Giro d'Italia 2022

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum Startdatum
  • Tags Tags
    giro

Wie wint de Giro d'Italia 2022?

• Totaal aantal stemmers
    33
  • Opiniepeiling gesloten .
Slepen? Omdat hij op 400m van de meet niet overpakt om het laatste gaatje voor VDP dicht te rijden? Daar gaat echt niemand overnemen van VDP hoor. Daarom dat het zo belangrijk was dat Vanhoucke nog bij die kopgroep was die wel tempo tot 200m maakte voor de Gendt.

Wat hij allemaal doet op zo'n jonge leeftijd is echt wel knap of hij nu zwart is of niet.

Slepen? Omdat hij op 400m van de meet niet overpakt om het laatste gaatje voor VDP dicht te rijden? Daar gaat echt niemand overnemen van VDP hoor. Daarom dat het zo belangrijk was dat Vanhoucke nog bij die kopgroep was die wel tempo tot 200m maakte voor de Gendt.

Wat hij allemaal doet op zo'n jonge leeftijd is echt wel knap of hij nu zwart is of niet.
Was heel die rit zo he

Maar kom het is straf wat hij doet en zijn ploeg in het algemeen

Maar daar gaat het ook helemaal niet over... en dat weet je zelf goed genoeg. Er wordt momenteel gewoon enorm lyrisch gedaan over een renner die uiteindelijk voorlopig niet meer doet dan 2 keer een sprint winnen. Van 2 dikke koersen hé, daar ga je mij niks van horen zeggen maar het is niet dat hij iets anders doet dan bv Colbrelli vorig jaar toen die het EK & Roubaix won vorig jaar is het ne vieze vuile sleper terwijl hij op basis van zijn palmares ook zeker niet de koers moest maken daar.

Nee en ik vind daar eerlijk gezegd sowieso weinig mis mee. Ik zie het niet noodzakelijk graag, maar het is wel een valabele tactiek imo.
De perceptie dat Colbrelli heeft gesleept in PR is ook gewoon een foute perceptie imo, die had toch regelmatig iemand teruggehaald zelfs?

Hoe dan ook, ik deel de verzuchting over het feit dat de mensen die Girmay ophemelen dezelfde zijn als diegene die Colbrelli een vuile sleper noemen. Eigenlijk iets met, pot, ketel, en zwart zien hé.

Was intended hé, toch goede beeldspraak???
Zoveel potentieel. MVDP zijne sprint vandaag, hij dacht te winnen, maar plots zag hij zwart voor zijn ogen

Kom kom massahysterie...

Een Eritreër die het goed doet in het wielrennen is een unicum en gewoon een mooi verhaal want ik me voorstellen dat het niet evident is om Eritrea met wielrennen te starten laat staan er succesvol mee te worden. Geniet gewoon van wat extra kleur in het peloton (no pun intended) of willen we allemaal grijze muizen?

Als Jamaica ooit olympische goud pakt in het bobsleeën of België wordt WK curling zal daar ook wel een artikeltje meer over geschreven worden.

Dat hij nogal opportunistisch koerst kan je hem wel vergeven, gezien zijn beperkte ervaring als prof, hij mag dat natuurlijk niet blijven doen want dan gaat hij zich niet populair maken in het peloton.
Wielrennen is sport nummer 1 in Eritrea als we Sporza mogen geloven, dat helpt al wel een handje. Ik weet ook niet wat voor achtergrond Girmay heeft maar belangrijk is wel dat niet ALLE mensen in Afrika per definitie arm zijn... voor hetzelfde geld is hij kind van één of andere lokale miljonair. Ik weet het niet, ik ken zijn achtergrond niet maar het lijkt mij sterk dat hij gewoon een boerenzoontje zou zijn. Dat de stap van Eritrea naar WT niveau een pak moeilijker is dan van Vlaanderen naar WT niveau lijkt mij wel evident.

En voor alle duidelijkheid, ik verwijt Girmay zelf niks hé. Ik vind wel dat hij iets té veel zijn koersen af stemt op van der Poel maar aan de andere kant zijn er waarschijnlijk nog 10 renners die hun koers op van der Poel afstemmen waarvan het niet opvalt omdat ze gewoon niet goed genoeg zijn. Het enige wat mij gewoon irriteert is dat er nu weer een "all aboard the hype-train" sfeertje wordt opgestart alsof hij hier heel het peloton bijeen veegt. Het was een straffe sprint maar als je de top 10 bekijkt zie je ook dat de meeste snelle mannen er wel vantussen waren.

Ik ben vooral dan omdat hij fenomenale sprints rijdt en omdat het wel cool is om eindelijk eens iemand van dat continent te hebben die een superster kan worden op de fiets.

En geen grote motor? :P die kerel is 22, reed in Sanremo en Gent-Wevelgem met de besten mee en wint nu na 10 dagen Giro met deze fenomenale sprint een etappe. Dat is wel redelijk straf voor iemand van zijn leeftijd.

En voor alle duidelijkheid, ik verwijt Girmay zelf niks hé. Ik vind wel dat hij iets té veel zijn koersen af stemt op van der Poel maar aan de andere kant zijn er waarschijnlijk nog 10 renners die hun koers op van der Poel afstemmen waarvan het niet opvalt omdat ze gewoon niet goed genoeg zijn.
Wees niet zo een zwartkijker! Wat je hier zegt klopt, en daar is in se weinig mis mee. Laat de hypetrain gewoon effe hypen, ik vind het vooral mooi voor Hilaire, een paar jaar zat 'm nog op zwart zaad, en nu op een zwarte parel! Ik ben al lang blij dat er een positieve sfeer heerst en dat ze hem niet meteen zwart maken door allerhande dopingperikelen.

En dan is het nog wachten tot 'm zijn eerste val veroorzaakt, direct het zwarte schaap...

Zijn vader was timmerman dus ik vermoed niet dat ze miljonair waren. Waarschijnlijk waren ze niet bij het grote deel straatarme mensen in Eritrea, maar toch. Wat maakt het uit?
En geen grote motor? die kerel is 22, reed in Sanremo en Gent-Wevelgem met de besten mee en wint nu na 10 dagen Giro met deze fenomenale sprint een etappe. Dat is wel redelijk straf voor iemand van zijn leeftijd.
Ook gezien zijn ervaring. Dat hij nu aan het wieltjeszuigen is komt mogelijks omdat hij braaf de orders van zijn ploeg opvolgt. En natuurlijk heeft die een grote motor.. Hopelijk kan hij ook gewoon de puntentrui pakken.

Wat hoop ik zo hard dat Wanty ook Tesfatsion gaat halen.

Laatst bewerkt:
Dat wieltjeszuigen is ook wel aardig overdreven vind ik, anders had die nooit GW gewonnen. Hij koerst gewoon zeer berekend voor een 22-jarige en dat is op zich eigenlijk een pluspunt. We kennen Van Aert en Van Der Poel als twee mannen die altijd koers willen maken, maar soms zou je toch willen dat ze eens wat berekender rijden.

De meeste jonge renners die woekeren met hun krachten en hij doet dat niet. Als die zich nog wat kan slijpen gaat die serieus veel koersen winnen volgens mij

Kudus, Berhane en andere al iets meer ervaren WT-renners zullen ook wel jaloers naar Bini kijken 😁
Hoewel Berhane wel de eerste was natuurlijk.

Degene die Girmay pas ontdekt hebben na het dit voorjaar volgen het wielrennen toch niet zo close. 1ste zwarte afrikaan die echt een topper is. Natuurlijk springt de media daarop. Ik vind hem ook vrij sympathiek en down to earth overkomen.

Degene die Girmay pas ontdekt hebben na het dit voorjaar volgen het wielrennen toch niet zo close. 1ste zwarte afrikaan die echt een topper is. Natuurlijk springt de media daarop. Ik vind hem ook vrij sympathiek en down to earth overkomen.

Van waar zou hij dan gekend moeten zijn voor dit voorjaar? Eventueel het beloften WK van vorig jaar maar dat is dan ook enkel omdat hij zwart is dat hij daar opviel. Vraag me anders niet wie er allemaal op een podium stond in een beloften WK hoor. Ik weet ook dat Nijs beloften EK won dat kan ook moeilijk anders krant stond vol toen maar voor de rest volg ik de beloften niet.

Van waar zou hij dan gekend moeten zijn voor dit voorjaar? Eventueel het beloften WK van vorig jaar maar dat is dan ook enkel omdat hij zwart is dat hij daar opviel. Vraag me anders niet wie er allemaal op een podium stond in een beloften WK hoor. Ik weet ook dat Nijs beloften EK won dat kan ook moeilijk anders krant stond vol toen maar voor de rest volg ik de beloften niet.

Bij DELKO was die toch al zot goed voor een 20 jarige? Ik ken zijn uitslagen niet vanbuiten maar in dat coronajaar haalde die echt al podiums in dikke koersen. Op het WK beloften won Baroncini solo (die heeft veel pech gehad dit voorjaar) en klopte hij Kooij in een sprint voor de tweede plaats. Dat zegt toch ook al veel. Bij de junioren was die ook al echt goed voor iemand die weinig in Europa koerste.

Ik vind dat nog altijd raar dat het juist Wanty is die die heeft opgepikt na het einde van DELKO.

Bij DELKO was die toch al zot goed voor een 20 jarige? Ik ken zijn uitslagen niet vanbuiten maar in dat coronajaar haalde die echt al podiums in dikke koersen. Op het WK beloften won Baroncini solo (die heeft veel pech gehad dit voorjaar) en klopte hij Kooij in een sprint voor de tweede plaats. Dat zegt toch ook al veel. Bij de junioren was die ook al echt goed voor iemand die weinig in Europa koerste.

Ik vind dat nog altijd raar dat het juist Wanty is die die heeft opgepikt na het einde van DELKO.

Welke uitslag zou ik daarvan moeten onthouden hebben?

VDP wordt ook soms een sleper genoemd, en in werkelijkheid zijn er weinig renners die meer aantrekkelijker en gedurfder koersen dan hem. Qua slepen of aanvallen, je moet soms ook kunnen aanvallen natuurlijk. Ik vind niet dat Girmay een sleper is. En Colbrelli een sleper noemen? Ik denk dat iedereen in die Roubaix afzag.

Dat minimaliseren van: "misschien heeft hij wel rijke ouders" of "wielrennen is sport nummer 1 in Eritrea", vind ik al helemaal not done en uiterst degoutant. Als het zo vanzelfsprekend was als je laat blijken, waarom is een renner van dat kaliber nog nooit eerder opgestaan uit dat continent.

Dan volg je het wielrennen op een lager niveau mss niet. Bij zijn overstap naar Wanty was het al geweten dat hij veel potentieel had. Als je alleen afgaat op overwinningen in de grote koersen,ja dan was hij onbekend voor het grote publiek tot dit voorjaar. In 2021 heeft die een hoop ereplaatsen bijeen gereden in 1.1 koersen. In 1.Pro koersen ook een paar mooie resultaten. Ik kijk elke dag op procycling stats naar de uitslagen van die kleinere profkoersen.

Gij moet helemaal niets onthouden als ge dat niet wilt.
Maar die resultaten tonen toch wel duidelijk aan dat Girmay absoluut geen nobele onbekende was voor dit jaar (of voor dat WK beloften). 2e in Trofeo Laigueglia bv precies, op z'n 20e. Moet je dat onthouden, nee, maar ik herinner me wel dat zijn naam veel voorbijkomen op Twitter, PCS, etc. in dat jaar, net zoals vorig jaar nog voor hij bij Wanty tekende. Voor dat WK Beloften was hij ook voor een reden één van de favorieten hé.

Terug
Bovenaan