Giro d'Italia 2021

Wie wint de Giro d'Italia 2021?

• Totaal aantal stemmers
    84
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
het is vandaag wel heel wat minder op de nieuwssites, ik denk dat er een paar redacteurs een serieuze kater hebben en heel wat artikels konden schrappen.

Veel beter zo!

Anyway, als hij zo blijft rijden, dan maakt em imho wel een grote kans om te winnen, want bernal moet zo nog heel veel keren 10s winnen om zeker te zijn bij de tijdrit.

Op de Zoncolan finisht de top 10 niet binnen de 15 seconden zoals gisteren en er komen nog bergritten waar met minuten kan gegoocheld worden.

De echte cols moeten nog komen he. Gisteren was het ocharme 4-5 km aan 6,5%. Moscon 16e, Taaramae 17e, Bettiol 20e. Eerste 28 binnen de minuut van Bernal.

akkoord, maar het was ook de hele dag op en af, blijft ook in je kleren zitten eens je aan de laatste col komt.

Ik vind het alleszinds een amusante giro om naar te kijken.

Op basis van wat we tot nu hebben gezien, denk ik dat de Giro meer beslist zal worden in de Strade rit van woensdag dan in de grote bergenetappes later.
Bernal heeft duidelijk die snedige versnelling, maar lijkt ze ook niet langer te kunnen vasthouden dan 1 km. Evenepoel is op z'n best bij een hoog gelijkmatig tempo. Daarom denk ik ook dat als Bernal eens aanvalt op 5km van de finish dat Evenepoel hem gewoon terug bijhaalt dankzij zijn hoog tempo.
Maar woensdag gaat Ineos er echt alles aandoen om Evenepoel en andere concurrenten volledig naar de verdoemenis te rijden. Bernal is geknipt voor die rit en zou die zomaar kunnen winnen. Die rit gaat ontploffen op 70km van de finish en dan kun je nog heel veel tijd verliezen als je niet meteen mee bent.

Ritten 16 t.e.m. 20 zijn degenen waar het omdraait (wat bergen betreft). Hier verwacht ik Yates en Bardet, die fel uitpakken samen met de IGD-trein.
Op de Zoncolan zijn ze bij de voorbije drie edities gemiddeld bekeken, binnen de dikke twee minuten gebleven (top tien). Het is tenslotte de enigste col die er toe doet die dag.

akkoord, maar het was ook de hele dag op en af, blijft ook in je kleren zitten eens je aan de laatste col komt.

Ik vind het alleszinds een amusante giro om naar te kijken.
Dat wel, maar geen speciale hellingen he. 2 'lopers' van gemiddeld nog geen 5%. En verpakt in een rit van 160km. Ok, het is na een week alles geven in een redelijk uitgeregende editie tot nu toe, maar dan nog. Dat zou de helft van het peloton relatief eenvoudig moeten kunnen verteren. Ik denk bv dat rit 12 er harder gaat inhakken dan gisteren. En de rit van de Zoncolan gaat ook nog meevallen, gezien alles wat ervoor komt nog wel verteerbaar is. Rit 16 en rit 20, dat gaan dé ritten worden.

Op basis van wat we tot nu hebben gezien, denk ik dat de Giro meer beslist zal worden in de Strade rit van woensdag dan in de grote bergenetappes later.
Bernal heeft duidelijk die snedige versnelling, maar lijkt ze ook niet langer te kunnen vasthouden dan 1 km. Evenepoel is op z'n best bij een hoog gelijkmatig tempo. Daarom denk ik ook dat als Bernal eens aanvalt op 5km van de finish dat Evenepoel hem gewoon terug bijhaalt dankzij zijn hoog tempo.
Maar woensdag gaat Ineos er echt alles aandoen om Evenepoel en andere concurrenten volledig naar de verdoemenis te rijden. Bernal is geknipt voor die rit en zou die zomaar kunnen winnen. Die rit gaat ontploffen op 70km van de finish en dan kun je nog heel veel tijd verliezen als je niet meteen mee bent.
Mij zou het niet verbazen als DQST met gans de ploeg een "putsch" wil plegen woensdag.. wees maar gerust dat ze daar al plannetjes aant maken zijn.

Mij zou het niet verbazen als DQST met gans de ploeg een "putsch" wil plegen woensdag.. wees maar gerust dat ze daar al plannetjes aant maken zijn.
Twijfel ik niet aan. Maar hun ploeg kan niet tippen aan die van Ineos op dit parcours. Bernal heeft ook al bewezen dat hij op die onverharde stroken kan knallen. Evenepoel is eerder matig enthousiast over de grindstroken. Ik verwacht daar echt een gigantische bom van Ineos.

Ik zie niet meteen in waarom DQS daar een "putsch" wil plegen. Remco staat niet meteen bekend om zijn grote stuurmanskunsten

Ik heb Evenepoel nog maar 1 keer "explosief" zien uithalen: vorig jaar in de Algarve toen hij o.a. Schachmann, Dan Martin, Rui Costa en Wellens verraste in een sprint bergop. Toen zei hij dat hij in de winter specifiek op dat soort inspanningen had getraind. In de korte verstoorde voorbereiding op de Giro heeft hij wellicht geen tijd gehad voor dat soort trainingen en dan zie je dat hij daar toch minder aanleg voor heeft dan zijn directe concurrenten.

Dat zal in deze Giro zijn zwakke plek blijven vermoed ik. Op het einde kan hij altijd nog wat seconden + boni's verliezen door een minder eindschot. Maar ik ben reuzebenieuwd naar de lange zware tempoklimmen. Kan Bernal hem daar lossen of omgekeerd?

Woensdag de Strade-rit is een groot gevaar. Ineos gaat hem daar zwaar onder druk zetten. DQS zal in blok sterk moeten zijn. Als hij die rit goed doorkomt kan het nog alle kanten uit. Hoedanook is het eens te meer waanzinnig dat hij nu al op dit niveau meerijdt.

Laatst bewerkt:
Dat wel, maar geen speciale hellingen he. 2 'lopers' van gemiddeld nog geen 5%. En verpakt in een rit van 160km. Ok, het is na een week alles geven in een redelijk uitgeregende editie tot nu toe, maar dan nog. Dat zou de helft van het peloton relatief eenvoudig moeten kunnen verteren. Ik denk bv dat rit 12 er harder gaat inhakken dan gisteren. En de rit van de Zoncolan gaat ook nog meevallen, gezien alles wat ervoor komt nog wel verteerbaar is. Rit 16 en rit 20, dat gaan dé ritten worden.
Dit dus.
De rit van gisteren leek op papier veel zwaar dan ze effectief was. Aan de snelheden waarmee die profs zo'n col van 5% oprijden speelt Aero nog steeds een gigantisch grote rol en als die gasten zich een hele dag goed wegstoppen achter hun ploegmaats dan moeten ze eigenlijk genen trap geven. Die mannen op kop trappen echt geen 6w/kg op die lopers en als ze 5-5.5w/kg trappen dan rijden ze in de wielen wrs aan 4-max 4.5w/kg omhoog. Dat is voor die toppers mannen wrs op de grens tussen tempo en threshold => nooit echt een probleem dus, zeker niet als dat telkens inspanningen zijn die nooit zelfs maar in de buurt van het uur komen.
De ploeg van Quick-Step geeft mij in de breedte nochtans een minder sterke indruk dan ik op papier had verwacht.
Eerder deze week leek het even goed toen Masnada (of was dat Knox?) en Almeida op kop reden bergop maar als je dan goed kijkt naar wat er daar nog allemaal aan hangt (30-40 man) dan weet je gewoon dat het gewoon tempo rijden is en niet met de gas open. Als Ineos écht de gas open draait rijden ze daar met 4 man op kop bij de laatste 15 waarschijnlijk. Op dat moment gaat Evenepoel juist Almeida nog in de buurt hebben vermoed ik.
Nochtans zou je met: Almeida, Masnada, Knox, Honoré en Serry een vrij sterk blok in de breedte verwachten. Maar bv Honoré heb ik van heel de Giro nog niet gezien, die zijn piek lag in de Coppi & Bartali heb ik de indruk en das toch al even gepasseerd ondertussen (of heeft die iets voor gehad?). Remco heeft eigenlijk nog chance dat Almeida daar direct die ene slechte dag had zodat die direct in de pas moest lopen want dat is, op die ene dag na, nog veruit zijn sterkste knecht.

Ligt het trouwens aan mij of is het aantal reclameblokken op Eurosport in deze Giro ook fel verminderd tegenover vroeger?

Ligt het trouwens aan mij of is het aantal reclameblokken op Eurosport in deze Giro ook fel verminderd tegenover vroeger?
Ik denk dat het aan u ligt. Het zijn er massaal veel.
Zoals steeds stoppen ze wel de meeste blokken vroeger in de koers zodat er op het eind nog weinig reclame is. Als je enkel de laatste 50km kijkt is het geen probleem.

Ja goedemiddag, zoals Airjinx zegt: zet de koers dan maar eens op als ze nog 100km+ voor de boeg hebben. Ik heb Lindsay Vonn als enigste keren zien haar laatste podiumplaats behalen ondertussen :tongue:

Ik weet niet ja, gisteren toch zeker de laatste 100km gevolgd en eigenlijk niet al te veel last van gehad.
Ik weet nog dat destijds de Strade op Eurosport echt een ramp was. Ze begonnen maar uit te zenden in de laatste 50-60 km of zoiets en daar moesten dan nog een stuk of tien reclameblokken in gepropt worden.

Kan ook gewoon gewenning zijn.

Ik hebfroome ondertussen al de hele Ventoux zien oplopen door het aantal reclame blokken. En een onweerstaanbare drang om formulen1 banden op mijn fiets te leggen 😵😵

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan