Giro d'Italia 2023

Uitslag is er nu en schade lijkt al bij al mee te vallen. Meeste verliezen max 19". Enkel een Sivakov verliest er 34".

Ja was maar kort, maar toch vreemd dat Ganna zich niet moet laten uitzakken om dat gat gewoon dicht te knallen :unsure:

Uitslag is er nu en schade lijkt al bij al mee te vallen. Meeste verliezen max 19". Enkel een Sivakov verliest er 34".
En voor Sivakov maakt het weinig uit. Zijn rol is toch bergknecht te zijn.
TGH is daar de man lijkt me. Bergop zal die de lont er wel insmijten.

De beelden zijn er… Kaden Groves heeft Ballerini een duw gegeven blijkbaar, geen kwak… echt een duw(!)
hand was van het stuur… Das in principe uit koers nemen veronderstel ik?

De beelden zijn er… Kaden Groves heeft Ballerini een duw gegeven blijkbaar, geen kwak… echt een duw(!)
hand was van het stuur… Das in principe uit koers nemen veronderstel ik?

Als er beelden zijn wel ja. Zonde voor hem en Alpecin dan. Ik had hem eigenlijk wel beter verwacht maar Catalonie is geen Giro natuurlijk.

Daarvoor gaan ze die niet uit koers nemen
Die beelden zijn súper wazig én vooral: geen context... wat er in die 5-10 seconden voorafgaand gebeurd is minstens even belangrijk.

Dit is weer het type beelden dat men ook verspreide toen Sagan Cavendish de nadar in reed. Begin die fase waar het u uit komt en de fout ligt zogezegd bij Cav, bekijk héél de fase en het was duidelijk Sagan die in de fout ging.

Daarvoor gaan ze die niet uit koers nemen
Waarom niet?

De beelden zijn inderdaad niet duidelijk genoeg, maar als die effectief een duw gaf aan een andere renner vind ik wel dat zoiets overwogen mag worden. Dat is gewoon enorm gevaarlijk aan die snelheden en met wat meer pech ligt gewoon half het peloton tegen de grond.

Lijkt wel gewoon zijn handen aan het stuur te houden hoor. Een klein kwakje met zijn elleboog aan Ballerini die dan bruusk uitwijkt omdat zijn wiel overlapt met dat van zijn ploegmaat voor hem. Mag eigenlijk niet van Groves, maar zo een dingen gebeuren echt 1000x per race. Het is nu door de ongelukkige samenloop van omstandigheden (overlapping wiel + Tusveld die net dan achteruit aan het kijken is) dat ze vallen.

Tenzij er ergens betere beelden zijn, vraag ik mij dus af waarom mensen het hebben over een echte duw (handen van het stuur)? Is toch echt onmogelijk goed te zien?

Laatst bewerkt:
waarom mensen het hebben over een echte duw (handen van het stuur)? Is toch echt onmogelijk goed te zien?
Iemand die in het peloton zelf zat, ziet het allicht beter maar of die dan onpartijdig zal antwoorden is een ander verhaal.

Hoogstwaarschijnlijk is dit inderdaad gewoon een racing incident.

Ik snap niet veel van Eurosport.
Kan ik ergens kijken met Engelse commentaar ipv. Nederlandse ?

Er staan hier meer dan 5 verschillende vensters maar kom er niet wijs aan uit.

EDIT: gevonden maar jezus hoe verwarrend

Lijkt wel gewoon zijn handen aan het stuur te houden hoor. Een klein kwakje met zijn elleboog aan Ballerini die dan bruusk uitwijkt omdat zijn wiel overlapt met dat van zijn ploegmaat voor hem. Mag eigenlijk niet van Groves, maar zo een dingen gebeuren echt 1000x per race. Het is nu door de ongelukkige samenloop van omstandigheden (overlapping wiel + Tusveld die net dan achteruit aan het kijken is) dat ze vallen.

Tenzij er ergens betere beelden zijn, vraag ik mij dus af waarom mensen het hebben over een echte duw (handen van het stuur)? Is toch echt onmogelijk goed te zien?
Ligt ook deels aan het straatmeubilair imo... op die straat waar ze vallen maken ze 3 keer een bottleneck door bij een verkeerseiland in het midden van de weg één kant af te zetten, telkens aan de andere zijde van de baan. Het peloton moet dus links-rechts-links slamonnen... what could possibly go wrong? :unsure:

Groves zegt ondertussen ook zelf dat zijn handen niet van zijn stuur geweest zijn en dat hij zich gewoon zette omdat hij dacht dat Ballerini hem ging wegkwakken (wat gezien diens reputatie waarschijnlijk niet eens vergezocht is).

Dit lijkt mij toch bovenal weer een race incident te zijn... met nogal ongelukkige afloop.

Ligt ook deels aan het straatmeubilair imo... op die straat waar ze vallen maken ze 3 keer een bottleneck door bij een verkeerseiland in het midden van de weg één kant af te zetten, telkens aan de andere zijde van de baan. Het peloton moet dus links-rechts-links slamonnen... what could possibly go wrong? :unsure:

Groves zegt ondertussen ook zelf dat zijn handen niet van zijn stuur geweest zijn en dat hij zich gewoon zette omdat hij dacht dat Ballerini hem ging wegkwakken (wat gezien diens reputatie waarschijnlijk niet eens vergezocht is).

Dit lijkt mij toch bovenal weer een race incident te zijn... met nogal ongelukkige afloop.

Blijft niet mooi hé die kwakjes uitdelen, maar het gebeurt gewoon zo vaak en zowat iedereen doet het. Als je het niet doet in een sprint (massasprint of sprint naar klim) wordt je gewoon weggedrumd. Kijk maar naar De Lie in Paris Nice. Hijzelf en de ploeg kregen veel commentaar omdat hij telkens slecht geplaatst zat, maar uiteindelijk is dat gewoon het gevolg van De Lie die die kwakjes niet durft uitdelen, die zich niet durft zetten. Ik vind het dus maar zielig dat er weer eens een heksenjacht begonnen is op een renner die ook maar doet wat bijna iedereen doet.

En ja volledig akkoord, van die lange rechte banen met hier en daar mini versmallingen zijn gewoon heel gevaarlijk voor een modern peloton waarbij er geen lijn in zit en iedereen met zijn eigen trein vooraan wilt rijden. Veel mensen (publiek vooral, veel sprinters denken daar anders over) vinden een technische finale er gevaarlijk uitzien, maar zolang de laatste bocht niet midden in de sprint zit zorgt dat vooral voor het op een lint trekken van het peloton en een lagere topsnelheid in de aanloop naar de sprint. Minder gevaarlijk imo.

Het gaat vooruit, niet verwacht dat ze zo hard zouden rijden dit is niet gewoon de Cavendishen van deze wereld die ze overboord gooien

Terug
Bovenaan