Giro d'Italia 2023

Vervaeke doet er 4'06 over McNulty 3'52 wat dus 14" sneller is dan Vervaeke. Strava zegt dat Vervaeke er 15" langer over deed.

Dat zegt toch duidelijk +15" PLUS dus 15" meer, 15" langer dan McNulty. De bedoeling is toch om in zo weinig mogelijk tijd te finishen?

McNulty T2 18'14 finisht in 22'06 dus klimt in 3'52
Evenepoel T2 17'10 finisht in 21'18 dus klimt in 4'08

Vervaeke doet er 4'06 over McNulty 3'52 wat dus 14" sneller is dan Vervaeke. Strava zegt dat Vervaeke er 15" langer over deed.

Dat zegt toch duidelijk +15" PLUS dus 15" meer, 15" langer dan McNulty. De bedoeling is toch om in zo weinig mogelijk tijd te finishen?

Die T2 tijd van McNulty klopt gewoon niet.. Er is iets mis gegaan met zijn tussentijden.
Volgens zijn eigen strava file (die ondertussen verwijderd zou zijn) reed hij 4'18 over de klim.

Je bekijkt het verkeerd. Die 15"+ is voorsprong (kijk naar de grafiek beneden, paars (Vervaeke hier) is voorop). Vervaeke deed 15 seconden sneller over dat segment dan McNulty.

Dat Giro magazine op Canvas, wa is me da zeg 😂 mijn filmpje voor Frans in het middelbaar was professioneler 🤣

Remco stuurt wel een dubbelzinnige boodschap uit. Hij wil de roze trui pakken en vraagt Oumi om iets roze te dragen
Strever, hij wou gewoon twee roze truien pakken op een dag :rofl:

Ik kijk toch al uit naar een gele Remco die in 2024 aantreedt op het natourcriterium in zijn geboortestad Aalst daags na zijn triomf in Parijs. Dat zou iets zijn waar ik al mijn hele leven op wacht.

Djeezes het is nooit goed precies :wallbash:.. voor sommigen hier dan. Hij blaast vandaag iedereen weg.. de top-tijdrijders incluis.

Gewoonweg een fenomenale prestatie.

Nu best zoveel mogelijk energie sparen tot aan tijdrit 2 om weer extra tijd te pakken.

Roze weggeven aan een vluchter in rit 4 is wss een goede optie?

Daat gaat het toch compleet ni over, het gaat hem er over om in Rome in’t roos de streep over te rijden lijkt me.

Met op dag 1 alles zo gigantisch al van de kaart te vegen, leg je massa’s veel druk bij je ploeg ook, en er staat nog zo gigantisch veel op het menu, met de hoop dat ie dit niveau zelf 3 weken kan aanhouden. Nu sleept ie al van dag 1 extra uren persconferenties, dopingcontroles, etc mee.

Als je 40 seconden wegrijdt van je grootste tegenstanders na 20km, das geen klein statement, die andere ploegen gaan nog meer zoiets hebben van "yo Wolfpack boys doet het nu maar volledig eh".

Persoonlijk beter 10 seconden voorsprong aan de meet en meer energie gespaard, dan zouden de andere ploegen toch meer goodwill tonen qua werkverdeling imo. Een ronde van 3 weken wordt in bed gewonnen meestal.

Laatst bewerkt:
Idd dat is nu wel pure onzin ze sparen in een tijdrit als kandidaat eindwinnaar ale kom seg voor t zelfde geld verliest em is ergens een minuut bergop ofzo en telt elke seconde op t einde... . De voorsprong die je kan pakken moet je pakken... .

T enige wat je eventueel kan doen is een groep ongevaarlijke mensen laten wegrijden binnen een paar dagen en zo de roze trui tijdelijk afstaan. Dat zou misschien nog niet zo dom zijn. Maar dan hang je af van de spurtersploegen uiteraard in eerste instantie die moeten laten betijen.

Ik kijk toch al uit naar een gele Remco die in 2024 aantreedt op het natourcriterium in zijn geboortestad Aalst daags na zijn triomf in Parijs. Dat zou iets zijn waar ik al mijn hele leven op wacht.
Kalm kalm.
Laat ons eerst deze 3 weken maar afwachten, niet?
We hebben één rit gehad die op zijn lijf geschreven was, een tijdrit, dus nog niet te voorbarig worden.
Daat gaat het toch compleet ni over, het gaat hem er over om in Rome in’t roos de streep over te rijden lijkt me.

Met op dag 1 alles zo gigantisch al van de kaart te vegen, leg je massa’s veel druk bij je ploeg ook, en er staat nog zo gigantisch veel op het menu, met de hoop dat ie dit niveau zelf 3 weken kan aanhouden. Nu sleept ie al van dag 1 extra uren persconferenties, dopingcontroles, etc mee.

Als je 40 seconden wegrijdt van je grootste tegenstanders na 20km, das geen klein statement, die andere ploegen gaan nog meer zoiets hebben van "yo Wolfpack boys doet het nu maar volledig eh".

Persoonlijk beter 10 seconden voorsprong aan de meet en meer energie gespaard, dan zouden de andere ploegen toch meer goodwill tonen qua werkverdeling imo. Een ronde van 3 weken wordt in bed gewonnen meestal.
En hoe werkt dat dan zo berekend uw tijdrit rijden?
Een virtual racer op uw garmin zetten?

Nee je rijdt gewoon om uw beste prestatie neer te zetten. Elke seconde die je nu pakt op de tegenstand kan van belang zijn.
Als hij ooit de tour wilt rijden en winnen dan is de druk en de verplichtingen die hij nu heeft peanuts tegenover dan.

Je moet als wielrenner alle winstkansen proberen verzilveren want voor hetzelfde geld val je of heb je één slechte dag waardoor je klassement helemaal weg is en dan sta je daar met lege handen.

En ja Remco moet in theorie ook "just niks" maar Remco is niet zoals Wout die pakt alles wat hij kan.

Soudal quick step moet vandaag eigenlijk niets van kopwerk doen zeker? Waarom zouden ze de eerste 100km op kop gaan rijden? Ik zou gewoon alles aan de sprintersploegen overlaten vandaag.

Soudal quick step moet vandaag eigenlijk niets van kopwerk doen zeker? Waarom zouden ze de eerste 100km op kop gaan rijden? Ik zou gewoon alles aan de sprintersploegen overlaten vandaag.
Absoluut. In die sprintersetappes moeten ze gewoon 1 mannetje op kop zetten eens de vlucht vertrokken is, beetje goodwill tonen en dan nemen de sprintersploegen het wel over.
Op dit soort dagen in het roze staan kost de ploeg geen energie. Hopelijk kunnen ze het roze weggeven aan een sterke renner zoals Lopez vorig jaar. Dat ze een tijdje gerust zitten.

Terug
Bovenaan