Giro d'Italia 2022

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum Startdatum
  • Tags Tags
    giro

Wie wint de Giro d'Italia 2022?

• Totaal aantal stemmers
    33
  • Opiniepeiling gesloten .
:eek: Girmay zeg van zo ver en dat liep toch op met VDP in zijn wiel sterke gast heeft enkel gefeest in Eritrea

Mja Girmay is gewoon een stuk sneller dan VdP op het vlakke hé, VdP ook veel energie verspild.
Wel wat geluk gehad dat UAE daar op't einde gaat rijden want voor met 4 daar te zitten vond ik Wanty daar maar zwak rijden.

Van der Poel rijdt ook wel een heel stevige sprint hoor. Als je ziet wat een gat die twee meteen slagen tegenover de rest van dat groepje. Heel erg sterk van beide.

Ferme sprint, van 300m gaan en vdP afhouden.

Maar euh, unpopular opinion misschien maar ik begrijp die adoratie van Girmay niet echt goed :unsure: . Duidelijk goeie renner daar niet van: snel, serieuze motor... maar de manier waarop hij nu koerst gaat hij niet kunnen blijven doen hé. Nu springt hij gewoon vanaf het moment dat vdP beweegt. Voorjaar was toch eigenlijk hetzelfde... gewoon volgen. Dat kan je doen zolang je zelf niet als topfavoriet start, maar als de rollen omdraaien en ze beginnen naar u te kijken wordt dat een heel ander verhaal.

Over afbraakwielrennen gesproken: WTF zitten die clowns van UAE (Formolo) & Trek daar te slepen bij Yates en vdP? Als ze met 4 ronddraaien kan je misschien in de laatste kilometer nog proberen er van onder te muizen... nu rijdt je dus gewoon naar de slachtbank. Dat sloeg echt nergens op.

Maar euh, unpopular opinion misschien maar ik begrijp die adoratie van Girmay niet echt goed :unsure: . Duidelijk goeie renner daar niet van: snel, serieuze motor... maar de manier waarop hij nu koerst gaat hij niet kunnen blijven doen hé. Nu springt hij gewoon vanaf het moment dat vdP beweegt. Voorjaar was toch eigenlijk hetzelfde... gewoon volgen. Dat kan je doen zolang je zelf niet als topfavoriet start, maar als de rollen omdraaien en ze beginnen naar u te kijken wordt dat een heel ander verhaal.

Ja Matthews maar veel sneller aan de meet. Matthews kan niemand af, Girmay is blijkbaar een held. Gaat inderdaad niet zo "makkelijk" blijven. Ik denk dat je ergens wel weet waarom de meesten er zo een fan van zijn hé ;)

Ja Matthews maar veel sneller aan de meet. Matthews kan niemand af, Girmay is blijkbaar een held. Gaat inderdaad niet zo "makkelijk" blijven. Ik denk dat je ergens wel weet waarom de meesten er zo een fan van zijn hé ;)
Waarom worden sommige renners populair en anderen niet? Dat draait altijd om een x-factor he. Een grijze muis als VdB of Froome wordt niet populair. Idolen zijn meestal kleurrijke personen, in dit geval is dat vrij letterlijk ja, daar moeten we ook niet onnozel over doen.

Waarom worden sommige renners populair en anderen niet? Dat draait altijd om een x-factor he. Een grijze muis als VdB of Froome wordt niet populair. Idolen zijn meestal kleurrijke personen, in dit geval is dat vrij letterlijk ja, daar moeten we ook niet onnozel over doen.

Ik heb er niets op tegen hé. Echt absoluut niet, maar zoals je zegt moeten we ook niet onnozel doen om de reden. Dat is niet de enige reden natuurlijk, maar het heeft er wel veel mee te maken.

Ik verwacht wel dat als hij op deze manier blijft koersen (en winnen) hij ook wel heel wat tegenstanders zal krijgen. Matthews had aan het begin ook meer fans. Maar het kan evengoed dat Girmay gewoon blijft groeien en zo goed wordt dat hij ook kan demarreren op z'n Van der Poels.

Dat klopt maar alle renners starten als onbekenden en kunnen in hun eerste jaren zo rijden. Van Aert en VDP worden nu bvb ook veel meer geschaduwd dan in het begin..

Dude, die gast is 22jaar en rijdt voor het eerste jaar mee met de grote jongens. Echt wel gelegitimeerd om zo te rijden wat mij betreft. 't Is voorlopig nog gene shadow, ookal is alles zwart in de schaduw van MVDP!

Dude, die gast is 22jaar en rijdt voor het eerste jaar mee met de grote jongens. Echt wel gelegitimeerd om zo te rijden wat mij betreft. 't Is voorlopig nog gene shadow, ookal is alles zwart in de schaduw van MVDP!
Maar daar gaat het ook helemaal niet over... en dat weet je zelf goed genoeg. Er wordt momenteel gewoon enorm lyrisch gedaan over een renner die uiteindelijk voorlopig niet meer doet dan 2 keer een sprint winnen. Van 2 dikke koersen hé, daar ga je mij niks van horen zeggen maar het is niet dat hij iets anders doet dan bv Colbrelli vorig jaar toen die het EK & Roubaix won vorig jaar is het ne vieze vuile sleper terwijl hij op basis van zijn palmares ook zeker niet de koers moest maken daar.

Bij Sporza meteen 3 verschillende artikels for maximum clicks. Een behandeling waar normaal enkel Wout & Remco (& Mathieu) op mogen rekenen. Gewoon omdat hij toevallig een andere tint heeft... laat ons een beetje redelijk blijven. Er zijn nog buitenlandse renners die hier fanclubs hebben waarvan je denkt "ok dan", maar dat is dan meestal in beperkte kring en vaak ludiek begonnen. Dit is gewoon massahysterie voor een renner die imo (voorlopig) niks doet dat niet minstens 10 andere renners ook kunnen (snel zijn aan de meet) maar misschien net dat iets sneller dan die anderen inderdaad.

Ach, allemaal mee op de hypetrain he. Terwijl quasi niemand em vorig jaar kende voor ie 2e werd in Leuven bij de beloften. Dan begon iedereen er zo wat op te letten. En na Gent-Wevelgem ging het dak eraf. En nu. sja :D HYPE HYPE HYPE

Kom kom massahysterie...

Een Eritreër die het goed doet in het wielrennen is een unicum en gewoon een mooi verhaal want ik me voorstellen dat het niet evident is om Eritrea met wielrennen te starten laat staan er succesvol mee te worden. Geniet gewoon van wat extra kleur in het peloton (no pun intended) of willen we allemaal grijze muizen?

Als Jamaica ooit olympische goud pakt in het bobsleeën of België wordt WK curling zal daar ook wel een artikeltje meer over geschreven worden.

Dat hij nogal opportunistisch koerst kan je hem wel vergeven, gezien zijn beperkte ervaring als prof, hij mag dat natuurlijk niet blijven doen want dan gaat hij zich niet populair maken in het peloton.

Terug
Bovenaan