Reverz
Well-known member
Is toch logisch: omdat de Tour nog een serieuze stap omhoog is t.o.v. de Vuelta. Paar dat met het feit dat hij eigenlijk niet op die Tour gemikt heeft dan zou het al zéér mooi zijn als hij bv in dat openingsweekend in het Baskenland iets kan laten zien, of ergens een ander ritje kan uitkiezen.Gaat Remco tevreden zijn met een anonieme Tour te rijden? Allez, ik snap niet waarom dat opgaat voor een Vuelta maar niet voor de Tour.
Ik zou zeggen, voor de Vuelta is er juist minder druk want hij heeft de Vuelta reeds gewonnen. Hij is reeds vertrouwd met alle aspecten van zo'n overwinning en de druk dat daarbij komt kijken.
Ik denk overigens ook niet dat iemand echt "anoniem" bedoelt, ik denk eerder zonder GC ambities. Enfin, dat hoop ik toch. Gewoon gaan meerijden in de Tour voor een top 10 plaats zonder meer dat heeft ook weer hoegenaamd geen zin. Net zoals gewoon de Vuelta gaan rijden in de hoop van een ritje te winnen zonder veel meer. Als je naar de Vuelta gaat, die je dus al eens gewonnen hebt, dan verwacht iedereen dat je meedoet voor eindwinst, dat is toch ergens de logica zelve?
De Vuelta is ook perfect combineerbaar met een Giro, zeker een Giro waar je na een week al af stapt. De Tour is dat veel minder, Tom Dumoulin & Chris Froome zijn de laatsten die met betrekkelijk succes gedubbeld hebben denk ik... daarvoor was het al veel langer geleden denk ik.

)