Giro d'Italia 2022

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum Startdatum
  • Tags Tags
    giro

Wie wint de Giro d'Italia 2022?

• Totaal aantal stemmers
    33
  • Opiniepeiling gesloten .
Vdp geeft aan dat hij het wel gaat proberen op de Etna. Toen Polanc won in 2017 reden ze met een 'grote' groep naar de finish, ik denk dat er toen ook veel tegenwind stond. De laatste keer in 2020 waren er wel aardige verschillen.
Het zal er vooral van afhangen of ze willen koersen. De favorieten zullen het alvast niet erg vinden dat vdp de trui houdt.

Het zal er vooral van afhangen of ze willen koersen. De favorieten zullen het alvast niet erg vinden dat vdp de trui houdt.
Van Yates gaan we niks moeten verwachten. Ik verwacht een ultra-defensieve Yates heel deze Giro die links en recht eens gaat prikken maar zeker geen zotte toeren als 2018 om toch maar elke mogelijke seconde te nemen.
En ik kan mij van de rest moeilijk voorstellen dat ze nu al zo wanhopig zijn dat ze zotte dingen moeten doen.

Klassementsmannen zullen inderdaad de trui nog niet willen overnemen, maar er zullen toch nog wel een deel renners zijn met een roze droom?
Ik weet niet wat Nibali zijn ambities zijn deze Giro, maar die staat daar op een half minuutje en kan zomaar het roze pakken in Sicilië. Vansevenant kan misschien ook een aanval plaatsen. Maar wind is wel een dingetje op de Etna, daar zal veel van afhangen.

Als Yates morgen de trui pakt, omdat Vdp er door zakt, dan zullen ze hem later in de week wel weggeven aan een vluchter. En in de sprintersetappes zijn het wel andere ploegen die de boel bij elkaar houden. Zo'n groot probleem is dat dus niet.

Ik zat ook aan iemand als Mollema te denken. Zijn topdagen als klassementsrenner zijn wel gepasseerd, enkele dagen in het roze rijden zou top. En de Trek ploeg zal er niet mee inzitten om op kop te rijden.

Mollema moet ook nog zijn ritje in de giro winnen om er in iedere grote ronde eentje te winnen.
Dus die zal idd wel mogen proberen, maar ik zie hem nu niet winnen als hij aan de voet van de etna in het peleton zit.

Caicedo voor de dubbel na 2020!
Kelderman op de verrassing en de roze trui warm houden voor de eindwinnaar.

Zie nu ook dat Visconti in T-A dit jaar zijn fiets aan de haak heeft gehangen :(.
Om de een of andere reden dacht ik dat hij de roze trui droeg in de eerbetoon-etappe van Weylandt. Bizar.

Iemand die een goede stream kent?
Morgen heb ik de late dienst en wil tussendoor toch wat kijken.

Vdp geeft aan dat hij het wel gaat proberen op de Etna. Toen Polanc won in 2017 reden ze met een 'grote' groep naar de finish, ik denk dat er toen ook veel tegenwind stond. De laatste keer in 2020 waren er wel aardige verschillen.
Ik heb dat nog gehoord, maar als je kijkt naar de namen uit die kopgroep, dan waren dat behalve Petili, Cataldo, Jungels en Amador allemaal mannen die op z'n minst serieuze adelbrieven kunnen voorleggen in het klimwerk. En dan was Amador bv. al eens vierde in de Giro, won Jungels wit en reed Cataldo meerdere malen top tien.

Opgave Miguel Angél Lopez.

Mauri mee met de vlucht op weg naar de Etna. Peloton op 10 minuten. De concurrentie, met o.a. Kämna, is niet min maar wel een mooie kans voor hem voor een ritzege en/of roze trui.

Mooi mooi, rit of roze zou fantastisch zijn. Wel nog heel veel vlakke kms er tussen dus is maar de vraag of de kopgroep vooruit blijft maar goed niet geprobeerd is nooit gewonnen.

Opgave Miguel Angél Lopez.

Mauri mee met de vlucht op weg naar de Etna. Peloton op 10 minuten. De concurrentie, met o.a. Kämna, is niet min maar wel een mooie kans voor hem voor een ritzege en/of roze trui.
vergeet Juan Pedro Lopez niet van Trek. Was eerder dit jaar 11de in de eindstand van het Baskenland en werd vorig jaar 13de in Vuelta. Gevaarlijk heerschap om veel tijd te geven

Ze blijven normaal makkelijk vooruit nu al 10 minuten
Geen enkele ploeg gaat zich daar normaal aan verbranden om dat toe te rijden.
+ voor topfavorieten zijn ze zeker dat ze enkele dagen geen kopwerk moeten doen.

Ze blijven normaal makkelijk vooruit nu al 10 minuten
Geen enkele ploeg gaat zich daar normaal aan verbranden om dat toe te rijden.
+ voor topfavorieten zijn ze zeker dat ze enkele dagen geen kopwerk moeten doen.

Is nog 100km nog +-75km tot de voet en ze hebben nu al 3 minuten verloren. Gaat niet makkelijk worden.

Terug
Bovenaan