Giro d'Italia 2023

Jammere zaak.
Is dit een verklaring van zijn minder presteren? Misschien, maar maakt het uit op dit moment?

Hoe dan ook blijft het een spannende giro, nog voldoende tenoren over.

Ook benieuwd naar de volgende doelen. Een tour zonder ambities zou wel kunnen, wat heeft hij te verliezen?
Maar het zal dan effectief wel zonder ambitie moeten zijn, veel helpers zal hij niet meekrijgen. En hoe gaan de andere gasten hierop reageren, kan een Alaphillipe dan nog mee? Ik zie die niet in een dienende rol rijden voor Remco alvast.
En de sprinttrein hypothekeren lijkt me ook geen goed idee om Jakobsen of Merlier (afhankelijk van wie gaat) te vriend te houden.
Vuelta kan ook nog, maar kan hij zich hiervoor opladen?

Remco zou toch juist een extra pion zijn in de sprinttrein, ik denk niet dat hij te beroerd is om de laatste paar kilometer de gas vol open te trekken, dat heeft hij in het verleden toch ook al gedaan.

Remco zou toch juist een extra pion zijn in de sprinttrein, ik denk niet dat hij te beroerd is om de laatste paar kilometer de gas vol open te trekken, dat heeft hij in het verleden toch ook al gedaan.
Daar heb ik schrik voor. De hectiek van de massasprints in de Tour is nog vele male groter dan in eender welke andere koers. Daar moet hij zich echt niet in mengen.

Hoe dan ook blijft het een spannende giro, nog voldoende tenoren over.
Als straks die van Ineos, Ameida, Vlasov en Roglic plots ook met Covid naar huis moeten, dan stop ik met kijken.
Ik ga niet verder blijven kijken om Caruso als Italiaan zonder tegenstand de Giro te zien winnen.

Geen oneer tov Caruso of zo he (ik heb eigenlijk hem uitgekozen als naam omdat het een Italiaan is want hij is gewoon een steengoede wielrenner), maar ik wil toch een paar grote tenoren hebben die strijd leveren en geen kale Giro zien ..

Je leest hier en op andere plaatsen toch wat hoor.

1) hij is positief na standaard test en had geen symptomen
2) hij zag er toch echt wel kapot uit na die tijdrit dus zal sowieso wel zijn impact hebben
3) dat ze geen risico’s willen nemen met zijn gezondheid is toch normaal? We hebben nog altijd geen zekerheid wat dergelijke inspanningen kan doen als je Corona hebt
4) hoe leuk zouden die andere renners het vinden mocht hij gewoon verder rijden en andere besmetten die misschien wel ziek worden?

Dat lijkt me de situatie toch? Niet meer en niet minder?

Al die andere insinuaties toont nog maar eens aan hoe media en het publiek de dag van vandaag denken. Trieste tendens

Spijtig dat de giro nu al enkele toppers heeft verloren en het
afwachten is tot de volgende zal afhaken.

Al voor de start van de Giro waren er geruchten rond uitbraken van Corona. Dat men het dan zo ver laat komen, en eerlijk gezegd dat men in de entourage van Remco dan zo weinig maatregelen neemt op eigen initiatief is wel bizar.
De druiven zijn nu wel heel zuur.
Als ik me niet vergis gaf Remco ook nog een kus aan Oumi na de aankomst... Voor hetzelfde geld heeft zij het ook vlaggen.
Viel me trouwens ook al op dat Remco's moeder met een mondkapje liep.

Daar heb ik schrik voor. De hectiek van de massasprints in de Tour is nog vele male groter dan in eender welke andere koers. Daar moet hij zich echt niet in mengen.

Iemand die van km 6-7 tot km 2 snoeihard te rijdt, opzij gaat en het peleton laat passeren om dan op 1 min binnen te komen neemt niet echt de grote risico's, plus dan is de druk om voor klassement te presteren ook direct weg.

Iemand die van km 6-7 tot km 2 snoeihard te rijdt, opzij gaat en het peleton laat passeren om dan op 1 min binnen te komen neemt niet echt de grote risico's, plus dan is de druk om voor klassement te presteren ook direct weg.
De keren dat hij deel uitmaakte van de sprinttrein was dat altijd van kilometer 3 tot 1, zo hard rijden dat andere ploegen geen kans krijgen om nog met hun treintje voorbij te steken, waarna er nog twee renners de effectieve sprint aantrekken. Daar heb ik schrik van. Als hij wil doen wat jij beschrijft mag hij dat gerust maar daar helpt hij zijn sprinter niet per sé uitzonderlijk goed mee dus waarom zelfs dat kleinere risico nemen.

Onafhankelijk wat er vandaag gebeurd is, dat was geen moordcol eh gisteren. Feit is wel hij moest lossen op iets van amper 5 km en de echte bergritten nog moeten komen. Ge kunt een pak meer tijd verspelen bergop per km dan in een tijdrit lijkt me, daar gaat het om. In interviews liet hij het niet uitschijnen, maar wees maar zeker dat dat mentaal aangekomen is, en de concurrentie bloed geroken heeft.
Ok, dus volgens u is het over en uit.. en gaat G. Hart,
Er kan iets positiefs uit voortkomen voor ene...
Nu kan Van Wilder zijn kans grijpen om zich te tonen!

à propos, zou @kimme1975 aan het bekomen zijn in zijn zetel?
No problem.. shit happens.. corona in dit geval. Uitzieken en dan de volgende doelen vooropstellen.

Hopelijk wint QST nog een rit in deze Giro.

Er is nog een groot verschil tussen dat doen in een pattattenkoers genre UAE Tour (met alle WT respect) waar er een paar sprinters zijn met een half gehandicapte trein of de grootste koers van het jaar waar elke topsprinter (-Tim Merlier) aanwezig is met een trein op volle sterkte...

Aan de andere kant, het is vooral in de eerste paar dagen dat je daar weg moet blijven. In de 2de en 3de week lopen die sprintvoorbereidingen vaak toch al iets gecontroleerder omdat er dan al nen hoop mannen zijn die de benen niet meer hebben. in ieder geval zou hij wel vooruit moeten kijken wanneer hij zich laat uitzakken :unsure:

Maar om Remco nu direct naar de Tour te sturen met het idee "ahja, hij kan dan lead-out spelen voor Jackobsen". Daar is hij toch echt wel véél te goed voor.

En hoe gaan de andere gasten hierop reageren, kan een Alaphillipe dan nog mee? Ik zie die niet in een dienende rol rijden voor Remco alvast.
Alaphilippe gaat altijd de Tour rijden hé... als die de Tour niet rijdt waarom heb je hem dan in de ploeg?
Als Remco in een zuiver vrije rol en niet als GC renner naar de Tour trekt is er ook geen enkele reden waarom Alaphilippe zou moeten thuis blijven of in dienst van zou moeten gaan rijden. Een goeie Alaphilippe is perfect complementair met Remco als rittenkapers.

Eerlijk gezegd verwacht ik Remco nu niet meteen in de Tour maar aan de andere kant is er natuurlijk wel dat openingsweekend in het Baskenland dat redelijk geknipt is voor hem.

Jammer dat Remco wegvalt maar ik vermoed dat we nog steeds een mooie giro gaan zien. Ineos heeft zoveel sterke mannen dat de andere ploegen op iedereen moet springen. En als er een ploeg expert is in hun brede ploeg uitspelen in rondes is het Ineos imo.

De tijd dat Remco aan een grote ronde kan starten om ervaring op te doen lijkt me voorbij. De druk van buitenaf maar ook intern in die ploeg zal te groot zijn.
Wel, dat gaat dit jaar wel meevallen. Daarom lijkt het me een unieke gelegenheid.

Terug
Bovenaan