Giro d'Italia 2023

Laten we hopen dat hij er fysiek snel van kan herstellen, er zijn wielrenners genoeg die lang gesukkeld hebben om terug op niveau te komen na COVID.

Idd, ik vraag me af of degene die dat posten zelf eigenlijk sporten, want zelfs zonder koorts ben je met corona de eerste weken echt geen kloten waard op sportief vlak.

Na mijn besmetting heeft het bijna 3 maanden geduurd eer ik weer op mijn niveau zat van voor corona, terwijl ik maar een dag of 4 ziek ben geweest. En ik tijdens gewone dagelijkse dingen het totaal niet meer voelde. Maar van zodra ik op de fiets zat dan had ik precies adem tekort en vermoeide benen.

Dat zal dan ook de verklaring geweest zijn van zijn mindere dag zaterdag.
Eigenlijk enorm respect dat hij die dag dan nog zo hoog geëindigd is en gisteren zelfs gewonnen is.
Er zit veel variatie op. Voor sommigen is het een verkoudheid, voor anderen duurt het maanden eer ze terug hun niveau halen. Ik heb vorig jaar eens covid gehad in maart en zat een week nadien gewoon terug op de fiets zonder ademhalingsproblemen. Ik had wel meer last bergop doordat ik door corona 2 kg verdikt was (een week thuiszitten en niks doen van sport is niet goed voor mijn gewicht).

Kan zijn dat hij genezen is binnen een week, als hij pech heeft duurt het maanden.

Ik denk: ze willen eigenlijk al altijd naar de tour. Maar om de kritische stemmen te paaien, hebben ze gedaan alsof ze de Giro wilden rijden om te winnen.

Dit is gewoon Patlev zijn greencard naar de winst in tour 2023. Remco heeft helemaal geen corona, hij wil gewoon de tour winnen.

Mijn buikgevoel zegt dat er meer aan de hand is, maar ik wil hier niet gaan speculeren.
Afwachten en zal wel duidelijker worden…
Wat voor een debiele opmerking is dit dan?
Hij heeft covid en hij is ziek. "Ik denk dat er meer aan de hand is maar ik wil niet gaan speculeren".
Er zijn voorbeelden genoeg van ren ers die met covid hebben verder gekoerst en daarna zwaar moeten revalideren hebben.
Misschien zit Ineos er wel voor iets tussen, stel je voor dat Remco daar gesprekken mee heeft gehad. Maar bon, ik zou niet gaan speculeren 😀
Hoe belachelijk dat ge dat nog maar kunt bedenken. Remco is heel content bij QS.. die gaat daar echt niet snel vertrekken.

Volgens mij voelt hij zich echt kut, wat het wel zot maakt dat hij op karakter die rit nog wint.
De reden dat ze dit gisterenavond al bekend maken is omdat hij dan vandaag heel dat circus niet moet passeren en al kan rusten.

Laatst bewerkt:
Pfff kloteboel zeg. Ik denk niet dat hij de Tour zal starten. Als je ziet welke voorbereiding er daar bij komt kijken qua verkennen van ritten en dergelijke... Zo zie je maar dat je moet meepakken wat er te pakken valt. Volgens sommigen had hij de proloog ook beter niet gewonnen/het roze zo snel mogelijk afgestaan maar nu heeft hij toch 2 ritten en paar dagen roze op zak. OK totaal niet het doel waarvoor hij naar hier gekomen was maar beter iets dan niets.

Laatst bewerkt:
Pfff kloteboel zeg. Ik denk niet dat hij de Tour zal starten. Als je ziet welke voorbereiding er daar bij komt kijken qua verkennen van ritten en dergelijke... Zo zie je maar dat je moet meepakken wat er te pakken valt. Volgens sommigen had hij de proloog ook beter niet gewonnen/het roze zo snel mogelijk afgestaan maar nu heeft hij toch 2 ritten en paar dozen roze op zak. OK totaal niet het doel waarvoor hij naar hier gekomen was maar beter iets dan niets.
Zo is dat. Nu heeft hij toch 2 ritzeges binnen. Al kan je u afvragen of dat nog verstandig was om zo diep te gaan in de tijdrit gisteren. Hij zal het nog niet geweten hebben.

Alleszins, als hij terug fit is zal hij toch een nieuw doel nodig hebben, Tour of Vuelta. Het WK is ook maar een wedstrijd van 1 dag, ik kan me moeilijk voorstellen dat dat en San Sebastian alles is dat hij nog gaat rijden van't jaar.

Laatst bewerkt:
Het is natuurlijk wishful thinking maar zou hij de tour niet kunnen aanpakken zoals Pogaçar toen die zijn eerste won? Die had toen toch ook totaal geen ploeg rondom hem.

Het is natuurlijk wel Remco, die gaan ze niets vrijheid geven.

Vader Evenepoel vrij actief op twitter in replies met middelvingers en scheldwoorden naar criticasters. Valt daar toch wat uit zijn rol van de "rustige" van de EVP-clan. :thinking:

De timing om dit nieuws naar buiten te brengen is ook ongelukkig, ze hadden dat beter vandaag/morgen gedaan.
Kan perfect dat de klachten plots verslechterd waren vannacht, en dan zou er veel minder discussie rond geweest zijn. Nuja, de media kickt daar natuurlijk wel op.

Vader Evenepoel vrij actief op twitter in replies met middelvingers en scheldwoorden naar criticasters. Valt daar toch wat uit zijn rol van de "rustige" van de EVP-clan. :thinking:

Niet dat ik het goedkeur maar je leest toch wel serieus wat bagger over Remco en door z'n COVID besmetting gaan mensen nog eens in overdrive heb ik de indruk. De persoonlijk opgaves die moeten gebeuren voor zo'n Giro-voorbereiding wegen op zowel renner als familie en als er dan zo'n abrupt einde aan komt, snap ik enerzijds wel dat de potjes even overkoken, anderzijds zou het beter zijn dat je gewoon je Twitter account even weg legt.

Een persconferentie op de rustdag zou misschien goed geweest zijn voor het publiek, maar ik denk dat Remco veel te ontgoocheld en gedesillusioneerd is daarvoor.

Zo is dat. Nu heeft hij toch 2 ritzeges binnen. Al kan je u afvragen of dat nog verstandig was om zo diep te gaan in de tijdrit gisteren. Hij zal het nog niet geweten hebben.

Alleszins, als hij terug fit is zal hij toch een nieuw doel nodig hebben, Tour of Vuelta. Het WK is ook maar een wedstrijd van 1 dag, ik kan me moeilijk voorstellen dat dat en San Sebastian alles is dat hij nog gaat rijden van't jaar.
Eerst voorbereiden op het belangrijkste van het jaar he: https://revride.be/nl/

Moet hij per sé nog aan een grote ronde starten dit seizoen? Nu snel-snel nog een Tourvoorbereiding in elkaar flansen vind ik geen goed idee en opnieuw de Vuelta proberen te winnen lijkt me ook geen cadeau voor hem: opnieuw wekenlang op hoogtestage en nog veel meer dan in deze Giro gaat iedereen enkel en alleen tevreden zijn met winst want tja, vorig jaar is het toch ook gelukt? Wint hij niet dan zal hij het heel de winter mogen horen.

Ik zou hem graag alle grote eendagskoersen zien rijden en wat rittenkoersen van een week.

Nu ben ik benieuwd naar de dagelijkse giro updates van de VRT. Ze gaan zich toch niet zo laten kennen door er mee te stoppen?

Nu ben ik benieuwd naar de dagelijkse giro updates van de VRT. Ze gaan zich toch niet zo laten kennen door er mee te stoppen?

lol had ik me ook al afgevraagd. Noemde wel Giro Magazine maar Karl en Jose zaten daar toch puur voor Evenepoel, die zullen eens ferm vloeken.

Hopelijk bekijkt Patrick ook eens of QS niet beter wat meer maatregelen had genomen
Ik denk maar aan Oumi die daar altijd aanwezig is, Average Rob voor een 3-delige streamz reeks, ...

Ik snap als er symptomen zijn dat je test (en dat daar de verwarring dus was met standaardtest)

Maar in dit artikel staat er dus dat het gewoon was omdat het rustdag was dat ze de test deden volgens de persverantwoordelijke van QS
Stel dat ze dit dus niet deden zat Remco dus gewoon in koers ?

""Het was een standaardtest die we gisteren hebben uitgevoerd voor de rustdag. We doen dat altijd, het is niet dat we getest hebben omdat er sprake was van symptomen. Die waren er niet."

Ideaal voer voor conspiracy theorieën en er een podcast over te maken !

Moet hij per sé nog aan een grote ronde starten dit seizoen? Nu snel-snel nog een Tourvoorbereiding in elkaar flansen vind ik geen goed idee en opnieuw de Vuelta proberen te winnen lijkt me ook geen cadeau voor hem: opnieuw wekenlang op hoogtestage en nog veel meer dan in deze Giro gaat iedereen enkel en alleen tevreden zijn met winst want tja, vorig jaar is het toch ook gelukt? Wint hij niet dan zal hij het heel de winter mogen horen.

Ik zou hem graag alle grote eendagskoersen zien rijden en wat rittenkoersen van een week.
Zijn grote doel is om ooit de Ronde te winnen, dan lijkt het me toch niet echt verstandig om een jaar weg te gooien zonder een grote ronde uit te rijden. Eendagskoersen is toch echt wel helemaal iets anders dan een ronde van 3 weken. Hij heeft tot nog toe maar 1 grote ronde uitgereden, dus die extra ervaring kan hij echt wel gebruiken volgens mij.

Terug
Bovenaan