Ja, lijkt mij ook dat sommige grote ploegen dan toch ook niet echt goed wisten wie Girmay was, gezien hij naar Wanty ging.Dan volg je het wielrennen op een lager niveau mss niet. Bij zijn overstap naar Wanty was het al geweten dat hij veel potentieel had. Als je alleen afgaat op overwinningen in de grote koersen,ja dan was hij onbekend voor het grote publiek tot dit voorjaar. In 2021 heeft die een hoop ereplaatsen bijeen gereden in 1.1 koersen. In 1.Pro koersen ook een paar mooie resultaten. Ik kijk elke dag op procycling stats naar de uitslagen van die kleinere profkoersen.
Dat WK voor beloften heb ik niet echt gevolgd, en vorige 2 wielerseizoenen waarschijnlijk ook een tikkeltje minder door de chaotische kalender soms. Dus ja, voor mij was het pas dit voorjaar dat ik leerde kennismaken met Girmay. Vroeger was ik meer geinformeerd wie bij welke ploeg zat enzovoort, nu is dat een tikkeltje minder, maar het is wel goed genoeg om het te volgen, en een stuk beter dan mijn kennis over voetbalactualiteit.
Ik vond het alleen jammer dat mensen me hier eigenlijk al uitmaakten omdat ik pas kennis leerde maken met Girmay in de E3. Ik bedoel dan leg je de lat zeer hoog om van "een wielerkenner" te spreken, en zijn er waarschijnlijk geen 10000 van dat type in het land, terwijl Vlaanderen wel als het wielerwalhalla wordt gezien.
Ik volg ook niet elke koers, en hetgeen ik het meest volg is het voorjaar. Grote rondes is een beetje minder (niet elke rit op TV kijken bvb.). Kleinere rondes kijk ik nog minder, maar ik heb gewoon meer hobby's, en dit is gewoon iets dat ik meer als kind volgde dan nu (omdat ik nu ook meer andere dingen doe), maar ik blijf het wel volgen, maar in deze mate. Ik geniet nog altijd enorm van de voorjaarsklassiekers, dat vind ik de leukste sportevenementen op een jaar en ik vind dat wielrennen aantrekkelijker is dan vroeger.
Is het echt zo een probleem dat je pas met Girmay leert kennis te maken dit jaar. Ik ben gewoon geen liefhebber van dat soort van "elitair gedoe" waarbij je over een bepaalde kennis moet beschikken om erover te kunnen meepraten. Anders kun je even goed 10 posters toegang geven tot deze thread en de rest uitsluiten. Op zijn minst leren de mensen thuis hem dan nu wel kennen, en het is normaal dat als je G-W wint dat je iets bekender zal zijn dan ervoor dan als je enkele 1.1 koersen wint. Ik ben geen wielerscout, ik moet niet naar 1.1 koersen kijken of naar procyclingstats surfen wat ook niet altijd het volledige verhaal vertelt van een koers.
Laatst bewerkt:

.
Wat maakt het uit sinds wanneer iemand een renner kent? Het is niet omdat jij en ik de uitslagen van de Tropicale Amissa Bongo en Tour de Rwanda checken, dat eenieder die dat niet doet niet mag claimen dat hij iets van wielrennen kent.
.