Giro d'Italia 2022

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum Startdatum
  • Tags Tags
    giro

Wie wint de Giro d'Italia 2022?

• Totaal aantal stemmers
    33
  • Opiniepeiling gesloten .
Dit is zo'n typisch etappe waar de vlucht het haalt. Verder toch niet veel gebeurd, Dumoulin die er door zakt.. Tjah. Was eerder teleurgesteld dat Foss ook al niet kon volgen bij TJV. Gall ook laten lopen, hoopte toch op een goed klassement voor hem.

De echte favorieten rustig bij elkaar. Yates wel gevallen in begin van de etappe en kwam ook als laatste in die groep binnen. Hopelijk toch geen grote schade.

Persoonlijk had ik iets meer verwacht van VDP.
Alsook had ik niet verwacht dat er zo een voorsprong ging gepakt worden :p

Ook zijn er wel verschillen gekomen tussen de favorieten.
Tcho ja, ik had eerlijk niet verwacht dat Dumoulin er hier al zo hard zou doorzakken maar ik verwachte hem ook niet voor veel meer dan gewoon top 10, laat staan voor podium. Een echte verrassing is dit niet voor mij.

Carapaz en Yates hebben hun ding gedaan en ook bij de andere schaduwfavorieten (Bardet, Bilbao, Almeida, Landa, Porte, Kelderman...) staat iedereen nog waar ze moeten staan.

Alleen Jumbo heeft een pakje slaag gekregen maar het is ook niet dat Foss vorig jaar ooit de indruk gewekt heeft van echt mee te doen voor de knikkers.

Oei Ewan, hopelijk nog gevolgen van zijn val op dag 1

Waarschijnlijk, want ook al is hij niet goed op lange beklimmingen, zoveel slechter dan de rest normaal toch ook niet. De vraag is, heeft het dan zin om verder te rijden met nog slechts 1 rit zonder beklimming in?

Waarschijnlijk, want ook al is hij niet goed op lange beklimmingen, zoveel slechter dan de rest normaal toch ook niet. De vraag is, heeft het dan zin om verder te rijden met nog slechts 1 rit zonder beklimming in?
Morgen is wel beduidend makkelijker voor de sprinters hé. Enige noemenswaardige hindernis ligt bijna vlak na de start. Er is geen enkel team zot genoeg om morgen daar door te trekken om dan nog 150km door te moeten rijden volgens mij...
Dus morgen pakt hij sowieso nog wel mee en rit 11 is ook nog wel een mooie voor de sprinters maar dan moet hij wel die gruwelijke etappe naar Blockhaus kunnen overleven. :unsure:

Ter info:
Rit van vandaag: https://www.giroditalia.it/en/tappe/tappa-5-del-giro-ditalia-2022-catania-messina/
Rit van morgen: https://www.giroditalia.it/en/tappe/stage-6-giro-ditalia-2022-palmi-scalea-riviera-dei-cedri/

Toch aanzienlijk verschil kwa profiel.

Morgen is wel beduidend makkelijker voor de sprinters hé. Enige noemenswaardige hindernis ligt bijna vlak na de start. Er is geen enkel team zot genoeg om morgen daar door te trekken om dan nog 150km door te moeten rijden volgens mij...
Dus morgen pakt hij sowieso nog wel mee en rit 11 is ook nog wel een mooie voor de sprinters maar dan moet hij wel die gruwelijke etappe naar Blockhaus kunnen overleven. :unsure:

Ter info:
Rit van vandaag: https://www.giroditalia.it/en/tappe/tappa-5-del-giro-ditalia-2022-catania-messina/
Rit van morgen: https://www.giroditalia.it/en/tappe/stage-6-giro-ditalia-2022-palmi-scalea-riviera-dei-cedri/

Toch aanzienlijk verschil kwa profiel.

Ik had een compleet ander beeld van die klim van morgen inderdaad. Rit 13 (wat het geplande einde was van zijn Giro) is wel weer te zwaar als hij klimt zoals vandaag.

Ik had een compleet ander beeld van die klim van morgen inderdaad. Rit 13 (wat het geplande einde was van zijn Giro) is wel weer te zwaar als hij klimt zoals vandaag.
Ja dat denk ik wel. Die klim lijkt op papier te lang en te steil voor de meeste sprinters dus het is nog maar de vraag wie dat wil gaan controleren. Ideale kans voor een ontsnapping imo... de sprintersploegen zouden daar vlucht al vroeg aan de leiband moeten gaan leggen om ze niet té veel tijd te geven voor die klim en dan lopen ze nadien het risisco van in het mes te lopen van een ploeg als Alpecin of Wanty die met Mathieu/Girmay liefst mannen als Ewan, Cavendish en Démare dumpen.

Mooi van Démare. Toch zwak van Ewan dat ie niet meer in dit peloton zat, als zelfs Bauhaus er nog bij was.

Spijtig dat Girmay niet de goede opening vond. Ik had hem hier graag voluit kunnen zien gaan.

Die Gaviria wint ook geen rotte frank meer sinds hij voor het grote geld heeft gekozen hè. Had carrière gewijs altijd bij QuickStep moeten blijven, dan had die veel sterker gestaan.

Die Gaviria wint ook geen rotte frank meer sinds hij voor het grote geld heeft gekozen hè. Had carrière gewijs altijd bij QuickStep moeten blijven, dan had die veel sterker gestaan.

Onbegrijpelijk eigenlijk, dat was zijn laatste jaar bij QS zowat de snelste sprinter ter wereld. Kittel was het jaar ervoor nog vertrokken omdat hij niet wilde concurreren met hem en sindsdien zo goed als niks meer. Won nog een rit in de Giro het jaar na zijn vertrek en dat was het qua sprints in GTs. Vorig jaar 1x gewonnen, dit jaar ook nog maar 1x.

Velen vertrekken bij QS als ze wat op leeftijd zijn maar die is nog altijd jong eigenlijk (27) was amper 23 toen hij al ritten in de Tour won en zelfs geel pakte het beste zou dan eigenlijk nog moeten komen.

Mooi van Démare. Toch zwak van Ewan dat ie niet meer in dit peloton zat, als zelfs Bauhaus er nog bij was.

Ewan had pech aan de voet van de klim. Moest zijn wiel wisselen op het slechts mogelijke moment. Volgens Ewan deed de ploeg wat het kon om terug te komen maar tegen al de andere teams was het onmogelijk.

Gaviria heeft natuurlijk in 2019 redelijk wat pech gehad met blessure oa breuk in E3, opgave in Giro omwille van knieperikelen en pas terug in competitie in augustus. 2020 dan in februari Covid en opnieuw besmet tijdens de Giro. Bleef dat met nawerkingen van Covid sukkelen in 2021 en geraakte dan opnieuw besmet met Covid

Terug
Bovenaan