Giro d'Italia 2022

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum Startdatum
  • Tags Tags
    giro

Wie wint de Giro d'Italia 2022?

• Totaal aantal stemmers
    33
  • Opiniepeiling gesloten .
Na de eerste winst van een zwarte Afrikaan in een grote ronde, de eerste winst van een zwarte Afrikaan in de Tour. Wanty ziet het geld al binnenvliegen 🤩

Intermarché kan zomaar nog eentje pakken vandaag. Rota toch een zeer gevaarlijke klant vooraan.

Alpecin ook wel natuurlijk als Oldani kan volgen op de klim.

van der Poel & Bouwman deden nochtans net hetzelfde... binnenkort allemaal met veiligheidsbril het podium op :unsure:

Nee serieus, zijn die flessen allemaal zo zwaar dat ze die niet kunnen vasthouden terwijl ze dat metalen kapje eraf draaien? Je zou toch moeten weten dat vanaf dat metalen kapje eraf gaat dat de kans bestaat dat de kurk gewoon weg schiet van de druk... als je die fles vast houdt, van u weg en je draait dan dat kapje eraf met u hand erbovenop kan er nooit iets gebeuren.
Volgens wat ik begrepen heb in een podcast worden de flessen prosecco in de giro dit jaar reeds “voorgeopend” ze draaien de kurk reeds een aantal slagen los zodat ze snel en makkelijk open gaat… als je dat natuurlijk niet weet bij het openen… vandaar reeds de vele incidenten dit jaar

Zo'n zonde was echt in goede doen. Carapaz kloppen ging niet makkelijk zijn maar poduim moest toch wel lukken. Zou mooi geweest zijn na toch wel moeilijke jaren waarin hij nooit meer het niveau van zijn tour podiums haalde in GTs.

Gewoon echt slecht voor de koers. Leek samen met Landa de enige mogelijke concurrent voor Carapaz. En met Landa zal ook wel weer iets gebeuren.

Amai da moet sucken voor die 4.

Mja die Maestri en Van Den Berg hebben ook echt wel boter op hun hoofd. Hadden duidelijk iets over maar lieten het merendeel van het werk aan Eenkhoorn. Gaan die even vol die laatste 10km strijden ze om de winst. Eenkhoorn moet wel pist zijn.

Echt erg voor Bardet, dat interview met zijn ploegmaat zegt alles, graag gezien in de ploeg (en waarschijnlijk in gans het peloton)

Bardet staat ook wel extreem mager... sowieso veel vatbaarder voor ziektes dan helaas. De grens/lijn tussen topvorm en ziekte is dan meestal zeer dun.

Ik volg de Giro niet zo erg dit jaar en vanmiddag heb ik eindelijk de kans om op het gemak een uur of 2 naar de koers te kijken. Vlug eens het parcours opgezocht en ik zie dat ze opnieuw een lus rijden in de finale. Vorige week was er ook al een soortgelijke rit (die dat de Gendt won dacht ik) en mogelijks zitten er nog zulke ritten in. Is dit een nieuwe tendens? Want niet enkel in de Giro zie je dit maar eigenlijk overal.Wat zou de reden daar voor zijn? Gemakkelijker voor de organisatie? publiek die de renners meer ziet? Persoonlijk ben ik er minder voor.

Terug
Bovenaan