Giro d'Italia 2021

Wie wint de Giro d'Italia 2021?

• Totaal aantal stemmers
    84
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zou durven gaan voor een rit maar denk dat die gaat blijven gaan voor zijn top tien.
Niemand gaat die nu laten rijden voor een rit he, want dan staat hij zo weer binnen bereik van het podium.
Gewoon voor de top-10 blijven gaan en misschien mikken op de tijdrit (al zal Ganna zich daar wel voor sparen ook)

Als je echt wil weten hoe je zoiets verteert moet je wel voor je klassement blijven gaan denk ik. Nog tijd genoeg om ritjes te pakken later in zijn carriere zou ik zeggen.

Lijkt me het belangrijkste dat Remco nu op een 'comfortabele' manier de Giro kan uitrijden.

Hopelijk gaat hij zich niet kapotrijden voor een 7e of 8e plaats. Dan liever rustig aan en in de laatste week één keer proberen uitpakken (in de TT bijvoorbeeld) en daarna rustig richting OS beginnen toewerken.

Ik vermoed dat ze er bij DQS ook wel zo over zullen denken

Ik zou durven gaan voor een rit maar denk dat die gaat blijven gaan voor zijn top tien.
Ik zie niet in waarom hoe momenteel daar niet voor zou gaan. Martinez en Bardet (9ste en 10de) zijn momenteel misschien beter in het klimmen en gaan hem nog voorbij steken. Maar daarachter zijn de verschillen toch al vrij groot.

Dus als de benen het toelaten lukt die top-10 wel. Moest hij maandag toch volledig crashen (dat kan, die rit is enorm zwaar), dan kan hij zich nog altijd sparen voor de tijdrit hé.
Hopelijk gaat hij zich niet kapotrijden voor een 7e of 8e plaats.
Dat hoeft niet. Nummers 9 en 10 zijn een bedreiging maar 8ste of 10de? Das gewoon top-10. En daarachter gaapt al een groot gat.
Gewoon zien waar het schip strand.

Ja ik weet niet waarom Almeida moest wachten, vandaag had dit géén enkel nut.
Je leest mijn post verkeerd. Ik vond dat Almeida moest wachten. Net zoals Reverz zegt had het totaal geen zin om Almeida laten mee te gaan. Waarom? voor een 5de plaats? Laat die meegaan als er een kans op een overwinning is.

Ook moet hij gewoon blijven gaan voor die top 10.

Je leest mijn post verkeerd. Ik vond dat Almeida moest wachten. Net zoals Reverz zegt had het totaal geen zin om Almeida laten mee te gaan. Waarom? voor een 5de plaats? Laat die meegaan als er een kans op een overwinning is.

Ook moet hij gewoon blijven gaan voor die top 10.
Almeida kan ook top 10 rijden deze Giro hé. Staat nu 14e en dat na een hoop werk en een paar extra verloren minuten door te wachten op Evenepoel. Als de lijn zich doortrekt dan is Almeida gewoon beter dan Evenepoel en misschien wel een betere kans op een klassement deze Giro dan Evenepoel. Dus waarom moet hij zich dan blijven opofferen? Omdat hij 1 slechte dag had? Hoeveel heeft Evenepoel er nu al gehad?

Almeida kan ook top 10 rijden deze Giro hé. Staat nu 14e en dat na een hoop werk en een paar extra verloren minuten door te wachten op Evenepoel. Als de lijn zich doortrekt dan is Almeida gewoon beter dan Evenepoel en misschien wel een betere kans op een klassement deze Giro dan Evenepoel. Dus waarom moet hij zich dan blijven opofferen? Omdat hij 1 slechte dag had? Hoeveel heeft Evenepoel er nu al gehad?
Tja, dan had hij maar voor Evenepoel moeten staan. Hoeveel knechten hadden er niet top 10 of zelfs top 5 gereden als ze niet naar hun kopman moesten zien? Froome had misschien wel een tour meer gewonnen dan.

Tja, dan had hij maar voor Evenepoel moeten staan. Hoeveel knechten hadden er niet top 10 of zelfs top 5 gereden als ze niet naar hun kopman moesten zien? Froome had misschien wel een tour meer gewonnen dan.
Als hem niet moet wachten op Remco had die er mss al voorgestaan :unsure:

In totaal heeft Evenepoel nog altijd minder tijd verloren dan Almeida in die ene rit, toch? En het is nog maar vraag of Almeida die verloren tijd had goed kunnen maken om dan nu voor Evenopoel in het klassement te staan, al had het in die gravel rit waarschijnlijk wel gekunnen want dan zat Evenepoel daar alleen en had hij meer tijd verloren.

Ik denk dat DQS misschien ook meer belang hecht aan een top 10 van Evenepoel, dan een ritwinst of top 10 van Almeida?

Of juist een Tour minder? In z'n laatste twee jaren waren Landa en Bernal zeker niet minder dan kopman Froome.

Nog altijd top 10 in zijn eerste grote ronde en als eerste wedstrijddagen na een zware blessure.
Blijft goed toch? De hoge verwachtingen waren gewoon onrealistisch.
Mja maar top 10 kan je toch amper een prestatie noemen? Hoeveel ploegen focussen er zich echt op het eindklassement? De helft van de ploegen focust zich op etappe zeges of de bergtrui of de sprinttrui of ploegenklassement. Reken daarbij al de renners die zich hierop focussen en dan nog al die helpers voor al die klassementen. Hoeveel renners schieten er over die echt voor het eindklassement gaan? Tien à vijftien?

Had nu ni gedacht dat Evenepoel voor de eindzege ging gaan maar een top 5 zou toch ni onoverkomelijk moeten geweest zijn. Het zijn nu ook geen wereldtoppers net voor hem he (buiten yates & bernal natuurlijk). Ok, granted, 9 maanden ni gekoerst maar toch... genoeg die heelt jaar nix doen en enkel de Tour rijden he dus op zich mag dat ook niet zoooo'n groot excuus zijn. Maar goed, we mogen ook niet te streng zijn. Goeie leerschool en volgende keer beter.

Laatst bewerkt:
Mja maar top 10 kan je toch amper een prestatie noemen? Hoeveel ploegen focussen er zich echt op het eindklassement? De helft van de ploegen focust zich op etappe zeges of de bergtrui of de sprinttrui of ploegenklassement. Reken daarbij al de renners die zich hierop focussen en dan nog al die helpers voor al die klassementen. Hoeveel renners schieten er over die echt voor het eindklassement gaan? Tien à vijftien?

Had nu ni gedacht dat Evenepoel voor de eindzege ging gaan maar een top 5 zou toch ni onoverkomelijk moeten geweest zijn. Het zijn nu ook geen wereldtoppers net voor hem he. Ok, granten, 9 maanden ni gekoerst maar toch... genoeg die heelt jaar nix doen en enkel de Tour rijden he dus op zich mag dat ook niet zoooo'n groot excuus zijn.
Is dit een serieuze post of sarcasme?

De nummer 2 en enige uitdager van Bernal, Evenepoel, staat ondertussen op een 8ste plek. Toch gek hoe zo'n klassement werkt he!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan