Giro d'Italia 2023

Gaat Remco tevreden zijn met een anonieme Tour te rijden? Allez, ik snap niet waarom dat opgaat voor een Vuelta maar niet voor de Tour.

Ik zou zeggen, voor de Vuelta is er juist minder druk want hij heeft de Vuelta reeds gewonnen. Hij is reeds vertrouwd met alle aspecten van zo'n overwinning en de druk dat daarbij komt kijken.
Is toch logisch: omdat de Tour nog een serieuze stap omhoog is t.o.v. de Vuelta. Paar dat met het feit dat hij eigenlijk niet op die Tour gemikt heeft dan zou het al zéér mooi zijn als hij bv in dat openingsweekend in het Baskenland iets kan laten zien, of ergens een ander ritje kan uitkiezen.

Ik denk overigens ook niet dat iemand echt "anoniem" bedoelt, ik denk eerder zonder GC ambities. Enfin, dat hoop ik toch. Gewoon gaan meerijden in de Tour voor een top 10 plaats zonder meer dat heeft ook weer hoegenaamd geen zin. Net zoals gewoon de Vuelta gaan rijden in de hoop van een ritje te winnen zonder veel meer. Als je naar de Vuelta gaat, die je dus al eens gewonnen hebt, dan verwacht iedereen dat je meedoet voor eindwinst, dat is toch ergens de logica zelve?

De Vuelta is ook perfect combineerbaar met een Giro, zeker een Giro waar je na een week al af stapt. De Tour is dat veel minder, Tom Dumoulin & Chris Froome zijn de laatsten die met betrekkelijk succes gedubbeld hebben denk ik... daarvoor was het al veel langer geleden denk ik.

José opperde net in de Afspraak dat Remco dit jaar eens van de Tour moet proeven zonder druk. Openingsweekend in Baskenland mss geel pakken, eens uithalen in een TT. En dan in 2024 voluit voor eindwinst te gaan.

Gaat Remco tevreden zijn met een anonieme Tour te rijden? Allez, ik snap niet waarom dat opgaat voor een Vuelta maar niet voor de Tour.

Ik zou zeggen, voor de Vuelta is er juist minder druk want hij heeft de Vuelta reeds gewonnen. Hij is reeds vertrouwd met alle aspecten van zo'n overwinning en de druk dat daarbij komt kijken.
Het is wel de uitgelezen moment om u te meten met, normaal gezien, de beste ronderenners en de beste ploegen om ronderenners te ondersteunen.
Je hebt daar niks te verliezen als je op voorhand met realistische doelstelling vertrekt, en dat is geen podium maar gewoon zien hoever je raakt.

Schiet jij of je ploeg tekort dan is dat een les, dat is geen schande.
Laat de media maar doen, laat ze maar dromen.

Of ga naar daar zonder het klassement te ambiëren, stip bewust een rit of meerdere ritten aan en laat de boel de boel qua klassement.
Een rit in de tour is zelfs voor Remco Evenepoel gewoon magnifiek. En dat matcht gewoon ook met een WK-ambitie.

Misschien moeten we ook gewoon eens beseffen dat die kerel 23 is en nog heel veel niet gewonnen heeft. Bewust de lat iets lager leggen is geen schande, het zou zelfs gewoon zeer slim zijn.
Enkel maar de grootste zaken ambiëren is totaal niet nodig, een zeer hoge druk op hem leggen nog veel minder.
Top 10 heeft geen zin, vertel dat eens aan die andere kopmannen die naar de tour gaan die niet Pogacar of Vingegaard heten. Gewoon een ridicule uitspraak.

Is toch logisch: omdat de Tour nog een serieuze stap omhoog is t.o.v. de Vuelta. Paar dat met het feit dat hij eigenlijk niet op die Tour gemikt heeft dan zou het al zéér mooi zijn als hij bv in dat openingsweekend in het Baskenland iets kan laten zien, of ergens een ander ritje kan uitkiezen.

Ik denk overigens ook niet dat iemand echt "anoniem" bedoelt, ik denk eerder zonder GC ambities. Enfin, dat hoop ik toch. Gewoon gaan meerijden in de Tour voor een top 10 plaats zonder meer dat heeft ook weer hoegenaamd geen zin. Net zoals gewoon de Vuelta gaan rijden in de hoop van een ritje te winnen zonder veel meer. Als je naar de Vuelta gaat, die je dus al eens gewonnen hebt, dan verwacht iedereen dat je meedoet voor eindwinst, dat is toch ergens de logica zelve?

De Vuelta is ook perfect combineerbaar met een Giro, zeker een Giro waar je na een week al af stapt. De Tour is dat veel minder, Tom Dumoulin & Chris Froome zijn de laatsten die met betrekkelijk succes gedubbeld hebben denk ik... daarvoor was het al veel langer geleden denk ik.

Dat betwist ik toch evenmin? Mij gaat het enkel om de stelling dat hij net NIET naar de Vuelta moet omdat hij daar zogezegd enkel kan verliezen. Podiumplaats is toch ook een geweldige prestatie, niemand wint elke groten rittenkoers waar hij aan deelneemt. Waarom zouden we dit dan wel verwachten van deze 23-jarige knaap.

Dat betwist ik toch evenmin? Mij gaat het enkel om de stelling dat hij net NIET naar de Vuelta moet omdat hij daar zogezegd enkel kan verliezen. Podiumplaats is toch ook een geweldige prestatie, niemand wint elke groten rittenkoers waar hij aan deelneemt. Waarom zouden we dit dan wel verwachten van deze 23-jarige knaap.
Zelfs dat.
Al rijdt hij daar naast het podium. Dat lijkt me allerminst een schande te zijn.
Als hij daar in goeie doen staat dan wilt dat zeggen dat hij geklopt is op zijn waarde.

kan mss de eerste week van de tour rijden en dan stoppen met de rustdag . Best nog een pittige eerste week . Alles dan wel op het WK en Lombardije . Als hij nog een grote ronde wil winnen dit jaar lijkt enkel de vuelta realistisch. Maar denk niet dat het voorzien was zelfs als plan B de tour .

Waarom nu alles omgooien? Als er een renner bewezen heeft dat hij in staat is om optimaal voor te bereiden op een doel dan is het toch Evenepoel. Sinds LBL vorig jaar is hij telkens in topvorm verschenen bij zijn doelen. Waarom nu plots gaan improviseren? Hou je toch gewoon aan het plan. Dat plan werkt. Dat plan leverde 2 monumenten, een grote ronde en een wereld titel op. Nu gewoon rusten en dan opnieuw opbouwen naar het WK via hoogtestages zoals het plan was.

Da’s toch niet improviseren, mijn zijn opgave is het toch logisch om gewoon nieuwe doelen te stellen, plannen zijn er om te wijzigen me dunkt.

Welke renner met GC capaciteiten skipt 2(+1 opgave) GTs om enkel nog te focussen op 3 eendagswedstrijden voor de rest van het jaar (Road, ITT & Lombardije)? Bij normale WKs in Oktober zijn er toch ook een hoop renners die halve vuelta rijden om zich voor te bereiden voor het WK. Hij heeft nu de kans om zonder veel druk halve|3/4? tour te rijden, dat of de vuelta.. Gewoon meepakken du-uh!

Laatst bewerkt:
Laat ons ook niet vergeten dat er nog zoiets bestaat als de ronde van Zwitserland en de dauphine.
Er staan echt wel nog voldoende mogelijkheden op de kalender. Hij heeft ook nog maar 31 koersdagen eh.

Ik begrijp toch niet heel goed waarom hij niet gewacht heeft met een beslissing tot na de rustdag.

Zonder erge symptomen en koorts had hij vandaag toch gewoon kunnen starten?

Gewoon nog eens een vraag over de Covid test (zelf lang geleden dus ik weet niet hoe exact het zit)

Misschien dat @MrCipo daar het best kan op beantwoorden.
Zo een zelftest weet je vrij meteen het antwoord , maar zo een deftig officiële duurt dat geen dag voordat je zo een uitslag hebt ?
Of hebben de Pro-teams beter materiaal dan wij thuis kunnen verkrijgen of voorrang in de labo's ?

Want ik vind het bvb. wel heel vlug dat hij zich net na de race laat testen en meteen erna de giro verlaat.
(zonder een hertest ofzo? )

Gewoon nog eens een vraag over de Covid test (zelf lang geleden dus ik weet niet hoe exact het zit)

Misschien dat @MrCipo daar het best kan op beantwoorden.
Zo een zelftest weet je vrij meteen het antwoord , maar zo een deftig officiële duurt dat geen dag voordat je zo een uitslag hebt ?
Of hebben de Pro-teams beter materiaal dan wij thuis kunnen verkrijgen of voorrang in de labo's ?

Want ik vind het bvb. wel heel vlug dat hij zich net na de race laat testen en meteen erna de giro verlaat.
(zonder een hertest ofzo? )
Zo'n 'echte' neuswisser kan op minder dan 3u tijd resultaat geven hoor.

Zo snel al, dus dat hij effectief naar een labo gaat ?
Vorige keer bij zo een massale test in de grote ronde moesten ze een hele dag wachten , niet ?
Dat was natuurlijk in prime coronatijden toen nog de ganse bevolking bij wijze van spreke getest moest worden. Nu hebben die labs tijd en plaats om heel specifiek on demand te testen natuurlijk.
Al moet ik zeggen dat zelfs in prime corona mijn coronatesten in Leuven ook binnen de 4-5 uur resultaat gaven, dus zo uitzonderlijk vind ik dat precies niet.

Dat was natuurlijk in prime coronatijden toen nog de ganse bevolking bij wijze van spreke getest moest worden. Nu hebben die labs tijd en plaats om heel specifiek on demand te testen natuurlijk.
Al moet ik zeggen dat zelfs in prime corona mijn coronatesten in Leuven ook binnen de 4-5 uur resultaat gaven, dus zo uitzonderlijk vind ik dat precies niet.

Ik was positief net na prime corona pas de eerste keer zo een test moeten doen, ik heb een volledige dag moeten wachten op resultaat.
(misschien waren de labo's dan hun overuren aan het oppakken :D )

Bvb. de TDF verwacht ik dat ze een eigen labo konden afhuren en dat het daarom zo snel kon voor zo een grote groep mensen.

Vandaag neutralisatie van de rit ?
De Col du Grand Saint-Bernard in rit 13 is trouwens geschrapt wegens hevige sneeuwval.

Terug
Bovenaan