op rij de beste te kunnen zijn en je weet nooit hoe een lichaam 3 weken aan koersen verteert. Toch zou het niet mogen verbazen als hij in deze Giro podium rijdt.

En Jeroen die nu denkt dat hij zijn kippen vergiftigd heeft met appelsienenschillen. 🤣
Je merkt ook over de jaren heen dat ze echt op elkaar ingespeeld geraken. Geven elkaar de ruimte om iets te vertellen, kunnen elkaar perfect uit hun kot jagen als ze dat willen (maar meestal niet doen). Zowat plagerig.

Het is jammer dat ze zoveel reclame is, en aan het absoute niveau van de Cauwer +Wuyts geraken ze nog niet, maar het is geen straf leer op ernaar te luisteren imho.

On a'otjzr note, in HLN staat dat Landa tegen dat kussen heeft gereden en niet dombrowski, is daar al wat duidelijk wat er daar gebeurtenis?

Op de beelden is toch vrij duidelijk te zien dat Dombrowski verschiet van het eiland dat komt, nog naar rechts wil duiken terwijl hij links van het eiland zit. Zo op die seingever rijdt en in het peloton belandt.

Op de beelden is toch vrij duidelijk te zien dat Dombrowski verschiet van het eiland dat komt, nog naar rechts wil duiken terwijl hij links van het eiland zit. Zo op die seingever rijdt en in het peloton belandt.
ja ik dacht dat ook, maar in alle berichtgeving staat er "zie hoe landa op seingever knalt" => ik dacht ook dat landa in het wiel van Dombrowski zat en zo collateral damage was.

sowieso jammer voor beiden!

nu afgezien van dit eiland waar ze op knallen, ik hoor heel veel klachten over de laatste km's. maar dat sivakov daar een boompje kiest om tegen te crashen heeft toch niks met het parcours te maken? en het geval Landa eigenlijk ook niet? Alé, het stond goed aangegeven, stond een seingever, wat kunnen ze meer doen (afgezien van een ander parcours kiezen uiteraard). Dat straatmeubilair is toch al de laatste 10 jaar een serieus issue?

Ik heb het speciaal voor u nog eens bekeken. Er blijft niemand hangen aan het wiel van Dombrowski, er valt niemand aan de linkerkant van het eiland. Puur Dombrowski die in de fout gaat en rechts volk mee pakt. Gisteren had ik het eens snel herbekeken, het is nog veel duidelijker als ik dacht.

Waar de valpartijen gebeuren valt inderdaad weinig op aan te merken. Ik denk eerder dat ze het over de gehele laatste 25km hebben. Zo moesten ze daar ergens door een badplaats waar het ongelofelijk smal was, waar Van Garderen even tegen de grond ging. Het aantal bochten en versmallingen was toch amper bij te houden.

Een voorbeeld van zijn uitspraken? Hij zei bijvoorbeeld over de overwinning van Bettiol dat ze hem laten rijken hadden, wat niet het geval was en zeer arrogant is voor iemand die net prof is en op dat moment nog 0,0 had bewezen. Ook heeft hij de huid van de motard uit de ronde volgescholden, totaal ongepast. En ja zijn uitspraken over Groenewegen zijn gewoon echt wansmakelijk, beneden alle peil. En ook iets wat afgekeurd wordt door meerdere renners.

Qua respect voor teammates heeft bijvoorbeeld Keisse in de podcast van het nieuwsblad gezegd dat hij boute uitspraken in het team niet schuwt. Zo heeft hij al tegen mindere renners gezegd dat ze niet in zijn weg moeten rijden, ze volggas moeten rijden of kunnen ophoepelen. En ook is hij zeer duidelijk in zijn ambitie, zo zei hij over San Sébastian “geen zorgen jongens ik rij daar weg en kom solo over de finish en verneder ze”. Hij hield wel woord, dat moet je hem wel geven.

Hij mag zijn kans krijgen. Maar we mogen niet vergeten dat hij net terugkomt uit blessure natuurlijk. En dit ook zijn eerste grote ronde is. Hem de gedoodverfde winnaar maken en roze Remco roepen na amper koersdagen, ik zie daar toch een zeker gebrek aan bescheidenheid in.
Waar jij nog mee afkomt.. een paar rake tweets in het heetst van de strijd.. ocharme.. heiligschennis.. En daarom is hij arrogant en mag hij zijn ambitie en dergelijke niet meer uitspreken. Van een tunnelvisie gesproken..

Pronostiekjestijd: hoeveel minuten voorsprong zal Remco hebben op de rest na vandaag?

0 minuten. Al denk ik wel dat hij vandaag Bernal, Vlasov etc gaat kunnen volgen. Deze minder steile beklimming ligt hem beter. Ik verwacht dat hij vooral gaat proberen volgen en geen tijd te verliezen. Krachten sparen en ritme opdoen tegen de 3de week. Daar worden de knikkers verdeeld.

Het was uiteraard lachend bedoeld, maar als ik hem was en hij is echt goed zou ik dat idd ook pas zo laat mogelijk laten merken.

Ik zie hem wel weer een handvol sevonden toegeven tbh als iemand anders wel zin heeft om er iets van te maken.

Ik denk dat de rit met aankomst op de zoncolan deze giro gaat beslissen.
Daar worden de grootste gaten geslagen.

0 minuten. Al denk ik wel dat hij vandaag Bernal, Vlasov etc gaat kunnen volgen. Deze minder steile beklimming ligt hem beter. Ik verwacht dat hij vooral gaat proberen volgen en geen tijd te verliezen. Krachten sparen en ritme opdoen tegen de 3de week. Daar worden de knikkers verdeeld.
10% gemiddeld dacht ik? Ok geen geitepad maar imo is alles boven de 8% steil :D

En Remco is ex-anderlecht he, aan arrogantie wordt daar met de paplepel ingegoten :unsure:

Ik denk dat de rit met aankomst op de zoncolan deze giro gaat beslissen.
Daar worden de grootste gaten geslagen.
Tcho... de Vuelta is ook niet beslist op de Angliru. Soms jagen die monsters zodanig de stuipen op het lijf dat de renners niks durven doen.

Ivm Bettiol, die riep zelf toen hij op de bus kwam "where was quickstep" na dat ze heel het voorjaar gedomineerd hebben. Daarop antwoorde Evenoep dat hij dat weinig respectvol vond en ze hem niet meer gingen laten rijden. (=/ niet dat ze hem lieten rijden. )

Zwaar ongepast dus. :baard: Dat van die motard is hier al genoeg besproken.
Ja... daar ging ontwijfeld niks anders aan vooraf. :unsure:

Zie Jelle Wallays: wint die koers (Parijs-Tours zeker?) en zegt 10 seconden na de finish stijf van de adrenaline "Waar zitten de lachers van Quick-Step nu?"... direct Keisse en Lefevere op Twitter die het nodig vinden van hem nog wa belachelijk te maken. Natuurlijk wisten we op dat moment nog niet dat ze eerst die jongen hebben zitten treiteren en dat zijn uitspraak een reactie op is.

Dat is gewoon een lelijk kantje. Er is maar één ding erger dan een slechte verliezer en dat is een slechte winnaar die als er toch eens iemand anders iets wint het toch nodig vind van die persoon dan toch de grond in te boren. Maar je kan Remco dat niet kwalijk nemen als het een beetje in de ploegcultuur ingebakken zit.

Geweldig beeld bij Eurosport wel. Hebben jullie dat ook dat de helft zo wit en korrelig is? Zowel op de app als op tv (Ora ge)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan