Giro d'Italia 2021

Wie wint de Giro d'Italia 2021?

• Totaal aantal stemmers
    84
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Zijn prestaties maximaliseren? Adrie is de enige die de prestaties van zijn zoon in perspectief zet en er heel nuchter bij blijft.
Maar je mag een kat wel een kat noemen natuurlijk.
Weet je waar het schoentje wringt bij de mensen? Dat hij ook wel een nuchter kan kijken naar andere jongens, zijnde Remco en Wout. Nochtans zijn de analyses van hem op dat vlak gewoon volledig erop, goed is goed en eraf gereden worden op de pater is eraf gereden worden op de pater.
Ieder zijn mening maar daar ben ik dus totaal niet mee akkoord. Nuchter blijft hij sowieso niet door steeds zijn zoon op te hemelen en grote prestaties van anderen te minimaliseren.. dat is wel degelijk zo! Indertijd over Wout.. "hij ademt niet".. terwijl hijzelf een grote pillenpakker was ten tijde van PDM.

Evenepoel zijn grootste manco is zijn explosiviteit. 15 seconden achter blijft gewoon top, en hij moet het roze niet verdedigen. De langere cols moeten hem sowieso beter liggen. Als het op conditie aankomt is het gewoon een beest.

Blijft natuurlijk de vraag hoe hij 3 weken koers verteert. Wanneer was de laatste keer dat iemand zijn eerste grote ronde won? Moet je toch al diep in de archieven duiken lijkt me.
Klopt idd en Remco had blijkbaar een schakelprobleem de laatste km. Als je ziet wat een remonte hij doet de laatste 500 meter.. was hij met Bernal zo goed als meegeweest. Rijdt snelste laatste stuk van gans de groep.

Het was niet Evenepoel die parkeerde, maar iemand van Bora. Evenepoel zat wel redelijk ver.

Cirkel is Evenepoel, Pijl is de parkeerder

oWW1ACL.png

Klopt idd en Remco had blijkbaar een schakelprobleem de laatste km. Als je ziet wat een remonte hij doet de laatste 500 meter.. was hij met Bernal zo goed als meegeweest. Rijdt snelste laatste stuk van gans de groep.
Heb je daar een bron van? Vind daar niets van terug op sporza

Dit was niet gewoon passen hé, dit was stilstaan. Echt no way dat die geen paar seconden een schakelprobleem had ofzo. Klopt dat hij een klimmer is die altijd op eigen tempo probeert te rijden en dan volk oprolt, maar dat passen was niet "eigen tempo".
Neen, was schakelprobleem.. 😉

Buiten Almeida (die dan ook nog eens vertrekt blijkbaar) stelde zijn ploeg ook niets voor, moet toch echt veel beter naar de toekomst toe. Als hij dan ook explosiviteit mist zal hij veel aan het peloton kunnen sleuren.

Buiten Almeida (die dan ook nog eens vertrekt blijkbaar) stelde zijn ploeg ook niets voor, moet toch echt veel beter naar de toekomst toe. Als hij dan ook explosiviteit mist zal hij veel aan het peloton kunnen sleuren.
Knox en Masnada zijn toch geen pannenkoeken. Maar mss al krachten aan het sparen voor later?

Zet daar Vansevenant bij en wie weet Alaphilippe en veel heb je toch ook niet meer nodig?

Het leek me toch meer een positioneringsfout, vooral omdat hij niet in het wiel van Almeida zat (die wel ideaal geplaatst zat).
Hij zat in het begin gewoon in het wiel van Almeida, dat was duidelijk te zien op beeld. Daarna kwamen de vluchters weer in beeld en toen ze terug naar het 'peloton' gingen zat Evenepoel daar niet meer, maar zo goed als achteraan van dat groepje.

Dan moet er toch iets gebeurd zijn? Hij werd namelijk perfect meegenomen door Almeida.

Kan ook gewoon een lastig momentje geweest zijn op dat steile stuk... zichzelf even in “ralenti” gezet om niet te ontploffen en daarna op het minder steile stuk terug de watts erop gezet.

Knox en Masnada zijn toch geen pannenkoeken. Maar mss al krachten aan het sparen voor later?

Zet daar Vansevenant bij en wie weet Alaphilippe en veel heb je toch ook niet meer nodig?

We zullen het afwachten, vandaag eindigde masnada bij Castrovejo en Knox in de bus. Vansevenant lijkt me dan eerder iemand die eerst zijn eigen mogelijkheden moet leren ontdekken. Geen idee of Alaphilippe een hele ronde aan de ketting wel voor Evenepoel, zeker als die op een eerste heuvelrug zelf de leiderstrui kan nemen.

Die strade bianche rit moet Remco wel liggen als ik het parcours bekijk al zal ineos de boel daar wel redelijk goed kunnen controleren en een uitval van een klassementsman goed kunnen opvangen. Het eindigt daar jammer genoeg ook weer opnieuw op zo'n punchers puist. Het profiel van de zoncolan ook net eens bekeken, wat een beest is dat!

Niet vergeten dan bernal in de strade ook gewoon bij Van Der Poel, Van Aert, Pidcock en Pogacar mee was. Dus ik denk niet dat Ineos persé wil controleren, Volgens mij gaan die daar echt initiatief tonen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan