Giro d'Italia 2022

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum Startdatum
  • Tags Tags
    giro

Wie wint de Giro d'Italia 2022?

• Totaal aantal stemmers
    33
  • Opiniepeiling gesloten .
Onbegrijpelijk eigenlijk, dat was zijn laatste jaar bij QS zowat de snelste sprinter ter wereld. Kittel was het jaar ervoor nog vertrokken omdat hij niet wilde concurreren met hem en sindsdien zo goed als niks meer. Won nog een rit in de Giro het jaar na zijn vertrek en dat was het qua sprints in GTs. Vorig jaar 1x gewonnen, dit jaar ook nog maar 1x.

Velen vertrekken bij QS als ze wat op leeftijd zijn maar die is nog altijd jong eigenlijk (27) was amper 23 toen hij al ritten in de Tour won en zelfs geel pakte het beste zou dan eigenlijk nog moeten komen.
En niet vergeten: voor QuickStep legde die een paar keer prime Cavendish erop in een sprint, vandaar dat ze hem ook wilden.

Was op dat moment echt de renner waarvan ik dacht: dit is the next big thing op vlak van sprinten, maar je ziet hoe het kan verkeren...

En niet vergeten: voor QuickStep legde die een paar keer prime Cavendish erop in een sprint, vandaar dat ze hem ook wilden.

Was op dat moment echt de renner waarvan ik dacht: dit is the next big thing op vlak van sprinten, maar je ziet hoe het kan verkeren...
Echt? In welke wedstrijden want voor Quickstep reeds Gaviria voor een kleine Colombiaanse ploeg?

Gaviria heeft natuurlijk in 2019 redelijk wat pech gehad met blessure oa breuk in E3, opgave in Giro omwille van knieperikelen en pas terug in competitie in augustus. 2020 dan in februari Covid en opnieuw besmet tijdens de Giro. Bleef dat met nawerkingen van Covid sukkelen in 2021 en geraakte dan opnieuw besmet met Covid
En ja, dit klopt ook zeker natuurlijk, maar je kan alleszins toch niet ontkennen dat het carrièregewijs geen slimme move was. Zeker aangezien het ook niet de eerste renner is die minder presteert nadat hij vertrekt bij QS. Ben er zeker van dat die bij QS met dezelfde blessures en dergelijke toch nog altijd meer had gewonnen dan bij UAE.

Enfin ja, iedereen zijn goed recht om te kiezen, maar vind het gewoon spijtig van zijn potentieel. Hoop dat we daar toch ooit nog iets van gaan zien (en dan bedoel ik niet een ritje of 2 in de Ronde van Burgos of zo)

Carapaz heeft andere fiets gekregen, lichter kader met zwaardere, aerodynamischere wielen (totaalgewicht zelfde dus wss) en tubeless.

Toch vreemd zo tijdens de Giro :unsure:

Gaviria kan hier mss wel een ritje pakken , door falen van de fiets er niet alles kunnen uithalen
Moest het ook helemaal alleen doen vandaag.
Alles zal alleszins moeten meezitten maar als je 2x podium rijdt kan je ook winnen.

Girmay zal als hij eens de ruimte heeft toch ook dicht zitten.

Onbegrijpelijk eigenlijk, dat was zijn laatste jaar bij QS zowat de snelste sprinter ter wereld. Kittel was het jaar ervoor nog vertrokken omdat hij niet wilde concurreren met hem en sindsdien zo goed als niks meer. Won nog een rit in de Giro het jaar na zijn vertrek en dat was het qua sprints in GTs. Vorig jaar 1x gewonnen, dit jaar ook nog maar 1x.

Velen vertrekken bij QS als ze wat op leeftijd zijn maar die is nog altijd jong eigenlijk (27) was amper 23 toen hij al ritten in de Tour won en zelfs geel pakte het beste zou dan eigenlijk nog moeten komen.
Nu ben je toch de zaken wel een klein beetje aan het verdraaien hoor. Kittel is misschien wel vertrokken omdat hij niet in concurrentie wilde gaan met Gaviria maar dat wil niet zeggen dat Gaviria echt een bedreiging was voor Kittel. Kittel is vooral vertrokken omdat hij mentaal op was en gewoon klaar was met wielrennen, dat uitwijken naar Katjoesja was als een hond die zich afzondert net voor hij gaat sterven...
Zonder die mentale problemen had Kittel volgens mij nog jaren de massaspurts gedomineerd. Das was niveau pre-2012 Cavendish, waarschijnlijk zelfs beter.
Massasprinters zijn trouwens op hun best vroeg in hun carrière: explosiviteit is maximaal en wijsheid minimaal. Hoe ouder je wordt hoe meer die explosiviteit af bot en hoe meer je gaat denken "wat voor een zottenkot is dat hier eigenlijk weer?". Goed zijn op je 23ste is dus zeker geen garantie dat het alleen nog maar beter wordt.

De exit van Kittel op het moment dat Greipel & Cavendish ook stilaan de ouderdom beginnen voelen heeft op een bepaalde moment toch wel wat een vacuum gecreëerd in sprintersland. Dat en het feit dat Groenewegen dan ook nog in een ploeg reed waar hij geen échte trein kreeg. PatLef heeft daar handig op in gespeeld door een trein te bouwen die geen alpha-sprinter nodig heeft om te winnen, "gewoon goed" is ook ok. Het is niet toevallig dat Viviani er "plots" 4 binkt in de Giro het jaar nadat Gaviria dat trukje flikt. Net zoals het niet toevallig is dat Cavendish vorig jaar plots weer komt bovendrijven...

"Prime Cavendish" is echt wel ferm overdreven. Cavendish was vooral uber dominant in zijn HTC jaren. Toen was er gewoon geen concurrentie, enfin ze was er wel maar hij degradeerde ze gewoon. In de jaren nadien is hij toch meer concurrentie beginnen krijgen en vanaf 2014 is het dan wel serieus bergaf gegaan. Dat hij in 2016 plots terug 4 ritten won in de Tour was eigenlijk een verrassing, niet het formaat van vorig jaar maar niemand had ook daar realistisch nog verwacht dat Cavendish nog meer ging winnen dan zo links of rechts een een ritje.

Die man van Cofidis die daar eerst een ferme kwak geeft aan de man van Quickstep en daarna nog recht naar de nadar rijdt om de trein van Quickstep af te remmen. Mogen ze ook een DSQ geven hoor. Kon Gaviria niet meer weg omdat die man van DSM naar rechts ging?

Wat doe Gaviria nu. En wat doet die man van Cofidis die neemt daar van Leerberge helemaal mee naar de kant en die kijkt eerst naar achter lijkt het dus bewust te doen.

Wat een spurt van Demare.

Die van Cofidis kwakken eerst Ballerini aan de kant en dan Van Lerberghe.

Hoe Gaviria en die 2 DSMers niet vallen is ook een wonder. Dat is echt niet normaal wat Gaviria daar probeert die wilde een gat forceren met een kwak.

Hoe Gaviria en die 2 DSMers niet vallen is ook een wonder. Dat is echt niet normaal wat Gaviria daar probeert die wilde een gat forceren met een kwak.
Wat Gaviria doet is natuurlijk zeer gevaarlijk, maar ik vraag me toch ook af wat die van DSM daar uitsteken? Trekken fors door om daarna precies in te houden of zo. Ik denk dat Gaviria daar dus ook van verschoot of zo.

Wat Gaviria doet is natuurlijk zeer gevaarlijk, maar ik vraag me toch ook af wat die van DSM daar uitsteken? Trekken fors door om daarna precies in te houden of zo. Ik denk dat Gaviria daar dus ook van verschoot of zo.

Die eerste van DSM stopt gewoon omdat het op is. Op het moment dat Bol moet aanzetten komt Gaviria er tussendoor gekwakt waardoor die niet kan aanzetten. DSM doet hier weinig verkeerd.

Die eerste van DSM stopt gewoon omdat het op is. Op het moment dat Bol moet aanzetten komt Gaviria er tussendoor gekwakt waardoor die niet kan aanzetten. DSM doet hier weinig verkeerd.
Gast, Dainese gooit alles dicht als ie merkt dat Gaviria en niet Bol meer in z'n wiel zit. Levensgevaarlijk van Dainese.

Terug
Bovenaan